שתף קטע נבחר

לודוגורץ מול דודו גורש? היריבות האפשריות של ב"ש

הקבוצה של ברק בכר תקווה להימנע ממפגש עם הבולגרים שהופיעו פעמיים בשלב הבתים של ליגת האלופות. כדי שזה יקרה היא צריכה להשלים את העבודה מול הונבד ולהחזיק אצבעות לז'לגיריס וילנה שחטפה בעבר ממכבי ת"א

אוהדי הפועל באר שבע יחזיקו אצבעות ביום רביעי הקרוב שקבוצתם תצליח לשמור על היתרון השביר 1:2 מול הונבד. אם תעשה זאת היא תעלה לסיבוב השלישי במוקדמות ליגת האלופות ותשמור על חלום שלב הבתים בהישג יד.

 

במקביל, הקהל האדום צריך לקוות שקבוצה נוספת תשמור על יתרון זהה. ז'לגיריס וילנה ניצחה גם כן 1:2 את לודוגורץ רזגארד הבולגרית, ועל הנייר לבאר שבע עדיף לפגוש את הליטאים.

 

 

לודוגורץ צריכה למחוק פיגור מהמשחק הראשון (צילום: EPA) (צילום: EPA)
לודוגורץ צריכה למחוק פיגור מהמשחק הראשון(צילום: EPA)

 

הסיבה לכך נעוצה ביתרון אחד מובהק שיש ללודוגורץ על באר שבע - הניסיון. היא הופיעה בשלוש השנים האחרונות פעמיים בשלב הבתים ויש לה קילומטראז' לא קטן בסיבובי המוקדמות האכזריים.

 

בשנה שעברה לודוגורץ שיחקה באותו בית עם פ.ס.ז' וארסנל, ואף סיימה במקום השלישי לפני באזל. היא סחטה שתי תוצאות תיקו מול השווייצרים ו-2:2 בפריז, ועשתה חיים קשים בהפסדים לתותחנים.

 

קבוצה עם ניסיון בצ'מפיונס. הקפטן סבטוסלב דיאקוב מול תיאו וולקוט (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
קבוצה עם ניסיון בצ'מפיונס. הקפטן סבטוסלב דיאקוב מול תיאו וולקוט(צילום: גטי אימג'ס)
 

 

בהופעתה הראשונה בשלב הבתים, ב-2014/15, צברה ארבע נקודות (מקום אחרון) בבית עם ריאל מדריד, ליברפול ואותה באזל. לודוגורץ שולטת ביד רמה בליגה הבולגרית וזכתה בשש אליפויות רצופות.

 

אין שמות מוכרים של ממש בלודוגורץ, אבל הסגל משופע בברזילאים - לא פחות מתשעה כאלה נותנים את הטון בקבוצה של גיורגי דרמנדז'ייב.

 

יש לו בסגל תשעה ברזילאים. גיורגי דרמנדז'ייב (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
יש לו בסגל תשעה ברזילאים. גיורגי דרמנדז'ייב(צילום: גטי אימג'ס)

 

לעומת זאת, הליטאים הם קבוצה צנועה יותר וזאת למרות ארבע אליפויות מקומיות רצופות. אם יצליחו לעבור את לודוגורץ זה יהיה הישג השיא של המועדון שלא הגיע מעולם לסיבוב המוקדמות השלישי של המפעל הבכיר. בסגל אפשר למצוא את ליביו אנטל הרומני ששיחק בהפועל ת"א.

 

אגב, הפועל באר שבע וז'לגיריס וילנה נפגשו כבר בעבר, בסיבוב הראשון של גביע המחזיקות ב-1997/98. זה נגמר ב-0:0 במשחק הראשון ו-1:2 לאדומים בגומלין. ז'לגיריס פגשה ב-2001 את מכבי תל אביב וחטפה 7:0 בסיכום (0:1, 0:6).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים