שתף קטע נבחר

פקחים הרסו מרפסת של אבולעפיה ביפו, שטוען: "זה ככה 80 שנה, מכבד את ביהמ"ש"

מפקחי רשות מקרקעי ישראל בליווי משטרת ישראל הרסו ריצוף במרפסת וברחבה שבנה הבעלים של מאפיית אבולעפיה מחוץ לביתו, על המצוק הצופה אל הים. לפי הרשות, פינוי השטח יאפשר להשיב לציבור שטח יקר וחשוב המהווה נקודת תצפית לחוף הים. אבולעפיה: לא פלשתי, זה ככה כבר 80 שנה

 

 

פקחי רשות מקרקעי ישראל הרסו לפני כשבועיים מעקה וריצוף במרפסת מול הים ובחצר ביתו של וליד אבולעפיה ביפו, הבעלים של מאפיית אבולעפיה. מהרשות נמסר כי מדובר במרפסת לא חוקית שנבנתה על המצוק בביתו של אבולעפיה ברחוב יטבת, בשטחי חוף הים הציבורי.

 

גישה פרטית לים (צילומים: רשות מקרקעי ישראל) (צילומים: רשות מקרקעי ישראל)
גישה פרטית לים(צילומים: רשות מקרקעי ישראל)
 

"אבולעפיה הוסיף לביתו, הממוקם על המצוק הצופה אל חוף הים של יפו, מרפסות גדולות ויצר דרך גישה פרטית לחוף הים, תוך שהוא מציב שלטים המזהירים את הציבור כי אין מעבר בקרקע השייכת למדינה ומוגדרת כציבורית", כך נמסר.

 

ההריסה התבצעה על ידי מפקחי הרשות, בליווי שוטרי מנהלת תאום פעולות אכיפה של משטרת ישראל. הפינוי התבצע לאחר מאבק משפטי ממושך שכלל תביעה מצד הרשות לפינוי הקרקע, שהתקבלה בבית משפט השלום ב-2013. אבולעפיה הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי, שדחה את הערעור, ובהמשך פנה לבית המשפט העליון, שם גם הערעור נדחה.

 

נקודת תצפית (צילומים: רשות מקרקעי ישראל) (צילומים: רשות מקרקעי ישראל)
נקודת תצפית(צילומים: רשות מקרקעי ישראל)

לפי רשות מקרקעי ישראל, פינוי השטח יאפשר להשיב לציבור שטח יקר וחשוב המהווה נקודת תצפית לחוף הים. עוד נמסר, כי לאור הנזקים שגרם אבולעפיה למצוק, שכללו גם הרס וחפירה לעומק ובניית חדר מתחת לפני הקרקע, נאלצה הרשות לבצע את הפינוי בסיוע קונסטרוקטור שקבע כיצד תבוצע ההריסה מבלי לפגוע ביציבות המצוק והמבנה.

 

ישראל סקופ, מנהל החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, מסר כי "הפולש השתלט על קרקע ציבורית, חלק מחופי הים היקרים במיוחד לליבו של הציבור ומוגנים נגד בנייה בחוקים מיוחדים. למעשה, הפולש הרחיב את שטח ביתו על חשבון הציבור, כאשר הוא מבצע בכך שתי עבירות פליליות, של פלישה לאדמות המדינה ובנייה בלתי חוקית".

 

אבולעפיה: לא פלשנו ולא חרגנו"

אבולעפיה מסר ל-ynet בתגובה כי המרפסת והרחבה היו צמודות לבית מזה עשרות שנים. "אני איש שומר חוק אוהב את המדינה. אני חושב שהם טעו, אני מכבד את הבית משפט, לא פלשנו ולא חרגנו, זה ככה כבר 80 שנה עוד מלפני קום המדינה. הצילומים מוכיחים. אנחנו נלך רק לפי החוק".

 

לדבריו, "קיבלנו היתר בנייה מהעירייה, לפי החוק, ושיפצנו את הבית לפי החוק ולא עשינו שום חריגה. זה כבר לפני קום המדינה, זה היה חלק מהבית ".

 

אבולעפיה הוסיף, כי המרפסת הצופה אל הים היתה מרוצפת מאז ומתמיד, אולם הוא הוסיף את הריצוף הקיים לאחר שחיזק את הצוק: "בהיתר הבנייה היה רשום שהם לא יתנו לי לשפץ אם אני לא מחזק את הצוק. זה היה מותנה בהיתר בנייה".

 

אבולעפיה גם מכחיש את טענת הרשות, לפיה הוא מנע ירידה של הציבור לחוף הים. לטענתו מעולם לא היתה ירידה לים מרחוב יוטבת, אלא מהרחוב המקביל, זיכרון קדושים. "אני לא מנעתי ירידה לים ולא מונע. לא היתה ירידה למרפסת. אתה לא תסכים שמישהו ייכנס לבית שלך מתחת לחלון של חדר השינה שלך".

 

ממנהל מקרקעי ישראל נמסר בתגובה לדבריו של אבולעפיה: "המרפסת נבנתה ללא היתר וכללה גם ירידה פרטית לחוף הים. התביעה הוגשה זמן קצר לאחר בניית המרפסת. בתי המשפט פסקו בשלוש ערכאות שמדובר בפלישה, לאחר שדחו את טענותיו של אבולעפיה על זכויות בשטח".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילומים: רשות מקרקעי ישראל
צילומים: רשות מקרקעי ישראל
מומלצים