שתף קטע נבחר

לאחר סיום השביתה: הסכם קיבוצי חדש בכלל ביטוח

ההסכם מסדיר את מנגנון תשלום השכר לעובדים וקובע תוספת שכר שנתית בשיעור ממוצע של 3%-4%. כמאה עובדי קבלן ייקלטו להעסקה ישירה. יו"ר הוועד: "כולנו נהיה כמקשה אחת עם ההנהלה למען הצלחת החברה"

הסכם קיבוצי חדש לעובדי כלל: לאחר ההכרזה על סיום השביתה שנמשכה שבועיים והעלתה את המתח בין שני הצדדים לשיאים חדשים, נחתם היום (ג') בתיווך ההסתדרות, ההסכם החדש בין ההנהלה לוועד העובדים שיהיה תקף לארבע שנים.

 

עוד בערוץ הקריירה

 

ההסכם מסדיר את מנגנון תשלום השכר לעובדים וקובע תוספת שכר שנתית בשיעור ממוצע של 3%-4%, שתהיה מורכבת מתוספת שכר קבועה בגובה 1.5% לכלל העובדים הזכאים וחלק נוסף שיינתן באופן דיפרנציאלי על פי הקריטריונים המפורטים בהסכם. לאורך ארבע שנות ההסכם, עובדי כלל יקבלו תוספות שכר מצטברות בגובה ממוצע של 12%. בנוסף לתוספות השכר,על פי ההסכם, החל ממשכורת חודש יולי 2017, סכום הפרשת המעסיק לתגמולים יועלה מ-6.5% ל-7.5%. בנוסף, כחלק מההסכם נקבע גם כי כמאה עובדי קבלן המועסקים כיום בחברה באמצעות חברת קבלן חיצונית ייקלטו להעסקה ישירה.

 

במהלך השביתה: מסמנים את העובדים בצמידים כחולים ()
במהלך השביתה: מסמנים את העובדים בצמידים כחולים
 

ההסכם מתייחס  גם לשיפור תנאי העובדים החדשים בחברה: עובדים אשר נקלטו מנובמבר 2012, יהיו זכאים לתשלום מענק התמדה ומצוינות שנתי בגובה 2,000 שקל, ובסכום מצטבר של 6,000 שקל לאורך תקופת ההסכם.

 

קייטנות על חשבון החברה

ההסכם כולל גם הגדלה של עשרות אחוזים בתקציב הרווחה שתקצה החברה לפעילויות העובדים, בהן גם מימון נופש שנתי. על פי ההסכם, עד שנת 2020, תקציב הנטו שתעמיד החברה לטובת פעילות הרווחה של העובדים יוכל להגיע ל-53 מיליון שקל.

 

לראשונה, ההסכם כולל גם את התחייבות החברה לסבסד את קייטנות הקיץ לילדי העובדים. החל ממשכורת חודש יולי 2017, ומדי שנה במהלך תקופת ההסכם, החברה תשתתף בתשלום בגין קייטנות לכל העובדים שילדיהם בגילאי 3-11, בסכומים הבאים: עבור ילד אחד – אלף שקל לשנה, עבור שני ילדים – 1,500 שקל לשנה ועבור 3 ילדים ומעלה – 1,800 שקל לשנה.

 

עוד נושא שהוסכם עליו לראשונה, קובע כי החברה תשתתף בסכום של מיליון שקל לשנה לרכישת ביטוחי בריאות ושיניים לעובדים. על פי ההסכם הנוכחי, בפני ועד העובדים תעמוד אף האפשרות לנצל את המימון המוצע על ידי המעסיק לטובת רכישת הסדרי ביטוח לעובדים גם מחברות ביטוח מתחרות.

 

לראשונה, ההסכם הקיבוצי בחברה כולל גם תוכנית פרישה מרצון. על פי ההסכמות בין הצדדים, עד סוף אוגוסט 2017, החברה התחייבה להציע אפשרות לעובדים שעברו את גיל 60, לסיים את עבודתם בקבוצה בתנאי פרישה מוגדלים ומועדפים.

 

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן אמר כי: "אחרי דיאלוג מורכב וממושך בין הצדדים, ההסכם החדש נושא בשורה של ממש בכל הנוגע לחיזוק ביטחונם הכלכלי של העובדים. בהקשר זה ראוי לציין את קביעת השכר המינימלי בחברה על 6,000 שקל, והעברתם של כ-100 עובדי קבלן להעסקה ישירה".

 

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, ציין כי: "המטרה שלנו הייתה להביא בשורה בתחום תוספות השכר והצלחנו בכך. בארבע השנים האחרונות, השכר הממוצע של העובדים שנמצאים תחת ההסכם הקיבוצי עלה ב-16%. ההסכם הנוכחי מבטיח העלאה שנתית נוספת בשיעור של 3%-4%, וזאת תוך הגדלה דרמטית בתקציב הרווחה שמקצה החברה לטובת פעילויות העובדים".

 

יו"ר ועד העובדים בחברת כלל ביטוח, רוני רז, אמר: "עובדי כלל ביטוח שהיו מחלוצי ההתאגדויות בישראל בשנים האחרונות ימשיכו ליהנות מתוספות שכר, שיפור תנאים וביטחון תעסוקתי. ההסכם הוא פורץ דרך בדאגה לעובדי החברה החדשים ועובדיה הוותיקים. כולנו נהיה כמקשה אחת ביחד עם ההנהלה למען הצלחת החברה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות דוברות ההסתדרות
השובתים בכלל ביטוח
באדיבות דוברות ההסתדרות
מומלצים