שתף קטע נבחר

קופים, ארנבים ולבה כחולה: איים עם נושא

אי שנעשה אדום בגלל סרטנים, אי שנצבע כחול בשל לבה רותחת, נחשים שהשתלטו על אי שלם ואי שלם שהפך כולו לפארק מים - אם אתם מחפשים דרך מקורית לברוח מהחום ומהשגרה, לפחות בפנטזיות, הנה כמה איים מוזרים ומרתקים שלכל אחד הייחודיות שלו

 

 

סלעי אדם ושמורת טבע

אי הפסחא (Rapa Nui) שבאוקיינוס השקט פותח את רשימת האיים המוזרים שלנו, זאת בגלל פסלי האבן הגדולים שבו המכונים מואי (Moai). הפסלים המאסיביים בדמויות אדם נחצבו מסלע אחד בודד על ידי ילידי המקום הנקראים פולינזים. הילידים בנו אותו בכלים פרימיטיביים והם ניצבים לכל אורך חופי האי כשחלקם יכולים להגיע לגובה של עד שלוש קומות.

בני אדם כפסלים באי הפסחא (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
בני אדם כפסלים באי הפסחא(צילום: shutterstock)
 

האי התגלה לעולם על ידי קפטן הולנדי בחג הפסחא של שנת 1772 ועל כן שמו. כיום מסופח האי למדינת צ'ילה הרחוקה ממנו כ-3,658 קילומטרים. בשנת 1935 נקבע כי חלק גדול מהאי מוגדר כשמורת טבע ובשנת 1995 הפך הפארק באי לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

 

לבה בצבע כחול זוהר

ג'אווה הוא אחד מהאיים הצפופים ביותר והמאוכלסים ביותר בעולם, אך לא על כך הוא נכנס לרשימה שלנו. מה שמייחד אותו הוא שבאי מספר הרי געש פעילים, כאשר אחד מהם נקרא קוואה איג'ן (kawah Ijen) והוא פעיל ומיוחד כאשר הלבה המתפרצת ממנו יוצאת בצבע כחול זוהר.

אולי בעתיד הקרוב: אי ג'אווה המרהיב באינדונזיה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אולי בעתיד הקרוב: אי ג'אווה המרהיב באינדונזיה(צילום: shutterstock)
 

התופעה המדהימה הזו המתרחשת על האי האינדונזי, אומנם נראית פחות מאיימת מהלבה הרגילה אך היא לא פחות הרסנית. הלבה המיוחדת נוצרת בעקבות המפגש של הלבה עם הגופרית והאוויר שיחד יוצרים את הגוון הכחול אותו ניתן לראות בשעות החשכה. אז נכון, לישראל ולאינדונזיה אין יחסים דיפולמטיים אבל נראה שהשתיים עשויות להפתיע בעתיד הלא רחוק ובינתיים, אם וכאשר תפגשו תיירים אינדונזיים כאן בישראל (כ-300 אלף תיירים מהמדינה מגיעים לכאן בשנה) תוכלו להראות להם ידע על האי או לבקש לראות תמונות.

 

האי הנטוש של דיסני

תהיתם פעם איך זה לחיות על ספינה טרופה? ובכן תכירו את האי קאסטאווי קי (Castaway Cay). זהו האי הפרטי של חברת וולט דיסני שרכשה אותו בעלות משוערת של כ-25 מיליון דולר. על האי לא תמצאו פארק שעשועים נוסף או אטרקציה לילדים כי האי משמש כאתר עגינה פרטי לספינות התענוגות של דיסני: דיסני מג'יק ודיסני וונדר.

הייתם חיים באי נטוש? האי של דיסני בבהאמה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
הייתם חיים באי נטוש? האי של דיסני בבהאמה(צילום: shutterstock)
 

האי פתוח לציבור רק בחלק קטן וכולל מלון פאר ויוקרתי המעוצב סביב סיפורם של מספר ניצולים מספינה טרופה, דבר התואם את האופי הסיפורי והחווייתי של אתרי דיסני ברחבי העולם. על מנת לחזק את החוויה, כל תושבי האי הם עובדי החברה המתגוררים בחוף נפרד ומבודד מהמבקרים ומספר המבקרים בו תמיד מצומצם כך שהאורחים ירגישו שהם באמת לבדם על אי בודד ונטוש.

 

אי אדום בים 

אי הסרטנים, הנקרא גם אי חג המולד הוא טריטוריה קטנה של יבשת אוסטרליה השוכן באוקיינוס ההודי. באי מתגוררים מספר תושבים ורוב שטחו הוא שמורת טבע ייחודית עם יערות גשם וצמחייה טרופית. התופעה המדהימה באי הוא שפעם בשנה, בזמן נדידת הסרטנים נצבע כל החוף של האי בגוון אדום של סרטנים המגיעים לשם על מנת להטיל את ביציהם בים.

אי הסרטנים מול אוסטרליה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אי הסרטנים מול אוסטרליה(צילום: shutterstock)

סוג הסרטנים המיוחד שהופך את האי לאדום כולו (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
סוג הסרטנים המיוחד שהופך את האי לאדום כולו(צילום: shutterstock)
 

סביבת המחייה של הסרטנים היא ביערות הגשם וכשמתחילה עונת המונסונים מתחילים הסרטנים את המסע שלהם לחוף, ותוך שילוב מדויק יודעים הסרטנים בזמן גאות לשחרר את הביצים. תושבי המקום רגילים לתופעה המיוחדת והסרטנים עוברים לעיתים גם בסביבות מגורים על מנת להגיע ליעדם.

 

אי שהוא פארק מים

בחום של השבוע האחרון, לא יזיק לנו להצטנן באיזה פארק מים קטן, או גדול. או אולי אי שלם שהוא כולו פארק מים חווייתי ומהנה בשם Vinpearl Land. באי הוייטנאמי יש מצפה תת ימי מרהיב, פארק שעשועים עם מגלשות ומתקנים לכל הגילים, חוף ים פרטי, שחייה עם דולפינים, מתחמי קניות ועוד.

ההופעה הלילית באי Vinpearl Land שהוא גם פארק מים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
ההופעה הלילית באי Vinpearl Land שהוא גם פארק מים(צילום: shutterstock)
 

ההגעה לאי גם כן חוויה של ממש. כדי להגיע לאיים בדרך כלל צריך לשוט באונייה או סירה. לכאן מגיעים באמצעות נסיעה ברכבל היוצא מעיירות נה טראנג (nha-trang) ועובר מעל המים באורך של כ-3 ק"מ. יש לכם אומץ?

לאמיצים בלבד: הרכבל איתו מגיעים לאי (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
לאמיצים בלבד: הרכבל איתו מגיעים לאי(צילום: shutterstock)
 

האי המתוק ברשימה 

הגענו לאי הכי מתוק ברשימה, האי אוקונושימה, או בשמו הנוסף, אי הארנבים שביפן. באי חיים ומטיילים באופן חופשי לחלוטין ארנבים ידידותיים ופרוותיים. לצערנו ההיסטוריה של האי והסיבה לכך שהם שם, הרבה פחות ידידותית. בשנת 1929 הוקם באי מפעל לייצור נשק כימי וככל הנראה הובאו לאי ארנבים לביצוע ניסויים.

ממלחמה יצא מתוק: אי הארנבים ביפן (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
ממלחמה יצא מתוק: אי הארנבים ביפן(צילום: shutterstock)
 

לאחר מלחמת העולם השנייה נסגר המפעל ומאז חיים בו הארנבים בשלווה ובבטחה. למקרה ותהיתם, לאי אסור להגיע עם חיות אחרות, כלומר כלבים או חתולים על מנת שלא לפגוע בשלוותם של הארנבים הקטנטנים. יכול להיות שארנב זו חיה קנאית?

 

מגירוש יצא אי מלאכותי

אם תמיד תהיתם איך זה לחיות על המים, כדאי שתשאלו את תושבי האיים הצפים (Floating Islands), בני שבט האורו שהם בחלקם מפרו וחלק מבוליביה. האיים הצפים שוכנים בימת הטיטיקקה (Titicaca), כ-3,850 מטרים מעל פני הים והם איים מלאכותיים אשר הוקמו מצמח מים הנקרא טוטורה.

לא צריכים טובות: האיים הצפים מול פרו ובוליביה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
לא צריכים טובות: האיים הצפים מול פרו ובוליביה(צילום: shutterstock)
 

מקימי האיים, בני שבט האורו, סבלו מרדיפה וגירוש במשך שנים ובכל מקום אליו הגיעו. לכן הגיעו בני השבט לרעיון המופלא של אי צף, שיהיה רחוק מספיק מהיבשה, עליו הם שומרים עד היום תוך חידוש השכבות על מנת למנוע מהם לשקוע. העיר הקרובה ביותר לאי נמצאת במרחק שייט של שעתיים, מה שמאפשר לתושבי המקום לשמור על אורח החיים המסורתי של השבט, צורת מחייה פשוטה וייחודית שמאפרת להתקיים בעיקר מדייג ותיירות.

 

אי הנחשים: ברזיל

בניגוד מוחלט לאי הארנבים, זהו כנראה האי המלחיץ ביותר בעולם, אי הנחשים (Ilha da Queimada Grande). האי שוכן אל מול חופי ברזיל, באוקיינוס האטלנטי ומהווה בית לנחשים הארסיים ביותר בעולם מסוג Golden Lancehead Viper.

מפה זה נראה יפה: אי הנחשים מול חופי ברזיל (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
מפה זה נראה יפה: אי הנחשים מול חופי ברזיל(צילום: shutterstock)

לכל אוהבי הנחשים (מי אתם אנשים?) שכבר חפצים להגיע לשם, אנו מצטערים לאכזב אך הצבא הברזילאי אסר את הביקורים באי המסוכן והגישה ניתנת רק לחיל הים הברזילאי ולמספר מצומצם של חוקרים של יחידת השימור. איך הגיעו הנחשים לאי? ובכן הדעה היא שזה קרה בעקבות שינויים במפלס המים אשר גרמה לנחשים להילכד על האי ולהסתגל לסביבתם החדשה, אך חקר הנושא עדיין מאוד בעייתי.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך אתר WALLUP.net
איים מוזרים ומרתקים: אי הפסחא עם פסל האנשים מסלעים
מתוך אתר WALLUP.net
מומלצים