שתף קטע נבחר

הילרי קלינטון: טראמפ היה דוחה, הוא עשה לי צמרמורת בגוף

לקראת צאת ספרה החדש של המועמדת לשעבר לנשיאות, התפרסמו כמה קטעים ממנו, שבהם תיארה קלינטון את העימות הטלוויזיוני שבו טראמפ נעמד מאחוריה בצורה מאיימת: "הוא הלך אחריי, נעץ בי מבטים, עשה לי פרצופים. זה היה מאוד לא נעים. הוא ממש נשם על הצוואר שלי. הגוף שלי הצטמרר"

 

 

הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לשעבר לנשיאות ארצות הברית, כתבה בספרה החדש שדונלד טראמפ עשה לה צמרמורת בכל הגוף כשהשניים עמדו על אותה במה במהלך אחד מעימותי הטלוויזיה ביניהם ב-2016. מזכירת המדינה לשעבר אמרה שהיא תהתה אם הייתה צריכה לומר לו " זוז אחורה, יא דוחה".

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

מי שמביט בי מאחור: "הליכת האיום" של טראמפ

 

רשת החדשות האמריקנית MSNBC פרסמה היום (יום ד') קטעי שמע מהספר "מה קרה" שבו מתארת קלינטון את קמפיין הבחירות שלה לנשיאות ב-2016 כ"מאושר, צנוע, מרגיז ופשוט מביך" והודתה שהיא אכזבה את מיליוני התומכים שלה כשהפסידה לטראמפ בבחירות לנשיאות ב-8 בנובמבר.

 

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
בקטעים שפורסמו מספרת קלינטון על העימות הטלוויזיוני שנערך בסנט לואיס ב-9 באוקטובר, אז היה תורה להשיב לשאלות הקהל וטראמפ הלך מאחורי גבה ונעמד ממש מאחוריה. העימות בין השניים נערך יומיים לאחר שטראמפ נשמע מתרברב בהקלטה תוך שימוש בביטויים גסים במיוחד על נשיקות ומגע עם נשים וניסיונות לקיים עמן יחסי מין. "זה לא בסדר, חשבתי לעצמי", אמרה קלינטון. "זה היה העימות הנשיאותי השני ודונלד טראמפ פשוט נעמד מאחוריי".

 

"מה אתם הייתם עושים?"

"היינו על במה קטנה ולא משנה לאן הלכתי, הוא הלך אחריי, נעץ בי מבטים, עשה לי פרצופים. זה היה מאוד לא נעים. הוא ממש נשם על הצוואר שלי. הגוף שלי הצטמרר", אמרה קלינטון. "זה היה אחד מאותם רגעים שבהם אתה מקווה שתוכל ללחוץ על כפתור 'עצור' ולשאול את כל מי שצופה: 'ובכן, מה אתם הייתם עושים? ממשיכים לחייך וממשיכים כאילו שלא פלשו למרחב האישי שלהם שוב ושוב? או שהייתם מסתובבים, מסתכלים לו בעיניים ואומרים בקול רם וברור: "זוז אחורה, יא דוחה. תתרחק ממני. אני יודעת שאתה אוהב להפחיד נשים, אבל אתה לא יכול להפחיד אותי".

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

המועמדת לשעבר לנשיאות אמרה שהיא בחרה באפשרות הראשונה. "שמרתי על קור הרוח שלי הודות לניסיון ארוך השנים שלי בהתמודדות עם גברים קשים שמנסים להפריע לי", אמרה קלינטון. אולם, היא תהתה אם הייתה צריכה לבחור באפשרות השנייה. "זה בטוח היה טוב יותר מבחינה טלוויזיונית", היא אמרה. "אולי למדתי יותר מדי טוב את השיעור של להישאר רגועה, לנשוך את הלשון שלי, לחפור את הציפורניים שלי בתוך אגרוף קפוץ, לחייך כל הזמן, להיות נחושה להציג לעולם פנים רגועות".

 

קלינטון אמרה שכתיבת הספר, שצפוי לצאת לאור בשבועות הקרובים, "לא הייתה קלה". "בכל יום שבו הייתי מועמדת לנשיאות ידעתי שמיליוני אנשים סומכים עליי ולא יכולתי לשאת את המחשבה שאאכזב אותם. אבל אכזבתי אותם", היא אמרה. "לא הצלחתי לעשות את העבודה".

 

בספר הזיכרונות שלה "מה קרה" שייצא לאור ב-12 בספטמבר תסביר קלינטון כי מה שקרה במערכת הבחירות לנשיאות הוא סקסיזם נגד האישה הראשונה שהייתה מועמדת לנשיאות מטעם מפלגה אמריקנית גדולה ו"התקפה חסרת תקדים על הדמוקרטיה שלנו מצד יריבה זרה" - כלומר מצד רוסיה, שהמודיעין האמריקני טוען כי חיבלה בתהליך הבחירות על-ידי חשיפת אימיילים מביכים של קלינטון ושל אנשיה. ההערכה של סוכנויות המודיעין היא כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין העדיף שטראמפ ייבחר לנשיא ארה"ב ולא קלינטון.

 

בציוץ בטוויטר כתבה קלינטון: "לכתוב את 'מה קרה' היה קשה, וכך גם מה שאנחנו רואים מדי יום ביומו. בניסיוננו להמשיך קדימה ולהשיב מלחמה – אני מקווה שהוא יעזור".

 

"בעבר, מסיבות שאני מנסה להסביר, לעתים קרובות הרגשתי שעליי לנקוט משנה זהירות כשאני מופיעה בציבור", כתבה קלינטון בהקדמה לספר שלה. "עכשיו אני מסירה את ההגנות". לאורך השנים התמודדה קלינטון עם התעניינות גדולה ולעתים קרובות חטטנית מצד התקשורת ויריבים פוליטיים - זה החל עוד לפני שבעלה ביל קלינטון נבחר לנשיא, ונמשך כשהיא עצמה פתחה בקריירה פוליטית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
טראמפ מאחורי קלינטון בעימות ביניהם ב-2016
צילום: AP
מומלצים