שתף קטע נבחר

בולט: "רוצה להחזיק בשיא העולם גם בגיל 60"

האצן האגדי אמר במסיבת עיתונאים מיוחדת לקראת הופעת הפרידה שלו מהמסלול באליפות העולם: "אני לא רוצה שישברו את השיאים שלי. לא יודע מה אעשה אחרי הפרישה, אולי אשחק כדורגל. אני כבר חושב על הכותרת 'האתלט הטוב ביותר פרש'"

"אני לא דואג שאפסיד באליפות העולם, זה לא יקרה. כבר הייתי במעמדים האלה הרבה מאוד פעמים". כך השיב אוסיין בולט לשאלה של עיתונאי ג'מייקני, שהתעניין אם קיימת אפשרות שהאצן ישנה את החלטתו לפרוש במקרה שלא יזכה שוב במדליית הזהב באליפות העולם באתלטיקה, שתיפתח בשבת בלונדון.

 

מיוחד ב-ynet: עמוד יורובאסקט 2017

 

ב-13 באוגוסט יתלה בולט את נעליו. לקראת הופעת הפרידה שלו מהמסלול ערך הג'מייקני מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה סיפק הופעה כהרגלו. בולט צפוי להתחרות כבר ביום הראשון של האליפות (4 באוגוסט) בריצה ל-100 מטרים, והגמר יתקיים למחרת. הוא לא יתחרה בריצה ל-200 מטרים ב-7 באוגוסט (הגמר ב-10 באוגוסט), אבל אמור להשתתף ב-100X4 מ' יממה לפני הפרישה הסופית שלו.

  

"אנשים שלא מדברים אנגלית אומרים לי 'אתה בולט'" (צילום: AP) (צילום: AP)
"אנשים שלא מדברים אנגלית אומרים לי 'אתה בולט'"(צילום: AP)

 

בולט הוא כמובן שיאן העולם ב-100 מ' עם 9.58 שניות, תוצאה אותה קבע באליפות העולם בברלין לפני שמונה שנים. באותו מקום ובאותה תחרות קבע בולט גם את שיא העולם ב-200 מטר - 19.19 שניות. לג'מייקני שמונה מדליות זהב אולימפיות מבייג'ינג 2008, לונדון 2012 וריו 2016. כמו כן יש לו ברזומה 11 מדליות זהב מאליפויות העולם.

 

"אהבתי קריקט לפני אתלטיקה", סיפר בולט במסיבת העיתונאים. "אבא שלי צפה בזה כל החיים שלו, אז צפיתי בזה בילדותי. תמיד חשבתי שזה מה שאעשה. רק דרך הקריקט הבנתי עד כמה אני מהיר. המאמן שלי בקריקט אמר לי 'אתה מהיר, אולי כדאי שתנסה ריצה'. לא ידעתי הרבה על אתלטיקה בהתחלה. בהמשך זה הפך להיות דבר מאוד מרגש לטייל בעולם ולהתחרות עבור המדינה שלי. בהתחלה רק חשבתי על חוזים ולעזור למשפחה שלי, לא עניין אותי שום דבר אחר".

 

 

בולט. 11 מדליות זהב באליפויות העולם (צילום: EPA) (צילום: EPA)
בולט. 11 מדליות זהב באליפויות העולם(צילום: EPA)

 

בולט החל את הקריירה בעיקר כאצן ל-200 מטר ועבר במקרה ל-100 מטר: על כך הוא סיפר: "זה היה רק בונוס ובתוך זמן קצר קבעתי שיא עולם, זה היה שוק. השיא שקבעתי בבייג'ינג ב-100 מטר היה ההופעה הטובה ביותר שלי. תמיד רציתי להיות אלוף אולימפי וגם קבעתי שיא עולם".

 

"חזרתי למלון והשותף שלי לחדר, מוריס סמית', שאל אותי אם אני הולך לשבור גם את השיא העולמי ב-200 מטר. אמרתי לו 'למה לא?' החלטתי לתת את הכל בריצה הזו. זה היה מדהים והייתי בשוק, לא הבנתי מה קורה. זה היה דבר גדול ופתאום הבנתי שאני כמו מייקל ג'ורדן. אנשים שלא יודעים לדבר אנגלית רודפים אחריי ואומרים לי 'אתה אוסיין בולט' ומסמנים את תנועת הברק".

 

"אנשים מעריכים אותי ויודעים מה עשיתי". בולט (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"אנשים מעריכים אותי ויודעים מה עשיתי". בולט(צילום: AFP)

 

לשאלה כיצד הוא מציב לעצמו מטרות מחדש בכל שנה, אמר בולט: "בכל שנה זה משהו חדש. אני מנסה לשפר את עצמי וגם מקבל מוטיבציה מאחרים. אני יודע שאם אני רוצה שיזכרו אותי אני חייב להמשיך לנצח. הפכתי לאגדה כי אני משפר את עצמי בכל פעם. יש לי ביטחון בכל פעם שאני על המסלול, אבל אני מנסה להשתפר כל הזמן. אני תמיד אוהב להתחרות ויודע שכולם רוצים לעקוף אותי ולהיות מהירים יותר ממני. תמיד היה לי משהו שנתן לי מוטיבציה, גם כשאני מנצח".

 

"אחרי האולימפיאדה הראשונה אמרתי לעצמי 'וואו, אני באמת אגדה – אבל מה בהמשך?' אנשים קוראים לי 'אגדה' ויודעים מי אני ומה עשיתי. אני כבר חושב על הכותרות בבוקר שאחרי הפרישה שלי – 'האתלט הטוב ביותר פרש'".

 

בולט בבייג'ינג. "אמרתי לעצמי: 'אני באמת אגדה'" (צילום: AP) (צילום: AP)
בולט בבייג'ינג. "אמרתי לעצמי: 'אני באמת אגדה'"(צילום: AP)

 

לאחר הצגת מספר מפרסמים שבירכו אותו, הוסיף בולט: "זו הרגשה טובה שכולם מברכים אותי על הקריירה שעשיתי ויודעים להעריך מה זה להיות הטוב ביותר". כשנשאל אם הוא עדיין המהיר בעולם השיב: "כן. ללא ספק, אני בטוח בעצמי. המאמן שלי בטוח בי וכשאני יוצא למסלול אני בטוח בעצמי".

 

לשאלה מה יעשה אחרי הפרישה, אמר בולט: "אתלטיקה זה הכל בשבילי, משהו שאני עושה מגיל 10 ונהנה ממנו. אני לא יודע מה אעשה, אולי אשחק כדורגל, אף פעם אי אפשר לדעת. אולי אלך לצפות בסרטים". על בעיות הסמים בספורט: "אי אפשר להיות מרוצה מזה. תמיד מנסים לדאוג שהספורט יהיה נקי ושאם אתה מרמה יתפסו אותך. אמרתי כבר שהמצב קשה ושאי אפשר לרדת יותר נמוך".

 

בולט באליפות העולם ב-2009 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
בולט באליפות העולם ב-2009(צילום: AFP)

 

לשאלה מי מסוגל למלא את מקומו אמר בולט: "אני מכבד את כולם ולא מתכוון לענות על זה, כי זה יהיה חוסר כבוד לאחרים. צריך להמתין ולראות".

על הקהל הבריטי: "שני המקומות

שהכי נהניתי לרוץ בהם היו לונדון ובייג'ינג. אלה מקומות עם קהל חם. אפילו במוקדמות היו הרבה צופים, מה שלא ראיתי באף מקום אחר".

 

בולט דיבר אפילו על המעבר הצפוי של ניימאר לפריז סן ז'רמן: "אני לא ממש אוהד ברצלונה, אבל כאוהד כדורגל הוא יוצא מהכלל. בשבילי הוא אדם יוצא דופן. אני עוקב אחריו באינסטגרם ורואה איזה אדם טוב הוא".

 

לשאלה כיצד הוא מרגיש עם העובדה שקיבל את ההחלטה לפרוש מבלי שנאלץ לעשות זאת השיב: "מי שמחליט לפרוש צריך להסתכל בסיפוק על מה שהוא עשה ולהיות שלם עם זה. אני חושב שאף ספורטאי לא רוצה לראות מישהו שובר את שיא העולם שלו. אני רוצה שגם בגיל 60 הילדים שלי יראו שאני מחזיק בשיא העולם".

 

"יהיה כיף לצפות בריצות בלעדיי, לא יהיה עליי לחץ". בולט (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"יהיה כיף לצפות בריצות בלעדיי, לא יהיה עליי לחץ". בולט(צילום: AFP)

 

על הצפוי בתחרות האחרונה שלו: "אני מוכן. תמיד אני מוכן, מתרגש לקראת הריצה ומצפה לזה מאוד. אני רוצה להוכיח פעם אחת נוספת שאני מסוגל לזה. יהיו עוד רצים איתי וכולם יהוו אתגר עבורי. אני לא יכול לדעת מי מהם יהיה בגמר. אנסה להוות השראה בכל מקום שאגיע אליו גם אחרי הפרישה, לתת מוטיבציה ולעזור".

 

השאלה האחרונה שהופנתה לבולט הייתה כיצד הוא מדמיין את עצמו צופה בגמר ה-100 מטר בלעדיו. האצן השיב: "זה יהיה כיף, כי לא יהיה עליי לחץ. האליפות הבאה תהיה מאוד מהנה עבורי ואני מצפה לראות מי יהיה המנצח ב-100 מטר".

 

הוריו של בולט מעניקים לו את הנעליים איתם ירוץ (צילום: AP) (צילום: AP)
הוריו של בולט מעניקים לו את הנעליים איתם ירוץ(צילום: AP)

 

בסיום הטקס זומנו לבמה הוריו של בולט, שהעניקו לו את הנעלים איתן ירוץ בשבת. אימו ג'ניפר סיפרה: "זה מאוד מרגש. יש לי הרגשה מוזרה, אבל מאוד חמה". האב וולזלי הוסיף: "אני אומר לו – עבודה קשה משתלמת בסוף וצריך להתקדם".


פורסם לראשונה 01/08/2017 18:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים