שתף קטע נבחר

סרטון מתנחלים בעיר העתיקה: "נותנים לכם ביטוח לאומי ואתם גומלים בפיגועים"

שני מתנחלים מיצהר החליטו לצלם סרטונים בערבית במוקדי חיכוך, שבהם הם מסבירים לאוכלוסיה הערבית שהמקום הכי טוב עבורם היא ישראל. בעיר העתיקה התקוממו על הדובר והגיבו בקריאות "אללה אכבר". צפו

  

 

"אתם מקבלים ביטוח לאומי יותר מכל יהודי, וזה מה שאתם נותנים בתמורה, פיגועים?". את המשפט הזה אמר צבי סוכות מיצהר, בלב העיר העתיקה בירושלים, אחרי שהחליט יחד עם חברו עזרי טובי לצלם סרטונים בשפה הערבית שבהם הם פונים לאוכלוסיה הערבית בעקבות הפיגוע בהר הבית ומבקשים לגנות את הרצח. דבריו של סוכות, פעיל עוצמה יהודית, עוררו מהומה בזירת הצילום, והמוכרים הגיבו בקריאות "אללה אכבר".

 

טובי וסוכות החליטו להקים מעין "מחלקת הסברה" בתוך חברת "בומרנג", שבמסגרתה יעלו סרטונים בערבית שבהם ידברו אל ערביי ישראל. סוכות נשמע בסרטון מטיף לערבים, שלדבריו "עוד יתגעגעו לתקופה הזאת אם היהודים יחליטו להילחם". בסרטון הוא נראה אומר בערבית: "שלושה מכם (ערביי ישראל) רצחו שוטרים דרוזים במסגד אל־אקצא ואין לכם אף מנהיג שמעיז לגנות את זה. השתגעתם? אתם מנצלים את הטוב הישראלי ויורקים לו בצלחת אתם הרי יודעים שמדינת ישראל היא המקום הכי טוב עבורכם". 

סוכות בסרטון. "הישראלים רואים בכם אשמים בפיגוע" (צילום: בומרנג) (צילום: בומרנג)
סוכות בסרטון. "הישראלים רואים בכם אשמים בפיגוע"(צילום: בומרנג)

 

סוכות אף מתייחס למתיחות שנוצרה סביב הר הבית בעקבות הצבת המגנומטרים: "מה אתם בוכים שעושים לכם בידוק? השתגעתם? אל תתפלאו שהחברה הישראלית רואה בכם אשמים ברצח. זה לא יוכל להימשך עוד הרבה זמן. תבינו היהודים לא שונאים ערבים רק אנחנו לא פראיירים. כשנצטרך להילחם עוד תתגעגעו לתקופה הזו".

 

מגנומטרים בכניסה להר הבית (צילום: דוברות המשטרה) (צילום: דוברות המשטרה)
מגנומטרים בכניסה להר הבית(צילום: דוברות המשטרה)

במהלך הסרטון, מבינים בעלי החנויות הערבים בסמוך כי מדובר בסרטון בעל תכנים ימנים. ברקע נשמעים קריאות של "אללה ואכבר"ו"שתוק". במקום נראית התרחשות, וגם שוטרי מג"ב מגיעים לזירת הצילום, שאותו חותם סוכות בדרישה לגנות את הפיגוע.

 

בחברת בומרנג אמרו: "בעידן הרשתות החברתיות כבר לא צריך את התיווך של התקשורת הזרה הרואה במתיישבי יו"ש נטע זר וכובש באדמה שלו. אנחנו יכולים לדבר בעצמנו, על עצמנו ועל מדינת ישראל באופן בלתי אמצעי וישיר בשפה שהערבי הממוצע - בישראל ובמזה"ת - יוכל להבין ואף להעריך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: בומרנג
סוכות בסרטון
צילום: בומרנג
מומלצים