שתף קטע נבחר

5 טיפים לחיסכון בדלק: איך ליהנות בלי לפגוע בכיס

יוצאים לטיול ארוך עם הילדים? בדרך לארוחת שישי אצל הדודה באצבע הגליל? חושבים על שבת שקטה במצפה רמון? איך להגיע לשם מבלי להיקרע עם דלק

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

הקיץ כאן ובגדול. ועם הקיץ מגיעה עונת הנסיעות. נופש בדרום, קפיצה קטנה לצפון וכיוצא בזאת. המשמעות: בנוסף לכל הוצאות הבית והחופש המוכרות, מתווספת הוצאה חדשה: צריכת דלק. בהתחשב בעובדה שרק בתחילת אוגוסט זינק מחיר הדלק בשיעור של 18 אגורות, צריכת דלק הופכת להוצאה משמעותית בהוצאות משק הבית.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

עם זאת, החדשות אינן רעות כפי שניתן לחשוב, מכיוון שניתן בקלות לחסוך בהוצאות הדלק באופן משמעותי, כמעט בלי להתאמץ. כך תעשו זאת:

 

  • רוקנו את תא המטען: פיתחו את תא המטען: מה יש בו? אם התשובה היא ארון, מלונה, כיסאות ים, מיכל דלק נוסף, אוהל ושלוש כונניות, סימן שאתם בבעיה. מלבד חוסר היכולת להכניס לתא המטען של המכונית את מה שחשוב באמת, משקל עודף הוא עוד מטען שעל הרכב לסחוב. כאשר הרכב סוחב יותר, הוא מתאמץ יותר. המשמעות: צריכת הדלק עולה. רוקנו את תא המטען מציוד לא נחוץ. המכונית אינה מחסן. את התוצאה תרגישו בארנק.
  • טפלו במכונית: כאן מדובר בהשקעה לצורך חיסכון. נשמע מוזר? אולי, אך זה נכון. קחו לדוגמה את מסנן האוויר. אם מסנן האוויר שלכם נסתם עקב חוסר טיפול, כמות האוויר הנכנסת למנוע קטנה יותר. ולכן תהליך הבעירה יעיל פחות. המשמעות: הרכב מייצר פחות כוח ולכן צריך להתאמץ יותר. ולכן צורך יותר דלק. גם מצתים נקיים שומרים על יעילות גבוהה של המנוע, כמו גם שמן במצב טוב המונע חיכוך פנימי לא נחוץ במנוע, המגדיל בתורו את צריכת הדלק.
  • סעו ברכב חדיש: ענף הרכב העולמי כיסה כברת דרך מכובדת מאז ימי הקרבורטור והדיסטריביוטור, אך במפתיע, כוחו עדיין במותניו: מדי שנה יוצאות לשוק מכוניות יותר חדשניות וחסכוניות: הנעה היברידית, מגדשי טורבו ומערכות "עצור וסע" חכמות המדוממות את המנוע בשעת עצירה הן רק חלק קטן מן המערכות שמהן ניתן ליהנות ככל שהרכב יותר חדיש. כיום, בעסקת ליסינג פרטי, ניתן להתחדש במכונית מתקדמת וחסכונית באמצעות מקדמה בגובה נוח ותשלום חודשי הנתפר לפי צרכי הלקוח, וליהנות מן הטכנולוגיות החדישות ביותר לחיסכון בדלק.
  • רדו מהטורים: כדי לנסוע בכבישי ישראל, לא צריך למהר, לא צריך לכעוס ולא צריך לאמץ את המכונית. סגלו לעצמכם סגנון נהיגה רגוע, כזה שבו תימנעו מבלימות חדות ופתאומיות ובמקביל גם מלחיצות חזקות על דוושת התאוצה. לצד החיסכון המשמעותי בצריכת הדלק, תגלו שגם חייכם על הכביש הופכים נעימים יותר.
  • לא למהר: בתקופת החופשות, בה ישראלים רבים מעדיפים להתפנות לבילויים, ניכרת ירידה בכמות הפקקים, אך כמות המכוניות בכבישים העירוניים עדיין אינה נעימה במיוחד. הבעיה: כולם ממהרים. אלא שלפעמים אפשר להוריד את המהירות. כשהילדים ברכב וההסחות רבות, אפשר לנסוע במהירות החוקית וליהנות מן הנוף. ההבדל בצריכת הדלק בין נסיעה במהירות 90 קמ"ש לנסיעה במהירות 130 קמ"ש הוא הבדל תהומי, במיוחד עקב התנגדות הרוח. בנוסף, מומלץ גם להוריד מגג הרכב מתקנים וציוד לא נחוץ, ציוד הפוגע ביעילותו האווירודינאמית של הרכב פוגע גם בצריכת הדלק.

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים