שתף קטע נבחר

כ-3,000 במצעד הגאווה בחיפה: "יש עלייה במודעות"

אלפים צעדו ברחובות הכרמל במסגרת המצעד שהתקיים בעיר זו השנה ה-11. במצעד ציינו את הקמת המרכז לקהילת הלהט"ב שנחנך לאחרונה. אחת הצועדות: "גיי או לסבית כבר לא חייבים היום לעזוב לת"א, יש לנו כאן הכל"

 

 

יותר מ-3,000 איש השתתפו בצהריים (ו') במצעד הגאווה בחיפה. מדובר בפעם ה-11 שבה מתקיים המצעד בעיר הצפונית.

 

השנה חגגו במצעד את הקמת "בית הקהילות" - מרכז קהילתי לקהילה הלהטב"ית בעיר, שנחנך לאחרונה בשכונת הדר. החוגגים צעדו משכונת כרמליה לגן האם, כשהם חוצים במצעד צבעוני ועליז את מרכז הכרמל. את הצועדים ליוו משאיות עם רקדנים, כאשר את המצעד הוביל ראש העיר, יונה יהב.

 

יותר מ-3,000 חוגגים. מצעד הגאווה בחיפה (צילום: עיריית חיפה) (צילום: עיריית חיפה)
יותר מ-3,000 חוגגים. מצעד הגאווה בחיפה(צילום: עיריית חיפה)

העירייה דאגה לקשט את שדרות מוריה והנשיא בדגלי הגאווה, דגל ארוך נפרס גם על בניין העירייה, וחלק ממעברי החציה באזור נצבעו בצבעי הקשת. "זה מצעד מדהים", אמר דוד, אחד הצועדים שהשתתף במצעד בחיפה זו השנה השלישית. "הגיעו כמויות מטורפות של אנשים, הרבה יותר מבשנה שעברה ורואים את העלייה במודעות. יש לנו את בית הקהילות, והם עושים פה בחיפה עבודה מדהימה. באנו לחגוג את מי שאנחנו, לחגוג ולאהוב את מי שאתה רוצה. זה הדבר הכי טבעי בעולם".

במצעד ציינו את הקמת המרכז לקהילת הלהט"ב שנחנך לאחרונה. חוגגים גאווה בחיפה (צילום: עיריית חיפה) (צילום: עיריית חיפה)
במצעד ציינו את הקמת המרכז לקהילת הלהט"ב שנחנך לאחרונה. חוגגים גאווה בחיפה(צילום: עיריית חיפה)
ראש העיר יונה יהב הוביל את המצעד (צילום: עמית אנוך) (צילום: עמית אנוך)
ראש העיר יונה יהב הוביל את המצעד(צילום: עמית אנוך)

בתום המצעד ברחובות הכרמל נערך הפנינג בגן האם, בהשתתפות אמנים, והחוגגים נהנו על הדשא, חלקם עם בני זוגם, ילדיהם, הוריהם או חבורות חבורות. ספיר, בת 20 מחיפה (שחברתה דרשה לציין כי יש לה חברה), אמרה כי מטרת המצעד ומהותו הם מאבק לשיוויון זכויות. "כדי שגם אנחנו נוכל לקיים פה אורח חיים נורמאלי כמו הסטרייטים. זה שאני אוהבת בנות, לא אומר שלא מגיע לי להתחתן בישראל, או שיהיו לי זכויות דומות בארץ".

 

על הטענה כי המצעד פרובוקטיבי - למרות שבחיפה נראו הרבה פחות סצינות נועזות מאשר בתל אביב - היא אומר כי גם לצעדה ולנראות יש משמעות. "הופעות, ריקודים ושמחה כי זה לא דבר רע. זה דבר טוב, בסופו של דבר, ואני בעד".

 (צילום: זהר שחר) (צילום: זהר שחר)
(צילום: זהר שחר)

 (צילום: זהר שחר) (צילום: זהר שחר)
(צילום: זהר שחר)

 (צילום: זהר שחר) (צילום: זהר שחר)
(צילום: זהר שחר)

 (צילום: זהר שחר) (צילום: זהר שחר)
(צילום: זהר שחר)

 (צילום: זהר שחר) (צילום: זהר שחר)
(צילום: זהר שחר)

 (צילום: עמית אנוך) (צילום: עמית אנוך)
(צילום: עמית אנוך)

 (צילום: עמית אנוך) (צילום: עמית אנוך)
(צילום: עמית אנוך)

 (צילום: עמית אנוך) (צילום: עמית אנוך)
(צילום: עמית אנוך)

את תשומת הלב, מטבע הדברים, משכו גם בחיפה מלכות הדראג, עם הפאות, המחשופים והנצנצים. ירדן על-ציפרלקס, שמסבירה את שמה בכך ש"כל אחד צריך משהו קטן נגד דיכאון", הייתה בפירוש המלכה הבולטת בשטח. "המצעד היום היה מדהים. היה כל כך כיף לצעוד, לראות את כולם מחייכים, נהנים. את ההורים שלי מרימים עם כולם, את המשאית, את הקבוצה של האובר-קיטש, קבוצות של איגי, הנוער שלנו וכל המשפחות שבאו לתמוך, היה מדהים באמת".

 

היא הוסיפה: "הקהילה הלהט"בית בחיפה מאוד מגוונת. יש הומואים, לסביות ביסקסואליות, טראנסיות, א-מיניים, פן סקסואליים, אומני-סקסואליים, מולטי, ג'נדר קוויריות, הכל מהכל. אנחנו כולנו חיות באהבה, אוהבות אחת את השנייה, מחזקות אחת את השנייה, מקדמות את המאבק שלנו.

 

"לאורך השנים המצב בהחלט השתנה. היום גיי או לסבית לא חייבים לעזוב את חיפה לתל אביב. יש כאלה שעוד עושים את זה, אבל חוזרים אלינו. יש לנו עכשיו בית משלנו, את בית הקהילות, יש לנו מצעד משלנו, משאית משלנו, דרגיסטיות משלנו. יש לנו את הכל בחיפה. לא צריך את תל אביב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עיריית חיפה
מצעד הגאווה בחיפה
צילום: עיריית חיפה
מומלצים