שתף קטע נבחר

22 קליעים על שני כלי רכב: פרטים חדשים מהירי בבסיס השריון

חקירת החייל מחטיבה 401 שירה בתחילת השבוע ברכב של מפקדו העלתה תמונה מדאיגה: החייל, שנאסר עליו להחזיק בנשק, קיבל את הרובה מחברו לבסיס וטופל על ידי גורמי בריאות הנפש. הוא יישאר במעצר במוסד פסיכיאטרי. עורכת דינו: הצבא נכשל בטיפול בחייל, הדודה הזהירה מהידרדרות במצבו

בית הדין הצבאי בקסטינה האריך אתמול (ה') עד לשבוע הבא את מעצרו באשפוז במוסד פסיכיאטרי של חייל מפקדה מחטיבת השריון 401. החייל חשוד שירה בתחילת השבוע לעבר רכבו של מפקדו, קצין הרכב היחידתי, במחנה ישי שליד ירושלים.

הרכב לאחר הירי ()
הרכב לאחר הירי

הרכב של המפקד. החייל ירה 22 כדורים, "בנס לא היו נפגעים" ()
הרכב של המפקד. החייל ירה 22 כדורים, "בנס לא היו נפגעים"

בתקרית לא היו נפגעים, אך מפרטי החקירה עולה כי החייל ירה לפחות 22 כדורים מרובה M16 שהחזיק ופגע ברכב נוסף שהיה בקרבת מקום. בשני הרכבים לא היו אנשים, אך כמה חיילים היו בסביבת הרכבים ולא נפגעו. רכבו של המפקד הושבת מאז התקרית והנזק המוערך לו עומד על כ-8,100 שקלים.

 

חקירת התקרית העלתה תמונה מדאיגה. החייל כלל לא הורשה להחזיק נשק ואת הרובה הוא קיבל מחייל אחר בבסיס. כמו כן עלה כי החייל, שהתגייס לפני כשנה, טופל בשבועות האחרונים על ידי גורמי בריאות הנפש.

 

לפי קרובי משפחתו של החייל, הם הפצירו במפקדיו לטפל בו ולהתחשב בו. הם גם הגישו קבילה בנושא לנציב קבילות החיילים. בחיל הרפואה וביחידה בודקים כעת את הדרך שבה הוא טופל. עורכת דינו, יעל תותחני, אמרה כי רק בשבוע שעבר הוא נפגש עם קב"ן, אך לא חל שיפור במצבו.

רובה M16. על החייל נאסר להחזיק בנשק, טופל על ידי גורמי בריאות הנפש (צילום: חטיבת דובר צה"ל) (צילום: חטיבת דובר צה
רובה M16. על החייל נאסר להחזיק בנשק, טופל על ידי גורמי בריאות הנפש(צילום: חטיבת דובר צה"ל)

חוות דעת של פסיכיאטר מומחה, שהוגשה היום לבית הדין, קובעת כי על החייל להישאר באישפוז פסיכיאטרי, לפחות בשבוע הקרוב, כדי לאמוד את מצבו.

 

חייל שמשרת במפקדת החטיבה שיחזר את האירוע: "הוא ירה בלי הפסקה על אוטומט וחשבנו בהתחלה שמחבל פרץ לבסיס. ניסינו אחר כך להרגיע אותו, אבל הוא נראה באמוק. התחושה הייתה של מסע ירי שיש כמו בארה"ב".

 

הוא הוסיף: "רק המעצור שהיה לו בנשק מנע ממנו להמשיך לירות. הוא ניסה לתפעל את המעצור כדי להמשיך בירי, אבל לא הצליח. הירי היה בסמוך למתחם המגורים של הבסיס, בנס לא היו נפגעים".

 

עורכת הדין: הדודה הזהירה לפני כחודש מהידרדרות במצבו

עורכת דינו של החייל, סרן במילואים יעל תותחני, אמרה בתגובה: "מדובר במקרה חמור המציג את אוזלת ידו של הצבא בטיפול בחייליו. החייל הוא בן למשפחת קשת יום, שמתגורר עם דודיו עקב מחלה קשה של אמו, וביקש בכל זאת להתגייס ולתרום. מיום גיוסו ביקשה דודתו מגורמי הצבא להעניק לו ליווי נפשי צמוד אך בקשות אלה נפלו על אזניים ערלות".

 

היא הוסיפה: "לפני כחודש הדודה אף שוחחה עם משק"ית הת"ש של החייל והזהירה אותה כי היא חוששת להידרדרות במצבו וכי הוא עלול לפגוע בעצמו. אנו מקווים שהפרקליטות הצבאית לא תנקוט נגדו צעדים פליליים אלא תסייע לשיקומו".

 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "האירוע מצוי תחת חקירת מצ"ח, שבסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. מפאת צנעת הפרט לא נוכל לפרט על אודות מצבו הרפואי של החייל אך נציין כי החייל טופל בהתאם לצרכיו באופן מיטבי ולווה באופן צמוד על ידי מפקדיו".


פורסם לראשונה 13/07/2017 21:54

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רכב המפקד. החייל ירה 22 כדורי M16
מומלצים