שתף קטע נבחר

טראמפ התערב בהצהרה המטעה של בנו

דונלד טראמפ ג'וניור פרסם הצהרה מטעה, שבה נכתב שהפגישה עם עורכת הדין הרוסייה במהלך הבחירות הייתה על אימוץ ילדים - ולא על מידע שיפגע בקלינטון. דוברת הבית הלבן אמרה הערב שטראמפ לא הכתיב את אותה הודעה - אך היה מעורב בה "כמו שכל אבא היה עושה"

דוברת הבית הלבן אמרה אמש (יום ג') כי הנשיא דונלד טראמפ סייע לנסח את ההצהרה של בנו, דונלד טראמפ ג'וניור, על הפגישה עם עורכת הדין הרוסייה במהלך תקופת הבחירות. הדוברת, שרה האקבי סנדרס, אמרה שטראמפ עשה מה "שכל אבא היה עושה".

 

העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח כי הנשיא הורה לפרסם הודעה מטעה בשם בנו. הוא דרש לכתוב שהפגישה שהייתה ביוני 2016, עם עורכת הדיין נטליה וסלניצקיה, עסקה באימוץ ילדים ולא במידע מפליל על הילרי קלינטון.

טראמפ ובנו הבכור (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
טראמפ ובנו הבכור(צילום: gettyimages)
 

למרות שטראמפ ג'וניור כבר הודה שהוא נפגש עם עורכת הדין הרוסייה כדי לקבל מידע על היריבה הדמוקרטית, דוברת הבית הלבן אמרה אמש כי "ההצהרה שפורסמה הייתה נכונה, ולכן אין בה אי דיוקים כלשהם".

 

לפי דוברת הבית הלבן טראמפ "בוודאי שלא הכתיב את ההודעה אבל הוא תרם לה והציע תיקונים כמו שכל אבא היה עושה, בהתאם למידע המוגבל שהיה לו". הצהרתה סותרת את דבריו של עורך דינו של טראמפ, ג'יי סקולו, שהכחיש שהנשיא היה מעורב בניסוח ההודעה.

דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס (צילום: AP) (צילום: AP)
דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס(צילום: AP)
 

לפי הדיווח של "וושינגטון פוסט" יועציו של הנשיא סיכמו כי בנו של טראמפ צריך להוציא הודעה כנה על הפגישה, אך בתוך שעות ספורות פורסמה הודעה שונה לחלוטין בהוראת הנשיא. בהודעה שנשלחה ל"ניו יורק טיימס" מטעמו של טראמפ ג'וניור נכתב שהפגישה לא הייתה קשורה לקמפיין הבחירות אלא עסקה באימוץ ילדים.

 

גרסאות סותרות שפורסמו בארה"ב על תוכן הפגישה הובילו ללחץ ציבורי. טראמפ ג'וניור נאלץ להודות שהוא הסכים להיפגש עם וסלניצקיה בגלל שהובטח לו מידע שיזיק להילרי קלינטון במרוץ נגד אביו – חלק ממאמצי הקרמלין לעזור לטראמפ לנצח בבחירות. טראמפ ג'וניור פרסם את ההתכתבות עם האיש שתיווך בינו לעורכת הדין. "אם זה מה שאתה אומר שזה אני אוהב את זה", כתב לו טראמפ ג'וניור.

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

התובע המיוחד רוברט מולר בודק טענות לשיבוש הליכים בחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות, וכמה מיועציו של טראמפ חוששים שהמעורבות הישירה שלו מסבכת אותו. "זה לא היה הכרחי", אמר אחד מיועציו. "עכשיו מישהו יכול לטעון שהוא זה שתכנן להטעות, ושהוא לא רוצה שנדע את כל האמת".

 

"הדמוקרטים רוצים להמשיך להשתמש בתעלול היחצ"ני הזה, ועושים כל שביכולתם כדי להשאיר את הסיפור הזה בחיים בעיתונים מדי יום", אמרה דוברת הבית הלבן על הפרשה.

"אני אוהב את זה". קטע מהמייל שפרסם טראמפ ג'וניור (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
"אני אוהב את זה". קטע מהמייל שפרסם טראמפ ג'וניור(צילום: רויטרס)
  

מוקדם יותר המשיך טראמפ לתקוף את התקשורת בטוויטר. "רק תקשורת ה'פייק ניוז' והאויבים של טראמפ רוצים שאני אפסיק להשתמש ברשתות החברתיות. זאת הדרך היחידה שלי להוציא את האמת החוצה!", כתב טראמפ והוסיף שיש לו 110 מיליון עוקבים ברשת.

 

טראמפ חזר לתקוף את התקשורת יממה אחרי הסערה האחרונה בבית הלבן - הדחתו של מנהל התקשורת אנטוני סקרמוצ'י אחרי עשרה ימים בלבד בתפקיד. האקבי סנדרס אמרה שסקרמוצ'י, שתקף בשפה גסה שניים מיועציו הבכירים של הנשיא בשיחה עם כתב ה"ניו יורקר", הודח בגלל בגלל התבטאויות בלתי הולמות. "יום נהדר בבית הלבן!", צייץ אתמול טראמפ בטוויטר אחרי ההדחה.


פורסם לראשונה 01/08/2017 23:25

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
טראמפ עם בנו הבכור
צילום: gettyimages
מומלצים