שתף קטע נבחר

ראש ממשלת הודו בעברית: "שלום, שמח להיות פה"

החל ביקורו ההיסטורי של נרנדרה מודי. עם נחיתתו בנתב"ג הוא התחבק עם נתניהו ואמר: "כבוד מיוחד עבורי להיות ראש הממשלה ההודי הראשון אי פעם להגיע לישראל". בהמשך צייץ בעברית למיליוני עוקביו: "שלום עם ישראל!". לאחר מכן ביקר ביד ושם

 

 

הביקור ההיסטורי יצא לדרך: ראש הממשלה ההודי נרנדרה מודי נחת היום (ג') בישראל. מודי ירד מהמטוס לבוש לבן והתחבק בחום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. חברי המשלחת ההודית ומקבלי פניהם הישראלים עמדו לשמיעת המנוני המדינות. מודי אמר בעברית: "שלום, שמח להיות פה". לאחר מכן ביקר ביד ושם.

 

בנתב"ג נתניהו פתח בדברים ובירך את מודי על בואו ארצה: "אנחנו מקבלים אותך בזרועות פתוחות, אנחנו אוהבים את הודו ומתפעלים מהתרבות, ההיסטוריה והדמוקרטיה, המחויבות שלכם לקדמה. אנחנו רואים אתכם כנשמות קרובות במשימה לספק עתיד טוב יותר לאזרחים ולעולם".

מודי, עם נחיתתו בנתב"ג (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מודי, עם נחיתתו בנתב"ג(צילום: AFP)
 

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

מתחבק עם נתניהו (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מתחבק עם נתניהו(צילום: רויטרס)

 

 

נתניהו הזכיר לראש הממשלה ההודי את פגישתם הראשונה, שבה לדבריו "הסכמנו לשבור את המחסומים שעוד נותרו בין ישראל להודו. לחצנו ידיים ומאז דיברנו פעמים רבות בטלפון אבל. אני זוכר, חברי, מה אמרת בפגישה הראשונה הזו. אמרת שבכל הנוגע ליחסי הודו-ישראל, השמיים הם הגבול".

 

נתניהו ציין כי "אפילו השמיים אינם הגבול, כי היום אפילו תוכניות החלל שלנו עובדות יחד כדי להשיג גבהים גבוהים יותר. הקשר בין האנשים המוכשרים, היזמים שלנו ושל הודו - מאוד טבעי, כל כך טבעי שאפשר לשאול, למה לקח להם כל כך הרבה זמן לפרוח? נדרשה המחויבות של הממשלות". הודו כוננה יחסים דיפלומטיים עם ישראל לפני 25 שנים, אף שהוכרזה מדינה עצמאית כבר ב-1947. 
 

ראש הממשלה הזכיר את השותפויות העסקיות בין הודו וישראל והוסיף: "מאמין שהנוסחה להצלחה היא פשוטה - כישרון הודי כפול טכנולוגיה ישראלית. אני בטוח בהצלחה של שיתוף הפעולה שלנו מסיבות רבות, קודם כל הכישרון של אזרחינו. אמרו שבעמק הסיליקון... שתי השפות ששומעים הכי הרבה הן עברית והודית. מדי פעם שומעים גם אנגלית מהאזור".

הטקס בנתב"ג (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הטקס בנתב"ג(צילום: AFP)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

ראש הממשלה ההודי אמר: "כבוד מיוחד עבורי להיות ראש הממשלה הודי הראשון אי פעם בביקור המהפכני הזה בישראל". הוא הודה לנתניהו על ההזמנה ועל קבלת הפנים החמה ואף הזכיר את מבצע אנטבה, שבו איבד נתניהו את אחיו: "הגיבור שלכם הוא השראה לדורות צעירים אצלנו".

 

עוד ציין: "הודו היא מדינה צעירה, שבה הנוער המוכשר והכישרוני הוא כוח מניע. בעולם שבו מתרחשות התקדמות וצמיחה מהירה, הודו מחשיבה את ישראל בין שותפותיה החשובות ביותר". מודי הזכיר את "הצורך להישען על חדשנות מדעית כדי לקדם את האתגרים של שנינו. אנחנו גם משתפים פעולה נגד איומים משותפים כמו טרור". בהמשך צייץ מודי בעברית למיליוני עוקביו: "שלום עם ישראל! היום אני מתחיל ביקור מיוחד והיסטורי במטרה לחזק את הקשר בין הודו וישראל".

 

השרים הבכירים בטקס בירכו אף הם את מודי. איוב קרא, שר התקשורת, אמר: "ברוך הבא אדוני, אנחנו מחבבים אותך כל כך, הוא (נתניהו) מדבר עליך כל הזמן". שר החקלאות אורי אריאל הצהיר על נכונותו לעשות עסקים עם הודו.

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)
 

חידושים טכנולוגיים

בתום טקס קבלת הפנים הממלכתי בנמל התעופה, יצא מודי למשמר השבעה, לביקור בחוות דנציגר, אחת מחברות הפרחים המובילות בארץ. בחווה יציג משרד החקלאות טכנולוגיות חקלאיות חדשות שכוללות רחפן השקיה חדיש, מצלמה תרמית ותמונות לווין. בהמשך יגיע מודי לביקור ביד ושם בירושלים בלוויית ראש הממשלה בנימין נתניהו, יניח זר באוהל יזכור, יבקר במוזיאון יד לילד ויחתום בספר האורחים.

  

בערב יסעד מודי ארוחת ערב חגיגית במעון ראש הממשלה בירושלים בלוויית פמליה מצומצמת. מחר יגיע מודי לבית הנשיא וייפגש עם הנשיא ריבלין. בצהריים יקיים פגישת עבודה עם נתניהו שבסופה ייתנו הצהרות לתקשורת ויחתמו על שבעה הסכמים לשיתוף פעולה בתחומי מים, חקלאות, חלל, מחקר ופיתוח ועוד.

 

מודי ייפגש גם עם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג. בהמשך היום יבקר במוזיאון ישראל באגף מורשת יהדות הודו ובבית הכנסת של יהודי קוצ'ין. למודי נקבעה פגישה עם קבוצה של יוצאי הודו שחיים בישראל וכן ייפגש עם יהלומנים הודים שעובדים בארץ.

 

אחד משיאי הביקור צפוי בפגישה של מודי עם הילד מוישי הולצברג בן ה-10 שהוריו, רבקה וגבריאל, נרצחו במתקפת הטרור במומבאי בשנת 2008 כאשר היה תינוק בן פחות משנתיים.


פורסם לראשונה 04/07/2017 15:46

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מודי ונתניהו בשדה התעופה
צילום: רויטרס
מומלצים