שתף קטע נבחר

האגו גבר על שבועת הרופאים מהדסה

עצוב ממש שאנשים שנשבעו את שבועת הרופאים נתנו לאגו שלהם לנצח את המחויבות, תוך כדי שימוש בילדים חולי סרטן כמגן אנושי

אל המועצה לשלום הילד, רציתי לדווח על מקרה חמור של התעללות בחסרי ישע. ידוע שרוב מקרי התעללות בילדים נעשית בתוך המשפחה. השבוע נקרע לי הלב כשצפיתי בילדים קטנים, חולי סרטן, עומדים בחום יולי נוראי, בשעות שאיש אחד מאיתנו לא הסתובב בחוץ מרצונו החופשי, מול ביתו של שר הבריאות רק בגלל העובדה שהוריהם ביקשו מהם לעשות כן.

 

תפקיד שר הבריאות לראות את מכלול המערכת שעליה הוא מופקד, זה שאמור לא להיכנע לרצונם של קומץ רופאים עם אגו ענק, רופאים שהציעו להם את השמיים והארץ, שיודעים שגם אם יישארו בהדסה אף אחד לא יתעסק איתם, אבל ליבם אבן. קוראים לזה אגו.

 

קראתי היום, שאורי יקיר אבא של עדי בת ה4, אמר שנפשה של בתו נקשרה בנפש הרופאה שלה, אז למה הרופאה הזאת לא מרחמת על עדי? איך היא מעזה לשבות על גבה של ילדה חולה שתלויה בה? אם זו לא התעללות....

 

הילדים חולי הסרטן האלה הפכו כלי בידי הרופאים עם האגו.

 

אפילו אם היה צדק בתחילת מאבקם, הם לא היו אמורים לערב את הילדים החולים ואת הוריהם המסורים השבויים בידיהם מבחינה פסיכולוגית , בסכסוך העבודה שלהם עם פרופ' רוטשטיין, שכנראה לא בא להם טוב.

 

אני לא מבינה אותם, לא מוצא חן בעיניך רופא יקר, קח את רגליך ועבור למקום אחר, אם ירצו אותך. אל תשתמש בחולים סובלים כמגן אנושי לרצונותיך ומאווייך, גם אם אתה בטוח שאתה צודק.

 

לא ייתכן שכל קבוצת עובדים שמשהו לא יראה לה, תקום ותתמרד נגד המנהלים שלה. פרופ' רוטשטיין הגיע להדסה להעמיד את בית החולים פושט הרגל על הרגליים. אחת האופציות היו שבית החולים ייסגר או שרותיו יצומצמו מאוד. הסובלים העיקריים היו החולים מהאזור. רוטשטיין אדם חרוץ ואכפתניק הוא גם מנהל חזק וקשוח, שלא תמיד אוהבים את התנהגותו, אך הוא איש שאוחז בקבלות על הצלחה, שיודע מה טוב לבית החולים שעל ניהולו הוא מופקד.

 

אני יודעת שבעידן "פייק ניוז" עובדות הן עניין שולי, אבל רוטשטיין הצליח להעלות את מחזור צמיחת בית החולים ב-50 מיליון שקלים מאז שהגיע. לאן מגיע הכסף? לכיסו? הרי הכסף הזה, כמו הדאגה לרווחתם של הילדים ובלי ציניות בבקשה, למרות שאנחנו מחונכים לשנוא מנהלים ופוליטיקאים, הוא בראש מעייניהם של ליצמן ורוטשטיין, הם היו מוכנים למחול על כבודם, ללכת להסדר, אבל הרופאים לא הסכימו. עצוב, עצוב ממש שאנשים שנשבעו את שבועת הרופא נתנו לאגו שלהם לנצח את המחויבות תוך כדי שימוש בילדים חולי סרטן כמגן אנושי.

 

המועצה לשלום הילד, אני מקווה שתוכלו לעשות מעשה כדי לסייע לאותם ילדים. 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים