שתף קטע נבחר

"חיזבאללה וחמאס מצליחים בכלים פשוטים להטריד אותנו"

ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, האלוף נדב פדן, נאם בכנס שבוע הסייבר והתייחס לאיומים שמציבים חיזבאללה וחמאס בתחום: "חייבים לנהל נגדם מערכת לחימה של ממש וזה דורש עליונות טכנולוגית ומבצעית"

 

ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף נדב פדן, נאם היום (ב') בכנס שבוע הסייבר באוניברסיטת תל אביב והתייחס לאיומים שמציבים ארגונים כמו חיזבאללה וחמאס בתחום הזה.

 

"צה"ל פוגש שחקנים לא מתוחכמים יחסים כמו חיזבאללה או חמאס, שבכלים פשוטים מצליחים להטריד אותנו לא מעט", אמר אלוף פדן. "בניגוד לעבר, אנו מבינים שהיום חייבים לנהל נגדם מערכת לחימה של ממש וזה דורש מאיתנו עליונות טכנולוגית ומבצעית".

 

פדן הבהיר כי האיומים במרחב הסייבר הוביל להרחבת האתגרים בצה"ל. "אם פעם ידענו לסמן את המאיימים עלינו, היום המרחב גדל בסדרי גודל כך שחוקי המשחק השתנו בו והם ממשיכים ומשתנים כל הזמן. אם פעם היו מסעות של צעירים לפטרה, היום המסעות הם מסעות חדירה למחשבים של מעצמות זרות".

אלוף נדב פדן (צילום: חן גלילי) (צילום: חן גלילי)
אלוף נדב פדן(צילום: חן גלילי)
 

האלוף סיפר עוד: "לצד האיומים, אנו זזים ב-15 השנים האחרונות לעולם של רשתות מקושרות. ניהול חדש של מערכה דיגיטלית הוא שינוי בסיסי ב- state of mind הצבאי. זה אומר שאנחנו לא עוד רק מספקים כלי הגנה או יכולות רשת עבור גופים, אלא אנחנו מנהלים מערכה פעילה נגד האיומים".

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם מוקדם יותר בכנס: "הגנה בסייבר היא עסק רציני כי זה איום הולך וגדל בכל מקום. כל דבר הופך להיות דיגיטלי. האבחנה בין טכנולוגיה גבוהה לטכנולוגיה נמוכה נעלמת במהירות. ובעוד זה קורה במדינה אחת אחרי השנייה, בתעשייה אחת אחרי השנייה, בתשתית חיונית אחת אחרי השנייה, ובעוד אנו נכנסים לעולם של 'האינטרנט של הדברים', הצורך בהגנה בסייבר צומח בקצב מואץ".

 

נתניהו הוסיף כי "זאת בעיה שניצבת בפני כל הממשלות, לא רק בהגנה על הצבאות שלהן, גופי הביטחון שלהן, התשתיות החיוניות שלהן, העסקים שלהן וכל ארגון אחר. השאלה כיצד לגשת לכך היא שאלה שממשלות נאבקות איתה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חן גלילי
אלוף נדב פדן
צילום: חן גלילי
מומלצים