שתף קטע נבחר

תביעה בין גרושים: ביה"ס מרוחק מבית האב

בני זוג לשעבר, שלהם משמורת משותפת על תאומים בני 11, התגוררו ביישובים סמוכים. כשהאישה ביקשה לעבור, בית המשפט התנגד

בית המשפט לענייני משפחה בנצרת דחה לאחרונה אישה גרושה ואם לתאומים בני 11 במשמורת משותפת, שביקשה לעבור איתם ליישוב מרוחק מבית אביהם, ובהתאם גם לבית ספר אחר. השופט אסף זגורי סבר שטובת הילדים אינה מצדיקה שינוי קיצוני כזה.

 

התאומים נולדו באזור ירושלים, והוריהם נפרדו כשהיו בני שנתיים. ההורים הסכימו על משמורת משותפת וחלוקת זמני השהייה באופן שווה. בהסכם נוסף מ-2014 קבעו בני הזוג לשעבר ששניהם יעברו (בנפרד) מאזור ירושלים לצפון הארץ, ושבניהם יתחנכו בבית ספר הסמוך לשני היישובים שבהם יתגוררו.

 

בתביעה סיפרה האם שהיא מתעתדת לעבור ליישוב קהילתי בצפון שבו בנתה בית. בהתאם, היא ביקשה להעביר את התאומים מבית הספר שבו הם מתחנכים כיום (לפי ההסכם) לבית ספר אנתרופוסופי שנמצא בסמוך לביתה החדש. לטענתה, אין אפשרות להשאיר את הילדים בבית הספר הנוכחי מאחר שבשנת הלימודים הבאה אף אחד מההורים לא יתגורר בתחום שיפוט המועצה שבתחומה נמצא המוסד.

 

האב, שיוצג על ידי עו"ד אליעזר גריסרו, התנגד וטען שהתביעה מתרכזת בצורכי הנוחות של האם ומתעלמת מטובת הילדים שסביבת מגוריהם השתנתה רק לפני שלוש שנים. הוא הוסיף שהיישוב החדש מרוחק ממקום מגוריו ואישור המעבר יהפוך אותו מאב דומיננטי ומעורב ל"אב של סופי שבוע". הוא הוסיף שהוא מוכן לשכור דירה במועצה המקומית שבה נמצא בית הספר הנוכחי על מנת שילדיו יוכלו ללמוד שם.

 

השופט אסף זגורי ציין שהחוק והפסיקה מעניקים חשיבות רבה להסכמים בין הורים ולהגנה על אינטרס הוודאות וההסתמכות של כל אחד מהם. לדבריו, מדי שנה סביב חודש מאי מתרבות תביעות של הורים לשנות מקום מגורים של ילדיהם תוך שבתי המשפט נדרשים לתת הכרעה חפוזה מבלי שיש בידיהם את כל המידע על המשפחה או בעלי הדין.

 

הוא הוסיף שהשינוי שהאם מבקשת אינו מינורי ומדובר בשינוי מטלטל בחייהם של הילדים. לדבריו, "קיים יותר מקורטוב של חוסר תום לב" בהתנהלות האם שהסתירה את העובדה שהיא בונה בית ביישוב קהילתי במהלך המשא ומתן על ההסכם הקודם.

 

השופט זגורי ציין שמהתסקירים עולה ששני הילדים משולבים היטב במקום המגורים הנוכחי מבחינה חברתית, וכל שינוי בחייהם יערער את היציבות החיונית להתפתחותם ואינו מתיישב עם טובתם. אם יאושר המעבר, יאבדו הילדים הקשר הבינאישי הקרוב והיומיומי עם האב בעוד שדחיית הבקשה לא תוביל בהכרח לפגיעה בקשר בינם לבין האם.

 

ממכלול השיקולים הסיק השופט שטובת הילדים אינה מצדיקה את השינוי הקיצוני שמבקשת האם ולכן דחה את בקשתה.

 

עם זאת ציין השופט זגורי שהכרעתו מותנית בכך שהאב יממש את הפתרון שהציע וישכור דירה בתחום המועצה המקומית בה נמצא בית הספר הנוכחי.

 

  • לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
  • הכתבה באדיבות האתר המשפט הישראלי פסקדין
  • ב"כ הבעל: עו"ד ונוטוריון אליעזר גריסרו, ממשרד גריסרו את מסורי
  • עו"ד איתמר לנדאו עוסק בדיני משפחה
  • הכותב לא ייצג בתיק

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים