שתף קטע נבחר

פרץ: "נתניהו צריך להיות מודאג". ניסנקורן הביע תמיכה

לאחר העפלתו לסיבוב השני בבחירות המקדימות למפלגת העבודה הבהיר ח"כ עמיר פרץ: "ביום שני אהפוך למועמד לראשות הממשלה, אין לי ספק שחברי המפלגה יהיו מלוכדים סביבי". יו"ר ההסתדרות: "עמיר מייצג מנהיגות עם ערכים"

 

 

ח"כ עמיר פרץ, שזכה אמש במרב הקולות בבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה, כינס הבוקר (יום ד') מסיבת עיתונאים בבית מפלגת העבודה בתל אביב, לקראת התמודדותו מול אבי גבאי בסיבוב הבחירות השני, שייערך ב-10 ביולי. למסיבת העיתונאים הגיע יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שהודיע רשמית על תמיכתו בפרץ. "אני פה נמצא בשביל להביע תמיכה בלתי מסוייגת בעמיר פרץ", אמר ניסנקורן והוסיף: "עמיר מייצג את מה שמפלגת העבודה זקוקה לו - מנהיגות חברתית עם ערכים".

 

פרץ, ניסנקורן וחברי מפלגת העבודה, היום במסע"ת (צילום: שאול גולן) (צילום: שאול גולן)
פרץ, ניסנקורן וחברי מפלגת העבודה, היום במסע"ת(צילום: שאול גולן)

ניסנקורן הוסיף: "יש לפנינו אדם שהוכיח בכל אורחות חייו, האישיים והפוליטיים, שערכים עומדים תמיד מעל הכל והדרך שלו היא ברורה ומאחדת את העם. אני מאמין ביכולת של עמיר להביא ציבור נוסף ולאחד את המפלגה. יש ציבורים גדולים בעם שרוצים שינוי ועמיר יכול לייצר שינוי. לא רק המפלגה צריכה את זה, המדינה צריכה את זה".

  

במסיבת העיתונאים אמר פרץ: "אנחנו מתכוונים להשלים את המערכה ביום שני הבא ולנצח באופן ברור. אני אהפוך כמועמד לראשות הממשלה כבר מיום שני הבא, אין לי ספק שאף אחד בתוך המפלה לא ייקח פסק זמן. כולם יהיו מלוכדים. מי שצריך להיות מודאג זה בנימין נתניהו. נניח את הצעת החוק לפיזור הכנסת. במאי 2018 תתפזר הכנסת.

 

לקראת הסיבוב השני: עמיר פרץ, אבי גבאי ()
לקראת הסיבוב השני: עמיר פרץ, אבי גבאי
  

"בסיבוב השני שייערך בשבוע הבא אני מתכוון לנצח וכבר להתחיל לערוך את המפלגה עם כל המועמדים ואנשים נוספים כדי להמשיך את המערכה להחלפת נתניהו. אני רוצה להודות לאבי נינסקורן על התמיכה המרגשת שהביע כאן. עבורי ההסתדרות זה לא רק מסגרת אלא ספינת הדגל לשינויים חברתיים עמוקים. רק חברה חזקה יכולה לעשות תהליכים חברתיים כמו שלום. אי אפשר להפריד בין הדברים.

 

"אנחנו מתכוונים לייצר מכנה משותף. כראש ממשלה אתן דחיפה ראויה לשלושה דברים: העלאת שכר מינימום, טיפול בגמלאים ושחיקת הפנסיות שעשה נתניהו, והשלישי - חוק להוצאת חברות כוח האדם בישראל מחוץ לחוק".

 

על הסוגייה העדתית אמר פרץ: "אני גאה שנולדתי במרוקו ושמח שבני עדות המזרח רואים בפריצת הדרך שלי נושא שהם גאים בו. כשאתה שובר תקרת זכוכית זה למען אחרים. דוד לוי מהימין היה אחד האנשים ששברו את תקרת הזכוכית בישראל עבורי. הוא היה חלק מהניהול השלטוני ולא רק מביט מהצד. זה נתן לי מוטיבציה לעשות מעשה. זה ששני בני עדות מזרח הגיע לסוף המרוץ, זאת תעודת גאוה למפלגה. אבל אני רוצה שאנשים יצביעו עבורי כי אני מבטיח עתיד טוב יותר וכי אני היחיד שיכול להביא ציבורים אחרים ולנצח את נתניהו".

 

פרץ וניסנקורן. משתפים פעולה (צילום: שאול גולן) (צילום: שאול גולן)
פרץ וניסנקורן. משתפים פעולה(צילום: שאול גולן)

 

 

 

"ריח הזיעה של ביבי הגיע מירושלים עד שדרות"

על סוגיית גוש השמאל אמר פרץ: "בלי יאיר לפיד אי אפשר להקים גוש. היחיד שיכול להביא ציבורים מימין לשמאל זה אני. עשיתי זאת כבר. היום אני מביא את כל הציבור שחונה אצל יאיר לפיד".

  

על ציפי לבני אמר: "עבדנו הרבה זמן יחד. ידענו לנהל את השותפות בינינו גם בימים של הצלחות וגם בימים של חילוקי דעות. בראש ובראשונה תמיד עומדת טובת המדינה לנגד עיניה". על הרצוג שהפסיד בפריימריז אמר פרץ: "אעשה הכל כדי שהוא יהיה חלק מהמערכה הציבורית שלנו. פעם אחת קרה שיו"ר מפלגה עזב, וזה לא יקרה שוב".

 

על המתקפה של נתניהו נגדו אתמול: "הריח של הזיעה של ביבי הגיע אתמול מירושלים עד שדרות. ריח חריף. אתמול קפץ לביבי הביבי. יש לי הרבה שעות ביבי. ההתמודדות שלי מציקה לו. אנשים שלו דואגים ויש להם סיבות כי ניצחתי אותו ב-2006".

 
"היחיד שיכול להביא ציבורים מימין לשמאל זה אני" (צילום: ניצן דרור) (צילום: ניצן דרור)
"היחיד שיכול להביא ציבורים מימין לשמאל זה אני"(צילום: ניצן דרור)

בבחירות לראשות המפלגה התמודדו גם אראל מרגלית, עמר בר לב והיו"ר המכהן יצחק הרצוג – שהודח מתפקידו. פרץ קיבל 10,141 קולות, שהם 32.7%. גבאי קיבל 8,395 קולות (27%). הרצוג קיבל 5,204 קולות בלבד (16.7%). למרגלית הצביעו 4,697 (כ-16.1%) ולבר לב 2,147 קולות (6.9%). שני המועמדים האחרים היו אבנר בן זקן, שקיבל 56 קולות (0.18%), והוד קרובי, שקיבל 8 קולות (0.03%).

 

גם גבאי וגם פרץ שימשו בתפקיד שרים להגנת הסביבה בממשלות נתניהו. גבאי כיהן כשר מטעם "כולנו" ממאי 2015 ועד התפטרותו שנה אחר כך. פרץ, אז במפלגת "התנועה" של ציפי לבני, שימש שר להגנת הסביבה של נתניהו בין מרס 2013 לנובמבר 2014.  

 

פרץ מסר אחרי פרסום התוצאות: "אני גאה בעשרות אלפי החברות והחברים שלקחו חלק בחגיגת הדמוקרטיה של מפלגת העבודה. אני מודה על האמון בדרכי ועל התמיכה הגדולה שקיבלתי לאורך כל הדרך ואשר הביאה אותי למקום הראשון בבחירות. אני מבקש להודות לחברי יצחק הרצוג על ארבע שנות שירות כיו"ר המפלגה ועל ההישג הגדול בבחירות האחרונות לכנסת. אני מבקש להביע את הערכתי לכל המועמדים על מסע בחירות ענייני, שסייע להציג לציבור מפלגה דמוקרטית, חיה ותוססת. אני גאה בהישג שבו זכיתי ומשוכנע כי אנצח בסיבוב השני, שבסיומו אפתח במערכה להחלפת שלטון נתניהו". 

 

אבי גבאי הכחיש בשיחה עם אולפן ynet שנרקם דיל בינו לבין שלי יחימוביץ': "אין שום דילים. אנחנו לא עושים דילים, אנחנו עוסקים בלשכנע, בלייצר תקווה לאנשים שאפשר להחזיר את מפלגת העבודה למקום שהיא יכולה לנצח בחירות, ובזה אנחנו עוסקים".

 

הוא הוסיף: "עצם העובדה שהצלחתי להגיע ל-27 אחוזים מהמתפקדים והצלחתי לצרף 4,000 חברים מעיד על דבר פשוט - אנשים בסופו של דבר רוצים שתדבר על מה שבאמת מפריע להם, על דברים חיוביים, על מה התוכניות שלך, ולא להסביר כל הזמן למה אחרים הם לא. הקמפיין שלי היה קמפיין חיובי, דיברתי על עצמי, על תוכניות, על תקווה. וזה מה שאנשים רוצים. זה שתשכנע מישהו שמישהו אחר לא מתאים לא הופך אותך למתאים בעיני הציבור".

 

השר אריה דרעי (ש"ס) צייץ הבוקר: "עזבו פוליטיקה ומחנאות. העובדה שבמפלגת העבודה, מפלגת ההמשך של מפא"י, נבחרו פרץ וגבאי, אומרת שעברנו כברת דרך משמעותית בנושא המזרחים". 

 

"צמא לשינוי ולהתחדשות"

ח"כ שלי יחימוביץ' שדיברה בכנס לשכת רואי החשבון באילת, לא הודיעה במי היא תומכת: "אני לא עושה מהלך כזה בלי להתייעץ עם אנשים שקרובים אליי במערכת הפוליטית. אני לא אומרת שלא החלטתי. לא הודעתי בסיבוב הראשון במי אני תומכת. ככל הנראה, אני אודיע בסיבוב הזה על תמיכה פומבית. אני לא מתכוונת לעשות את זה בחופזה".

 

ח"כ מיכל בירן, התומכת באבי גבאי לראשות העבודה, אמרה הבוקר באולפן ynet: "זה לא שבדקתי לאן הרוח נושבת. הרגשתי שיש צמא לשינוי ולהתחדשות. אחרי כל הסיפורים על מפקדים, בסוף - כשמסתכלים על הפריימריז שלנו - הציבור שלנו מאוד חופשי, מאוד דעתן, והרגשתי את הצמא הזה. אני חושבת שתהיה הכרעה בין שתי דרכים. אחד הדברים שגרמו לי ללכת עם גבאי זה האמונה במה שהוא אמר. לצאת לשטח למקומות שבהם אנחנו לא חזקים ולא להישאר תמיד באזור הנוחות".

 

האלוף במיל' עמירם לוין שהצטרף לגבאי אמר כי "יש עניין של מה נכון למפלגה ומה נכון למדינה והבוחרים של המפלגה הם אינטליגנטים. הם רוצים את השינוי, הם רוצים אידיאולוגיה, הם רוצים לחזור לאמת הבסיסית - החברתית והביטחונית. אני חושב שגבאי מביא את זה בצורה הטובה ביותר ולכן הוא ינצח גם במאבק שנשאר, מול יריב ראוי מאוד. פרץ איש רב זכויות ואכן מאוד מנוסה, אבל הבוחרים חושבים אחרת".

 

ח"כ איציק שמולי, מתומכי עמיר פרץ, אמר כי "בסופו של דבר, המיפקד של פרץ עבד יופי. החיילים באו. אנחנו לא מתייחסים אליהם כחיילים. הם תומכים בו שנים. הצלחנו להרחיב את המעגלים. אני מאוד אופטימי. אנחנו יודעים לעבוד קשה ואני אופטימי לגבי הסיבוב השני".

 

לדברי ח"כ שמולי, "יש לנו את היכולת של עמיר להתחבר לאותם קהלים שלא הלכו עם המפלגה במערכות בחירות האחרונות. זה המרכיב שחסר למפלגה כדי להיות שחקן דומיננטי. אני מכיר את השטח של המפלגה די טוב ואני חושב שיש לנו עוד הרבה מאיפה לקחת. אנחנו בהחלט מבינים את המצב וכבר מאתמול מתנפלים על השטח ולא מחכים לחיבור או לאמירה כזו או אחרת".


פורסם לראשונה 05/07/2017 09:12

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יואב דודקביץ
עמיר פרץ
צילום: יואב דודקביץ
מומלצים