שתף קטע נבחר

מני נפתלי ואלדד יניב שוחררו ממעצר - והתחייבו לא לשדל להפגנה לא חוקית

חצי יממה אחרי שנעצרו לקראת ההפגנה השבועית מול בית היועץ המשפטי לממשלה - הסכימו שני מארגני האירוע והמשטרה בדיון בבית המשפט: הם ישוחררו ללא הפקדת מזומן, ללא הרחקה מפתח תקווה וללא ערבות עצמית. נפתלי אמר לאחר שחרורו: "זה היה מעצר לא דמוקרטי"

 

עו"ד אלדד יניב ואב הבית לשעבר בבית ראש הממשלה, מני נפתלי, שוחררו בצהריים (יום א') אחרי חצי יממה במעצר בשל ארגון ההפגנה ליד ביתו בפתח תקווה של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט – חרף איסור המשטרה. בדיון בהארכת המעצר בבית משפט השלום בעיר הגיעו הצדדים להסכם: נפתלי ויניב לא יקראו או ישדלו ברשתות החברתיות להגיע להפגנה לא חוקית עד יום ראשון הבא, והם ישוחררו ללא הפקדת מזומן, ללא הרחקה מאזור ההפגנות בפתח תקווה וללא ערבות עצמית.

 

מני נפתלי (מימין) ואלדד יניב אחרי הדיון (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
מני נפתלי (מימין) ואלדד יניב אחרי הדיון(צילום: מוטי קמחי)

 

 
אלדד יניב ומני נפתלי, הבוקר בבית המשפט (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
אלדד יניב ומני נפתלי, הבוקר בבית המשפט(צילום: מוטי קמחי)
 

 

המעצר של אלדד יניב ()
המעצר של אלדד יניב

 

 

ההפגנה בפתח תקווה (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
ההפגנה בפתח תקווה(צילום: מוטי קמחי)

 

זו הייתה ההפגנה הארבעים במספר שהתקיימה ליד בית היועמ"ש מנדלבליט בכיכר גורן בשכונת כפר גנים במחאה על סחבת לכאורה בטיפול בתיקי ראש הממשלה נתניהו ורעייתו. ההפגנות התקיימו עד כה ללא רישיון, והמשטרה אפשרה את קיומן כל עוד לא היו הפרות סדר והמפגינים לא צעדו לעבר ביתו של היועמ"ש. אלא שהן הפריעו לתושבי השכונה,

ואלה עתרו לבג"ץ וטענו כי ההפגנות פוגעות באיכות חייהם וביקשו למנוע את קיומן.

 

בג"ץ לא קבע כי אסור להפגין במקום, אך המשטרה בכל זאת הודיעה למפגינים: "ככל שברצונכם לקיים את ההפגנה במקום חלופי, עליכם להגיש בקשה לקבלת רישיון כדין לתחנת המשטרה הקרובה למקום שבו מבוקש לקיים את ההפגנה, והיא תיבחן בגישה חיובית ובאופן פרטני".

 

נפתלי עוכב לחקירה כשהיה ברכבו בדרכו לכיכר גורן. יניב הספיק לצייץ בטוויטר: "עוברים למקום אחר" ואז עוכב גם הוא לחקירה. שני אנשים נוספים עוכבו לחקירה מאחר שהמשיכו להרעיש מול תחנת המשטרה לאחר 23:00 בלילה.

 

מני נפתלי אמר לאחר שחרורו: "זה היה מעצר לא דמוקרטי, המשטרה מנסה לדכא את ההפגנה, היא הייתה מוכנה שתערך רק בפארק מתוך ניסיון להעלים את המחאה. רצו לקבור את המחאה ולא נתנו להם. מבחינת החוק, ההפגנה לא מצריכה רישיון, המעצר שלנו היה מעצר שווא והוכחנו אותו היום. קוראים לחשד לפיו עצרו אותנו 'שידול בפייסבוק', על דבר כזה אדם לא אמור להיעצר. תנאי המעצר היו בסדר, מלבד המים שקיבלנו מבקבוק לא נקי, לא שתינו יום שלם".

 

נפתלי סיפר על נסיבות מעצרו: "עצרו אותי בשדרות רבין בכניסה לרחוב העצמאות, שלפו אותי מהאוטו, השוטרים זיהו שזה אני, העלו אותי לרכב ואמרו 'מני נפתלי בידינו', כמו הר בית".  לגבי המשך ההפגנות אומר נפתלי: "נמשיך בדרכים חוקיות בלבד. הציעו לנו שכ-50 איש יפגינו בכיכר גורן וכל השאר בפארק. אנשים שיבואו מחר להפגין ברחוב בלפור בירושלים לא יפריעו לשכנים? זו מדינה דמוקרטית, אנחנו מוחים על השחיתות השלטונית, לא במטרה להפיל ראש ממשלה אלא לתקן דברים במדינה".

 

מהליכוד נמסר בתגובה: "העובדה שמני נפתלי ואלדד יניב מפגינים כביכול בעד שלטון החוק היא בדיחה גרועה. לפי תצהירים שהוגשו לבית המשפט בהרצליה, למני נפתלי עבר בעייתי הכולל בין היתר מעשי אלימות, תצהיר שקר, זיוף דו"ח נוכחות שלו בעבודתו ותלונות נגדו במשטרה על הטרדה מינית וגניבת מצרכים ממעון ראש הממשלה. דפני ליף כבר הגדירה את אלדד יניב כמייצג מובהק של שיטת השחיתות. ההפגנה שלהם לא נועדה למען שלטון החוק אלא למען כיפוף שלטון החוק, כדי להפעיל לחץ פוליטי פסול על היועץ המשפטי לממשלה שיעמיד לדין את רה״מ בכל מחיר - במטרה להפיל את ממשלת הליכוד".


פורסם לראשונה 20/08/2017 09:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
אלדד יניב ומני נפתלי, היום
צילום: מוטי קמחי
מומלצים