שתף קטע נבחר

בשורה למתרחצים: קצא"א החזירה את חוף הים באילת לציבור

רצועת החוף, שנחשבת לאחת היפות במדינה וכוללת שוניות אלמוגים, נפתחה למתרחצים לאחר שהיתה סגורה עשרות שנים. 200 מטרים נוספים יועברו בהמשך ויוגדרו כ"חוף אקולוגי" לטובת צוללנים ופעילות חינוך

חברת קצא"א (קו צינור אילת אשקלון) העבירה היום (ד') לידי עיריית אילת את רצועת החוף הסגורה שהיא החזיקה בידה קרוב ל-50 שנה. רצועת החוף, שנחשבת לאחת היפות במדינה וכוללת שוניות אלמוגים, נשארה סגורה לציבור עשרות שנים. בעבר נפוצו שמועות שהמקום שימש מקורבים לשלטון כגן אירועים סגור, זאת תוך ניצול יכולתה של החברה לעבוד "מתחת לרדאר" ולנצל את החסינות שממנה היא נהנתה לאורך השנים. 

חוף קצא"א: פתוח לציבור ()
חוף קצא"א: פתוח לציבור

 

החוף היפה באילת יפתח בקרוב אך בינתיים אין מי שישמור עליו

החוף היפה באילת צפוי להיפתח לראשונה למתרחצים

מנכ"לית צלול: "לא לפתוח את חוף קצא"א לציבור"

 

בהחלטת יו"ר החברה, ארז חלפון, ובברכת שר האוצר, משה כחלון, הוחלט להחזיר את החוף לציבור: רצועה בת כ-300 מטרים נפתחה למתרחצים, ו-200 מטרים נוספים יועברו בהמשך ויוגדרו כ"חוף אקולוגי" שישמש לטובת צוללים ופעילות חינוך ימית.

 

רצועת החוף של אילת נמתחת לאורך 13 ק"מ, מתוכם כ-3.5 ק"מ אינם נגישים למתרחצים ונמצאים באחזקתם של גופים שונים, ביניהם חברת נמלי ישראל, חיל הים, המשרד להגנת הסביבה והמכון הבינאוניברסיטאי. בקצא"א מתגאים בכך שהם הגוף הראשון אשר מעביר לידי העירייה רצועת חוף.

ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, שר האוצר משה כחלון, ויו"ר קצא"א ארז חלפון (צילום: דוד חיים) (צילום: דוד חיים)
ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, שר האוצר משה כחלון, ויו"ר קצא"א ארז חלפון(צילום: דוד חיים)
 

שר האוצר משה כחלון אמר היום כי "אחד החופים היפים בישראל חוזר היום לבעלים האמיתיים שלו - הציבור. לאחר עשרות שנים של דיונים וניסיונות הגענו להסכמות שיחזירו אותו לתושבי אילת והנופשים בעיר. הנחיתי את גורמי המקצוע במשרדי לאתר חופים נוספים שמוחזקים על ידי גורמים ממשלתיים ומונעים גישה של הציבור. המטרה שלנו היא להחזיר רצועות חוף נוספות לרשות הציבור".

 

יו"ר קצא"א חלפון הוסיף ש"קצא"א שמה לה למטרה להשתלב בקהילה בה היא פועלת ומשקיעה בכך משאבים ואמצעים רבים. במהלך השנה האחרונה פעלנו רבות, בהנחיית שר האוצר, כדי לאפשר את מסירתו של חוף קצא"א לידי עיריית אילת, ואני מברך על ההישג הגדול לכל הצדדים. קצא"א תמשיך בתפקידה החיוני כשער האנרגיה למדינת ישראל".

חוף קצא"א: מבט מבפנים (צילום: אמיר שטרן) (צילום: אמיר שטרן)
חוף קצא"א: מבט מבפנים(צילום: אמיר שטרן)
 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים