שתף קטע נבחר

טיול עם הילדים - 8 שיטות שיקלו עליכם

נוסעים לחופשה משפחתית בארץ או בחו"ל? עדיף להיערך מראש כדי שהזמן יעבור בכיף לכולם. קבלו עצות למניעת רגעים לחוצים במיוחד וגם רעיונות למשחקים בדרך

 

 

לטייל עם הילדים בקיץ זה קצת כמו לרעות עדר כבשים בכביש סואן. שילוב ילדים בחופשות מצריך הרבה יותר מלחבר רשימה של שירי ילדים למערכת הסאונד באוטו, לארוז נשנושים לדרך ולעשות עצירות שירותים בדרכים. העצות כאן אמנם לא יהפכו את הילדים שלכם בהכרח לשוחרי אמנות ודרי מוזיאונים, אניני טעם רודפי כוכבי מישלן, אבל בהחלט עשויות לסייע להפוך את הטיול למשפחתי יותר ופשוט יותר לביצוע.

 

1. קחו את הזמן

הדבר הכי טוב שאתם יכולים לקחת אתכם לטיול משפחתי הוא את הזמן - בין אם זה בשדה תעופה, טיול בצפון או להגיע מנקודה א' ל-ב'. ילדים קטנים אוהבים לחקור ולא ממש אכפת להם כמה זמן הקצבתם לחלק הזה של הטיול. אז הימנעו מלו"ז צפוף, ושעוני עצר ותנו לילדים להיות ילדים.

 

לכתבות נוספות - היכנסו לפייסבוק הורים של ynet

 

2. התניידו בתחבורה ציבורית

רוב הילדים הקטנים אוהבים את החידוש והקסם בלנסוע ברכבות, אוטובוס או סירה. אם זה אוטובוס קומותיים - אז בכלל. הדבר נכון בעיקר בטיול בחו"ל, הרי אתם לא באמת מתלהבים מלהתעסק עם השכרת רכב, רשיונות בינלאומיים וחוקי תנועה ודרכים שאינכם מכירים, אז השתדלו להחליף את מכונית במה שהילדים תופשים כמרגש יותר.

 

3. תכננו מראש

בין אם אתם יוצאים לטיול מחנאות או מלון הכול כלול, משתלם להתארגן מראש. זה לא רעיון הכי טוב לשמור על הספונטניות כמו בטיולים לא מתוכננים כפי שהייתם לפני שצירפתם למשפחה זאטוטים קטנים. אם אתם שוכחים להעמיס את השמיכה או הבובה האהובה של הילד או פירות וסנדוויצ'ים לדרך, תתמודדו עם ילדים עייפים ורעבים במושב האחורי לאורך כל הדרך. בנוסף, עשו קצת מחקר מקדים על האזור שאליו אתם מגיעים: איזה מסעדות פתוחות באזור שכולם יאהבו ואטרקציות שמתאימות לכל בני המשפחה.

 

אל תשכחו את השמיכי (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אל תשכחו את השמיכי(צילום: shutterstock)

4. תנו לילד להיות "הבוס"

תנו לילדים לקחת חלק בתכנון הטיול. עם הנער המתבגר שלכם התייעצו לאן לנסוע, לכמה זמן ואילו אטרקציות יכולות להיות מעניינות - אתם תופתעו לשמוע שהתשובה שלו לא תהיה להעביר את הזמן מול הסמארטפון או המחשב.

 

לילדים הקטנים תחלקו תפקידים - לאחד תסבירו שאתם מעבירים לו את האחראיות העצומה של תיעוד הטיול ותגישו לו מצלמה, כמובן שתהיה מצלמה ידידותית לילדים, ובסוף אולי תופתעו לראות תמונות מיוחדות מזווית עיניו של ילד קטן. ילד נוסף אפשר לעודד ליצור יומן מסע עם הערות, מקומות שאהב יותר ופחות ואוסף של גלויות או מדבקות מאזורים שונים בטיול.

 

5. לארוז קל

תחשבו מראש עם כמה תיקים אתם יכולים להסתדר וכמה משקל אתם יכולים לסחוב. בטיולים משפחתיים אנחנו יכולים למצוא את עצמנו לא מעט פעמים לבד עם הילדים ולידינו הר של מזוודות ותיקים בזמן שאבא מחנה את האוטו או אימא הלכה לשירותים. בסוף ממילא לובשים את אותם זוג מכנסיים ואותה חולצה כמה ימים, גם אם לא ברצף. אז תחשבו בצורה ריאליסטית עם כמה כבודה אתם יכולים להתמודד בעצמכם תוך כדי שאתם גם שומרים על הילדים.

 

קראו עוד:

עודף מ-50: לבלות עם הילדים מבלי להתרושש

מאיזה גיל כדאי ללמד ילדים שחייה?

מתבגרים בחופשה - סימנים של מצוקה 

 

6. תארזו חיתולי גמילה

אם יש לכם ילדים בשלבי גמילה מחיתולים, טיסות ונסיעות בתחבורה ציבורית יכולות להיות סיוט. כאילו אין לכם מספיק בתיק יד ובתיק גב, עכשיו אתם נאלצים להסתובב עם סיר פלסטיק, שלושה סטים של בגדים להחלפה ושקית אחת עם מכנסיים רטובים ומסריחים. אם הילדים עדיין בשלב של "תאונות" הרטבה, סוף העולם לא יגיע אם תלבישו אותם בחיתולי גמילה בזמן הטיסה.

 

7. אל תתנו לילדים להשתעמם

הזמן המת במטוס, באוטו ובהמתנות בתורים יכול לשעמם את הילדים וילדים משועממים יכולים להיות קשים להתמודדות. לפני היציאה מהבית עזרו לילדים שלכם להכין תיק גב קטן עם משחקים קטנים כמו עפרונות צבעוניים, פנקס ומשחק חברתי קומפקטי כמו קלפי טריוויה. בזמן טיסות עפרונות יכולים ליפול מתחת לכיסא אז גם אם תארזו בתיק גב טאבלט שבו יש אפליקציות המתאימות לילדים זה בסדר. רק שימו לב להגביל את זמן השימוש בו.

 

צידה לדרך (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
צידה לדרך(צילום: shutterstock)

8. משחקים לדרך

21 שאלות: בן משפחה אחד בוחר דמות מוכרת ולשאר בני המשפחה יש 21 שאלות בעלי תשובות של "כן ולא" לשאול על מנת לגלות מי הדמות שנבחרה.

 

1, 2, 3 בימבה אדומה: למי שלא מכיר את משחק הנסיעה הקלאסי: זו תחרות בין היושבים באוטו – כל פעם שאחד מבני המשפחה מבחין במכונית מדגם חיפושית מוחאים כפיים שלוש פעמים וצועקים "1, 2, 3 בימבה + צבע האוטו". כמובן שאפשר להחליט גם על מכונית אחרת שרואים יותר על הכביש.

 

משחקי דימיון: לפני כל עיקול, הר, מגדל או עלייה, כשלפניכם יש אזור מוסתר, מנחשים בני המשפחה יחדיו מה יש מאחורי ההר או העיקול. לדוגמה: "מאחורי ההר קיימת מפלצת ההרים, אבל היא מפלצת טובה. מפלצת מעופפת שמחלקת לילדים קטנים שוקולדים ולוקחת אותם לטיסות על גבה".

 

טריוויה משפחתית: אם לא בא לכם לקנות טריוויה בחנות, קחו חבילת דפים והכינו מראש כרטיסיות, כתבו עליהן שאלות וחלקו אותם לנושאים שונים כמו: היסטוריה, סלבריטאים, סרטים, וגיאוגרפיה ובצד השני כתבו את התשובה.

 

שירים: לפני היציאה מהבית בחרו מספר שירים שכולכם אוהבים, תדאגו להכניס אותם לדיסק או דיסק און קי, ותחלקו את בתי השיר שווה בין כל בני המשפחה. במהלך הנסיעה כל אחד ישיר בתורו בית ואת הפזמון שירו יחדיו.

 

תמיד ניתן להיכנס לאינטרנט ולמצוא משחקי נסיעה פשוטים ומהנים וכמובן גם להמציא משחקים שונים תוך כדי הנסיעה, מה שיכול להיות כיף בפני עצמו.

 
רבקה פישמן היא פסיכולוגית קלינית ומנהלת רשת המעונות הארצית של החברה למתנ"סים הארצית


פורסם לראשונה 18/07/2017 13:09

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים