שתף קטע נבחר

הבוקר: אולמרט משתחרר בתום 16 חודשי מאסר

לאחר שהורשע בקבלת שוחד ובשיבוש הליכי משפט, יוצא רה"מ לשעבר לחופשי - בתום ריצוי שני שלישים מתקופת מאסרו. גורם בשב"ס: "רגע היסטורי, המשימה לשמור עליו הושלמה בהצלחה. רבים מאיתנו ינשמו לרווחה"

 

 

בתום ריצוי שני שליש מתקופת המאסר שנגזרה עליו, ישתחרר הבוקר (יום א') ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מהכלא.

 

אולמרט נידון ל-27 חודשי מאסר בפועל וריצה את עונשו בכלא מעשיהו מאז פברואר 2016. הוא הורשע בכמה תיקים, שהבולט בהם היה בפרשת הולילנד, שם נידון לשנת מאסר וחצי. הוא הורשע בקבלת שוחד של 60 אלף שקל עת כיהן כשר התמ"ת. כמו כן הורשע בעבירות שיבוש מהלכי משפט בין היתר בגין ניסיונו להניא את שולה זקן מהסדר טיעון לגבי חלקה בפרשה. בפרשת טלנסקי הורשע אולמרט בעבירת מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

אהוד אולמרט. משתחרר לאחר שריצה שני שלישים מתקופת מאסרו (צילום: AP) (צילום: AP)
אהוד אולמרט. משתחרר לאחר שריצה שני שלישים מתקופת מאסרו(צילום: AP)

במהלך ריצוי עונש המאסר עבר אולמרט סדנאות שונות, והתנהגותו הייתה טובה - למעט אירוע אחד שבמהלכו לא פנה כראוי לאחד מאנשי הסגל. כזכור, לאחרונה התעורר חשד כי הוציא מבין כותלי הכלא מסמכים מסווגים בניגוד לנהלים.

 

לאחר שאולמרט סיים לרצות רבע ממאסרו, הוא הגיש בקשה ככל אסיר אחר לחופשה ראשונה וכיוון שעמד בתנאים, נכנס לסבב חופשות שאליהן יצא כמקובל כפעם בחודש.

 

אנחת רווחה בשב"ס

בזמן מאסרו בכלא היה אולמרט מאובטח על ידי אנשי השב"ס, אבל כאשר יצא לחופשות על אבטחתו היו אמונים אנשי השב"כ. גורם בשב"ס סיפר: "היו הרבה חששות לפני כניסתו לכלא, הרי לא מדובר באסיר רגיל אלא בראש ממשלה, אישיות מאובטחת עקב תפקידו בעבר. בשב"ס היה רגע היסטורי שאדם במעמדו נכלא אצלנו ועכשיו יהיה רגע היסטורי שהוא משתחרר. היינו צריכים לשמור על שלומו, והמשימה הושלמה בצורה הטובה ביותר. כשישתחרר, יעזוב את הכלא ויעבור לאחריות של השב"כ - רבים מאיתנו ינשמו לרווחה". 

 

לפני שיצעד מבין כותלי הכלא אל שער היציאה של מעשיהו, צפוי ראש הממשלה לשעבר לעבור ראיון אצל אחד מקציני הכלא, אשר יבהיר לו את מעמדו החדש כאסיר ברישיון. לאחר מכן הוא ייכנס לרכב השרד שימתין לו עם מאבטחי השב"כ ויעזוב את הכלא.

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

פברואר 2016: אולמרט נכנס לכלא מעשיהו (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
פברואר 2016: אולמרט נכנס לכלא מעשיהו(צילום: מוטי קמחי)

אגף 10 בכלא (צילום: דוברות שב"ס) (צילום: דוברות שב
אגף 10 בכלא(צילום: דוברות שב"ס)
 

הרשות לשיקום האסיר הציעה תוכנית שיקום בעניינו, שכללה בין היתר התנדבות בעמותות, אך אסרה לפרסם את תנאי שחרורו של אולמרט.

 

ומה בדבר תנאי השחרור של אולמרט? אמנם את בקשת החנינה שלו דחה נשיא המדינה זה מכבר, אך הוא גם הודיע כי אם ועדת השחרורים תאשר לשחרר את אולמרט בתום שני שליש מתקופת מאסרו ,הוא ישקול בחיוב "להעמיד את העונש על תקופת מאסר זו", היינו - לבטל את המגבלות שיטילו עליו כאסיר ברישיון.

 

המשמעות: אם אולמרט יגיש לנשיא בקשה לבטל את מגבלות האסיר ברשיון שלו - הנשיא ישקול להיענות לה בחיוב. אולמרט לא יהיה חייב להגיע להחתמה בתחנת משטרה, יבוטל האיסור לצאת לחו"ל וזה יאפשר לאולמרט לחזור לעסקיו בחו"ל. הוא יוכל גם להתראיין, מגבלה שמוטלת על אולמרט כאסיר ברישיון עד תום תקופת מאסרו החוקית.

 

ואולם, ייתכן שפרשת המסמכים המסווגים תסכל את צעדי הנשיא האפשריים, כיוון שהפרקליטות עלולה להמליץ לנשיא ריבלין שלא להיענות לבקשה.

 

עורכי דינו של אולמרט, שני אילוז ואלי זהר, בירכו על שחרורו של ראש הממשלה לשעבר: "אנחנו מאחלים לו המון הצלחה ואושר עם משפחתו".


פורסם לראשונה 01/07/2017 23:28

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים