שתף קטע נבחר

בתוך 4 עשורים: איכות הזרע של הגבר ירדה ב-50%

מחקר מקיף של האוניברסיטה העברית, שסקר אלפי פרסומים במהלך ארבעה עשורים מגלה ממצאים מדאיגים ביחס לבעיות הפריון של הגבר המערבי - ריכוז הזרע של הגברים ירד ביותר מ-50 אחוזים. בספירת הזרע נצפתה ירידה של כ-60 אחוזים. החוקרים: הממצאים הם קריאת השכמה לחקור את הסיבות לירידה החדה

צפו ברופא שהוביל את המחקר מסביר את תוצאותיו:

 


מחקר חדש שנערך בביה"ס לבריאות הציבור באוניברסיטה העברית בשיתוף בית החולים הדסה, מציג נתונים מדאיגים על אודות הפריון בקרב גברים. חוקרי האוניברסיטה, בית החולים הדסה ובית הספר לרפואה של Mount Sinai בניו-יורק מצאו כי קיימת ירידה חדה בריכוז ובספירת הזרע בקרב גברים.

 

הירידה הבולטת ביותר רשמה בקרב גברים ממדינות המערב. בגברים ממדינות אלו נצפתה ירידה של 52.4% בריכוז הזרע וירידה של 59.3% בספירת הזרע הכוללת בין השנים 1973 ועד 2011.

 

עוד בנושא:

בעיית פוריות? סיכוי גדול שזה באשמת הגבר  

אי פריון: כשהבעיה היא אצל הגבר. כל הפתרונות

שעון ביולוגי גם אצל גברים: כך קטן הסיכוי להפריה אחרי גיל 40

 

השוואת הנתונים שאספו החוקרים לנתונים קודמים שנצפו מגלה כי מגמת הירידה בספירת הזרע בקרב גברים במדינות המערב לא נעצרה ואף התחזקה.

 

במדינות דרום אמריקה, אסיה ואפריקה לא נמצאה ירידה משמעותית בספירת וריכוז הזרע. החוקרים סייגו את הממצאים שהתגלו ממדינות אלו, שכן נערכים בהן פחות מחקרים בנושא של פריון הגבר.

 

 

ספירת זרע מצביעה גם על בריאות הגבר. בדיקת פוריות (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
ספירת זרע מצביעה גם על בריאות הגבר. בדיקת פוריות(צילום: shutterstock)

 

מטרת המחקר, שהוביל ד"ר חגי לוין, ראש מסלול בריאות וסביבה בבית הספר לבריאות הציבור של האוניברסיטה העברית-הדסה, הייתה לזהות את המגמות העדכניות בספירת הזרע בקרב גברים. החוקרים שמו דגש על איפיון המגמות על פי פיזור גיאוגרפי.

 

לדברי החוקרים ספירת זרע אינה רק מדד חשוב ומרכזי לפוריות הגבר, אלא נתון העשוי להעיד גם על בריאותו - ספירת זרע נמוכה עשויה לנבא עלייה בתמותה ובתחלואה בקרב גברים. המחקר סקר 7,500 פרסומים מדעיים שהתפרסמו בין השנים 1973 ל-2011.

 

"הנתונים הם קריאת השכמה"

החוקרים לא בדקו את הסיבות לירידה בספירת הזרע. החוקרים מציינים כי במחקרים קודמים נמצא כי ספירות זרע נמוכות קשורות בנתונים סביבתיים ובאורח החיים המודרני, שכולל חשיפה לחומרים כימיים טרם הלידה, חשיפה לחומרי הדברה, עישון, סטרס והשמנה.

 

ד"ר לוין, אשר, כאמור, הוביל את המחקר שבוצע בעזרת מלגת השתלמות של הקרן לבריאות וסביבה, אמר בעקבות הממצאים המטרידים כי "בשל החשיבות הרבה של ספירת הזרע לפוריות הגבר ובריאות האדם, מחקר זה מהווה קריאת השכמה בהולה לחוקרים ולרשויות הבריאות ברחבי העולם ובישראל לחקור את הסיבות לירידה החדה והמתמשכת בספירת הזרע במטרה למנוע את הגורמים לה".

 

בשנת 2013 פרסם הוושינגטון סטריט ג'ורנל כי כל גבר חמישי בצפון אירופה סובל מספירת זרע נמוכה. מחקר שנערך באוניברסיטת הארווארד ושהתפרסם החודש גילה כי סיכויי ההצלחה בהפריה פוחתים משמעותית לאחר שהגבר חצה את גיל 40.

 

החוקרים בדקו 8,000 זוגות שעברו סך של 19 אלף מחזורים של טיפולי פוריות. בקבוצת הנשים שגילן נמוך מ-30 והגבר בגילאי 40 עד 42, שיעור ההפריות המוצלחות שהביאו ללידה עמד על 46%, אולם כאשר גילו של הגבר היה 30 עד 35, שיעור ההצלחה עלה ל-73%.


פורסם לראשונה 25/07/2017 19:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
ירידה של 50 אחוז בספירת הזרע
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים