סגור
שים לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חווית הגלישה הטובה ביותר | קרא עוד

    מחקר: התרעת סטייה מנתיב מפחיתה סיכוי לתאונה ב-11%

    לא פחות מ-85 אלף תאונות ו-55 אלף פצועים יכולים היו להמנע בשנת 2015 אם מערכת התרעה על סטייה מנתיב הייתה מותקנת בכל כלי רכב בארה"ב, כך קובע מכון מחקר אמריקאי

    ניר בן זקן
    אחד הגופים הנחשבים בתעשיית הרכב העולמית, מכון המחקר של איגוד חברות הביטוח האמריקניות (IIHS, Insurance Institute for Highway Safety), קובע כי שימוש במערכת התרעה על סטייה מנתיב מפחית את הסיכוי לתאונה עקב ירידה מהכביש או התנגשות חזיתית ב-11%, ואת הסיכוי לפציעה ב-21%.

     

    מערכת שמירה על נתיב 

     

    לדברי הארגון, אם ב-2015 כל המכוניות בארה"ב היו מצוידות במערכת שכזו, היו נחסכות כ-85 אלף תאונות (מאלה המדווחות למשטרה) ו-55 אלף פצועים. ג'סיקה סצ'ינו, סגנית נשיא בארגון למחקר, אמרה כי זו "עדות לכך שמערכת התרעת סטייה מנתיב מפחיתה את הסיכוי לתאונות ברכב נוסעים, בהתחשב במספר הרב של תאונות שהגורם להן הוא סטייה בלתי מתוכננת מהנתיב".

     


     

    יחד עם זאת מציינת סצ'ינו כי מדובר בהערכה צנועה, וכי במחקרים דומים שנערכו ברכב כבד סייעה המערכת להפחתה של כ-50% במספר התאונות. הארגון ציין כי בשונה ממערכת שמירה אקטיבית על נתיב, מערכת התרעה מחייבת את תגובת הנהג, ובמחקר נוסף שנערך התגלה כי ב-34% מהתאונות הרלוונטיות, הנהגים לא יכולים היו להגיב כהלכה מסיבות שונות.

     

    מחקר נוסף שערך הארגון נוגע למערכת התרעה על עצמים בשטחים המתים שבצדי הרכב, בעזרת נורה שנדלקת במראות הצד. זו מפחית את הסיכוי לתאונה בהתנגשות עם רכב בשטח הנסתר ב-14% ואת הסיכוי לנפגעים בתאונה זו ב-23%. לדברי סצ'ינו, התקנת מערכת כזו כציוד תקני בכל המכוניות הייתה חוסכת כ-55 אלף תאונות בשנה בארה"ב.