שתף קטע נבחר

שיכורים מהצלחה: צפו באוהדי נבחרת ליטא

המספר הגדול ביותר של אוהדים אורחים ליורובאסקט הגיע מהמדינה הבלטית. דניאל סעדון יצאה לשתות איתם בירה בחוף והופתעה לטובה מרפרטואר השירים שלהם. צפו בכתבה

 

נבחרת הכדורסל של ליטא היא זו שהביאה לארץ הכי הרבה אוהדים לרגל טורניר היורובאסקט. יותר מ-1,000 אוהדות ואוהדים ליטאים מסתובבים ברחבי תל אביב, שרים, שותים בירה ונשרפים בשמש הישראלית.

 

בעירייה לא נשארו אדישים לכמות התיירים המרשימה והחליטו להפוך את חוף מציצים המפורסם לאזור שיוקדש לאוהדים. עשרות דגלי ליטא הונפו לאורך החוף והטיילת שלאורכו וגגות העץ נצבעו בצבעי המדינה - צהוב, ירוק ואדום.

 

יותר מ-1,000 ליטאים מסתובבים בת"א (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
יותר מ-1,000 ליטאים מסתובבים בת"א(צילום: אורן אהרוני)

 

שמעתי לא מעט בימים האחרונים על מעוז הליטאים הזה והחלטתי ללכת לראות מה באמת קורה שם. עשיתי את דרכי אל החוף באופניים לא חשמליים, מה שהסתבר בדיעבד כטעות פטאלית, בהתחשב בטמפרטורות ואחוזי הלחות המוגזמים של הימים האחרונים.

 

כשהגעתי, שטופת זיעה, כמויות הבירה שעל השולחנות גרמו לי לחשוב שכולם כאן שיכורים, וזה לא הולך להיות פשוט לנהל איתם שיחה באנגלית, אבל הופתעתי לטובה. הם קיבלו אותי באדיבות ובחיוכים והזמינו אותי לשבת איתם בשולחן, לשתות מהבירה הקרה ולדבר על החיים.

 

האוהדים הליטאים הוסיפו צבע לת"א (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
האוהדים הליטאים הוסיפו צבע לת"א(צילום: אורן אהרוני)

 

הם שרו לי חלק מהרפטואר המרשים של שירי האוהדים שלהם, ואני סיפרתי להם שלנו, הישראלים, יש בקושי שניים, וגם הם לא ממש שירים. מילים בעברית הם עדיין לא הספיקו ללמוד, למרות

שכל אחד שראה אותי עם המיקרופון צעק לי "שלום". חלק גם הצליחו לומר "עמרי כספי" בלי לגמגם יותר מדיי. מיותר לציין שאני לא זוכרת אפילו הברה אחת מהמילים שהם ניסו ללמד אותי בליטאית.

 

הליטאים היו בטוחים שהם ינצחו את הנבחרת הישראלית. כמובן שהם צדקו. אני ניסיתי להישאר אופטימית והתבדיתי, אבל נו טוב, לפחות זה טוב לתיירות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
אוהדי נבחרת ליטא
צילום: אורן אהרוני
מומלצים