שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    המרוץ הכי מחשמל בעולם

    סבב הפורמולה E, בו מתחרות מכוניות חשמליות, הפך ללהיט בשלוש השנים בהן הוא פועל, ועל הצלחתו תעיד הכניסה הקרובה של חברות רכב יוקרתיות למשחק

    זו אחת האליפויות החשובות ביותר בספורט המוטורי - למרות שהיא לא ממש מוכרת – אליפות הפורמולה E. רגע, אליפות שהיא גם חשובה וגם לא מוכרת? איך זה מסתדר? טוב ששאלתם, אני בדיוק הולך להסביר.

     

    הפורמולה אי (E) היא אליפות הדומה מאד לאליפות הפורמולה 1, בהבדל אחד קטן וחשוב – המכוניות בהן מתחרים הנהגים חשמליות לחלוטין ומונעות על ידי סוללות. הדבר משפיע על אורך המסלול ומספר ההקפות בכל מרוץ, אך לא משפיע כלל על רמת התחרות והעניין במרוצים עצמם. האליפות עצמה היא צעירה מאוד – העונה שהסתיימה לאחרונה הייתה השלישית בלבד. בעונה הראשונה התקיימו 11 מרוצים , השנה גדל מספר המרוצים ל-12 ובשנה הבאה הוא צפוי לעלות ל-14.

     

    פליקס רוזנקוויסט במונטריאול (צילום: AP) (צילום: AP)
    פליקס רוזנקוויסט במונטריאול(צילום: AP)

     

    למרות שמדובר במכוניות חשמליות הביצועים שלהן די מרשימים – הן מאיצות מ-0 ל-100 קמ"ש בשלוש שניות ומגיעות למהירות מקסימלית של 225 קמ"ש. בפורמולה 1 אנחנו רגילים לראות מכוניות נכנסות לרחבת הטיפולים על מנת להחליף צמיגים. בפורמולה אי הנהגים נכנסים על מנת להחליף מכונית. בכל מרוץ כל נהג מחליף פעם אחת את המכונית רגע לפני שהסוללה מתרוקנת.

     

    בין הנהגים המשתתפים בתחרות אפשר למצוא הרבה אקסים של הפורמולה 1, דוגמת סבסטיאן בואמי, נלסון פיקה ג'וניור, ניק היידפלד, ברונו סנה ועוד רבים וטובים. נכון, מדובר בנהגים מהחלק התחתון של הטבלה ולא כאלה שהתמודדו על האליפות, אבל גם הנהג האחרון בטבלה הוא עדיין אחד מ-24 הנהגים שנבחרו מתוך אלפים לקטגוריה המהירה בעולם. בהחלט לא משהו שאפשר לזלזל בו.

     

    עד כאן הכל טוב ויפה, אבל זה נשמע כמו עוד תחרות, אז מה כל כך מעניין? עיקר העניין באליפות לא קשור למה שהיה בשלוש העונות הראשונות, אלא למה שצפוי לקרות בעונות הבאות. חברת רנו הייתה הראשונה שהצטרפה לאליפות. בעונה האחרונה הצטרפו לסבב גם BMW ויגואר. אבל הבום הגדול הגיע בקיץ הנוכחי – חברת מרצדס הודיעה על כוונתה לפרוש מסבב ה-DTM (אליפות גרמניה למכוניות תיור) היוקרתי על מנת להצטרף לפורמולה אי. בסמוך לכך הודיעה גם פורשה על פרישתה מאליפות העולם במרוצי סיבולת, מאותה סיבה בדיוק. אל שתי ענקיות הרכב הגרמניות הצטרפה גם מזראטי האיטלקית.

     

    שלושת היצרנים אמורים להצטרף לסבב רק בעוד שנתיים, מה שיהפוך אותו למרתק במיוחד. אפילו בפורמולה 1 אין ריכוז כל כך גדול של מותגי יוקרה מעולם הספורט המוטורי (ויסלחו לי סאובר, סהרה פורס אינדיה וטורו רוסו). ההשלכות של המעבר של כל היצרנים לאליפות חורגות מעבר לספורט ויכולות ללמד אותנו על המגמה הכללית בעולם הרכב – מעבר למכוניות חשמליות.

     

    העונה הבאה תתחיל בתחילת דצמבר בהונג קונג ותסתיים בסוף יולי 2018 לאחר 14 מרוצים. המרוצים עצמם משודרים בשידור חי בערוץ היוטיוב הרשמי של האליפות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים