שתף קטע נבחר

מה הכלב אמר? "מתורגמני חיות מחמד" בפיתוח

פרופסור מאוניברסיטת אריזונה, המנסה לפתח מערכת בינה מלאכותית, אמר: "כל כך הרבה אנשים כל כך יאהבו לדבר עם הכלב או החתול שלהם – או לכל הפחות להבין מה הם מנסים לבטא"

 

 

 

אם רציתם מתישהו באמת לקבל תשובה מחיית המחמד שלכם לשאלה "מי כלב טוב?" מבלי שיחשבו שהשתגעתם, אז יכול להיות שאתם צריכים רק לחכות עשור כדי להפוך לדוקטור דוליטל. לפי דו"ח חדש שקיבל בין היתר את תמיכתו של אתר "אמאזון" - ייתכן שתוך עשר שנים נוכל לדבר עם הכלב או החתול שלנו באמצעות "מתורגמני חיות מחמד".

 

פרופ' קון סלובודצ'יקוף מאוניברסיטת אריזונה מנסה בימים אלו לגייס מימון לפיתוח מתקן לתרגום חתולים וכלבים, זאת לאחר שהשתמש בתוכנה של בינה מלאכותית כדי לנתח קריאות שונות של נובחניות. לפי ה"אינדיפנדנט" הבריטי, סלובודצ'יקוף מצא כי הנובחניות משתמשות ממש במילים שונות כדי לתאר צבעים ומינים של טורפים, ומתוך כך הוא מאמין שאפשר לתרגם את אותו הקונספט גם לחיות מחמד.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

"כל כך הרבה אנשים כל כך יאהבו לדבר עם הכלב או החתול שלהם – או לכל הפחות להבין מה הם מנסים לבטא", אמר החוקר ל"גרדיאן". הרבה אנשים בין כה וכה מדברים לכלבים שלהם ומשתפים סודות. בנוגע לחתולים, אני לא יודע מה יהיה להם להגיד. הרבה פעמים זה בטח יכול להיות, 'אידיוט, פשוט תאכיל אותי ותעזוב אותי בשקט!".

 

הדו"ח בנושא, שמבוסס בין היתר על עבודתו של סלובודצ'יקוף ונכתב עבור אמאזון על ידי חוקר הצרכנות העתידית והעתידנית וויליאם היגהאם, גורס כי ייתכן שלא יעבור עוד זמן רב עד שיומצא המכשיר שיוכל לתרגם את מה שהחיות שלנו אומרות.

 

"מוצרים חדשניים שמצליחים בסופו של דבר מבוססים על צרכים אמיתיים וגדולים של הצרכנים", הסביר בדו"ח החוקר הינגהאם. "כמות הכסף שמוציאים כיום על חיות מחמד מעידה על כך שיש ביקוש צרכני אדיר לזה. מישהו ידאג לזה".

 

לעומת זאת, לפי התקשורת הבריטית, ג'וליאן קמינסקי, פסיכולוגית מאוניברסיטת פורטסמות' שבוחנת אינטרקציה בין בני אדם לכלבים, דווקא פחות אופטימית לגבי מתורגמן עתידי בין המינים. "לא היינו מתארים את צורות התקשורת של כלבים כשפה במובן המדעי", היא הסבירה לגרדיאן. "הם אבל כן נותנים לנו איתותים בסיסיים למה שהם רוצים ולאיך שהם מרגישים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים