שתף קטע נבחר

בטוויטר ייסדתי את מדינת היהודים: ה"ציוצים" של בנימין זאב הרצל

לקראת ציון 120 שנה לקונגרס הציוני הראשון משיק משרד החוץ קמפיין ניו מדיה המיועד לדוברי אנגלית בעולם. הוא יכלול בין השאר את חשבון הטוויטר של חוזה המדינה ויכריע בשאלה למי היה הזקן הכי מרשים בקונגרס בבאזל

 

 

האתר האמריקני הפופולרי BuzzFeed פרסם לאחרונה כתבה היתולית הקורצת להיפסטרים יהודים ואחרים, מתל אביב דרך ברלין ועד ברוקלין, ובמסגרתה דורגו חמשת הזקנים המרשימים ביותר מקרב משתתפי הקונגרס הציוני הראשון בבאזל, שב-29 באוגוסט ימלאו לו 120 שנה.

 

במקום הראשון ניצב מן הסתם חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, ומיד אחריו מקס נורדאו בעל הזקן הלבן והשפם מחודד. למקום השלישי נבחר מייסד תנועת חובבי ציון, שמואל מוהליבר, לרביעי הוגה הדעות נתן בירנבוים והחמישי מקס בודנהיימר, יו"ר התאחדות ציוני גרמניה.

 

הכתבה היא תוצאה של קמפיין ניו מדיה שיזם משרד החוץ לציון 120 שנה לקונגרס הציוני הראשון. הקמפיין עולה על רקע ההצלחה של פרויקט טוויטר שערך משרד החוץ באביב האחרון לציון 50 שנה למלחמת ששת הימים: הוא כלל ציוצים בזמן אמת לכאורה של אירועי 1967, והגיע לחשיפה של יותר מ-15 מליון איש בארה"ב ובאירופה.

 

כעת משרד החוץ חוזר לטוויטר כדי לספר את סיפורו של הקונגרס הציוני הראשון, שהעלה את הנושא הציוני לראש סדר היום היהודי הן במערב אירופה והן במזרחה, ונחשב לנקודת ציון חשובה בדרך להקמת מדינת ישראל. קמפיין הציוצים מתבצע באמצעות ארבעה חשבונות טוויטר, שהמרכזי ביניהם הוא של חוזה המדינה בכבודו ובעצמו בנימין זאב הרצל - @HerzlTweets.

 

 

הרצל מצייץ:


הדירוג על פי BuzzFeed:

תמיד ראשון, בנימין זאב הרצל ()
תמיד ראשון, בנימין זאב הרצל

מקס נורדאו. במקום השני המכובד ()
מקס נורדאו. במקום השני המכובד

שמואל מוהליבר אכזב עם מקום חמישי בלבד ()
שמואל מוהליבר אכזב עם מקום חמישי בלבד

הקמפיין יכלול 120 ציוצים, שדרכם יוצגו לציבור ההשראה הרעיונית שהביאה לכינון התנועה הציונית, סיפור הקונגרס בבאזל, וגם השוואה בין חזונו של הרצל כפי שבא לידי ביטוי בספריו והתבטאויותיו לבין המציאות הישראלית המודרנית. קהל המטרה העיקרי לפרויקט הוא חוגים אקדמיים בקרב הציבור היהודי והפרו-ישראלי ברחבי העולם, וכן חובבי היסטוריה, יחסים בינלאומיים ויזמות מדינית.

 

"הקונגרס הציוני הראשון מהווה אבן דרך בהיסטוריה הלאומית, והיובל הנוכחי מספק לנו הזדמנות חשובה להמחיש את ערכי והישגי התקומה הלאומית היהודית שבאה בעקבותיו", מסביר ד.ג'. שניוויס, מנהל מח' דיפלומטיה דיגיטלית במשרד החוץ. "זה סיפור מעורר השראה והשתאות ואנחנו רוצים להנחיל תחושות אלה לקהל רחב ככל האפשר. היה ברור לנו שאי אפשר לעשות שיעורים היסטוריים. צריך להחיות את זה ולעשות את זה בראש טוב ובכיף. חיפשנו כלים עכשוויים ובלתי צפויים כדי לנסות להכניס אנשים לסיפור".

 

מוקדם יותר העלה משרד החוץ טיזר לסרטון היתולי שיעלה בשבוע הבא ובו נראה שחקן בדמותו של הרצל מתמודד במצבים בלתי צפויים ומנסה למצוא דרך ויראלית לשווק את הקונגרס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים