שתף קטע נבחר

ועדת הכספים דחתה את העלאת גיל הפרישה לנשים

ועדת הכספים דחתה שוב את ההכרעה בסוגיית העלאת גיל הפרישה לנשים עד לינואר 2018 בגלל ששר האוצר לא הביא בפני הוועדה את המלצותיו בנושא כפי שמתחייב בחוק. עד הכרעת הוועדה, גיל הפרישה לנשים לא ישתנה

 

 

ועדת הכספים דחתה היום (ב') את ההכרעה בנוגע להעלאת גיל הפרישה לנשים. גיל הפרישה לא יעלה לפני ה-1 בינואר 2018 ולא לפני שיגובש מתווה שייתן מענה לנשים במקצועות שוחקים או כאלו שיצאו ממעגל העבודה לפני גיל 62, אם תאושר בסופו של דבר העלאה הדרגתית של גיל הפרישה עד ל-64.

 

העלאת גיל הפרישה לנשים: רק בהסכמה רחבה

 

בכך עצרה ועדת הכספים פעם נוספת את ההעלאה האוטומטית של גיל הפרישה לנשים, שאמור היה כבר לעלות באופן הדרגתי החל מה-1 בינואר 2017 ועד שנת 2022 עד לגיל 64 במספר פעימות. לטענת הוועדה, הדחייה באה בעקבות הימנעותו של שר האוצר משה כחלון, מהבעת עמדה ברורה בנושא ולאחר שלא הגיש לוועדת הכספים את המלצתו בעניין, כפי שמתחייב בחוק.

 

חברי הכנסת טענו כי "השר כחלון מסתתר מאחורי פקידי האוצר על-מנת שלא ידבק בו עניין העלאת גיל הפרישה". עוד טענו, כי נוח לשר לתת לזמן לעבור על-מנת ש"העמימות הקיימת בחוק גיל הפרישה תאפשר שהגיל יעלה במנגנון אוטומטי".

 

משה גפני (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
משה גפני(צילום: מוטי קמחי)

 

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר כי "שר האוצר הוא כתובת מרכזית בעניין הזה ומאחר שבמכתבו אליי בנושא הוא לא הביע עמדה, אנחנו נדרשים לסוגיה. נקיים דיון מעמיק ומשא ומתן מול כל הגורמים הרלוונטיים באוצר ובביטוח הלאומי, ללא האולטימטום של ה-31.7.17, אז אמור הגיל לעלות אוטומטית ל-62 וארבעה חודשים במסגרת הפעימה הראשונה".

 

לאור הדברים, העלה גפני להצבעה בוועדה, הצעת חוק של הוועדה לקריאה ראשונה, לפיה, גיל הפרישה לנשים יישאר 62 עד לסוף דצמבר 2017 ובכל מקרה, בהיעדר הכרעה בעניין הסוגיות הבעייתיות וללא הכרעה מפורשת של ועדת הכספים בנושא, הגיל לא יעלה.

 

גפני הודיע כי במקביל לאישור החוק בקריאה ראשונה ובמסגרת הכנתו לקריאה שנייה ושלישית, הוא ימנה צוות חברי כנסת, חברי ועדת הכספים, שייכללו בו חברי קואליציה וחברי אופוזיציה, וצוות זה יגבש את עמדת ועדת הכספים בסוגיית העלאת גיל הפרישה לנשים, כולל המענה שיינתן לנשים במקצועות שוחקים, עובדות קבלן, נשים עצמאיות, נשים שפוטרו או שפרשו משוק העבודה בגלל סיבות שונות וממתינות לגיל הפרישה הרשמי על-מנת לקבל את קצבת הזקנה. צוות זה יקיים ישיבות עם נציגי האוצר, הביטוח הלאומי, קרנות הפנסיה הוותיקות וגורמים נוספים, על-מנת להגיע להכרעה בעניין בחודשים הקרובים.

  

עוד על פי הצעת החוק שאושרה היום בוועדה, שר האוצר יגיש את המלצתו בעניין עד ה-30.9.17, בין השאר בהתבסס על עבודת צוות חברי הכנסת ונציגי האוצר ולאחר-מכן, עד ה- 31.12.17, מליאת ועדת הכספים תכריע סופית באשר להעלאת גיל הפרישה לנשים החל מ-2018 או להותיר את המצב על כנו.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים