שתף קטע נבחר

פתיחת הלימודים במזרח ירושלים: חוסר של אלפי כיתות

אחרי סיום חופשת חג הקורבן פתחו במזרח העיר את השנה. אבל הורים לאלפי תלמידים משביתים את בתי הספר בשועפט בטענה לאלימות, לצפיפות בכיתות, תשתיות לקויות ועוד. נקודת האור: תיכון ערבי ראשון בארץ לאומנויות

 

 

שנת הלימודים במזרח ירושלים נפתחה רק היום (ג') כשברקע מחד שביתות בכמה מוסדות, צפיפות בכיתות ותשתיות קלוקלות, אבל מאידך ארבעה בתי ספר חדשים, בהם מוסד לאומנויות ראשון מסוגו בארץ במגזר הערבי.

 

השנה נפתחה היום לאחר סיום חופשת חג הקורבן, אך לא באופן מלא. לא פחות מ-4,000 תלמידים מבית הספר דאר אל מערפא בשכונת כפר עקב בשועפט נשארו בבית. מדובר בבית ספר המזוהה עם חמאס, ובמשרד החינוך רצו לסגור אותו בשנה שעברה.

 

לקראת השנה הנוכחית הוא הועבר לבעלות אחרת, אבל בעלי המבנים המשכירים אותו לא מוכנים להשכיר אותם להנהלה החדשה.

 

כמו כן, 600 תלמידים מבית הספר היסודי לבנים בשועפט נשארו בבית, מאחר שהוריהם מוחים על כך שבארבע שנים הארונות התחלף מנהל מדי שנה משום שלא הצליח להעמיד את בית הספר על המסלול. ההורים הפגינו הבוקר מול בית הספר, נעלו את השער ולא אפשרו כניסה. משטרה נקראה למקום כדי לפזר את ההפגנה.

 

מחאה מחוץ לבית הספר בשועפט:


"יש בבית הספר הזה אלימות. אף מנהל לא הצליח לחנך והיה בלאגן", אמרו בוועד ההורים. לטענתם דרוש מנהל מהכפר, אך בקשתם לא מתקבלת. יו"ר ועד ההורים במזרח ירושלים, אמחד אבו עיד: "השנה הביאו מנהלת מחוץ לכפר והם לא רוצים אותה. היא לא יכולה להשתלט על כיתה אחת, אז איך היא תשתלט על בית ספר של 600 תלמידים? ההורים כל כך עקשנים שהם מוכנים להיות שנה שלמה בבית".

 

הוא התייחס גם לבעיית הצפיפות בכיתות ואמר: "כדי לצאת לשירותים הילדים צריכים לטפס על השולחנות ולקפוץ משולחן לשולחן עד היציאה מהכיתה".

 

גם בבית הספר שכונת אבו טור לא יפתחו את השנה, מאחר שלטענת ההורים מצב התשתיות גרוע והן לא מאפשרות לימודים לאורך שנה שלמה.

 

במקביל לשביתות, גם השנה נפתחת במחסור גדול של כיתות לימוד, שנכון לעכשיו עומד על כ-2,000. עתירה בנושא הוגשה לבג"ץ לאחר שהקודמת (שהוגשה ב-2011) לא הניבה תוצאות משמעותיות, אף שבית המשפט חייב את העירייה לבנות תוך חמש שנים את הכיתות החסרות ובפועל אכן נבנו ארבעה בתי ספר חדשים (בהם בית הספר העל יסודי "אבדאע" למוסיקה ואומניות)..

 

בשנת הלימודים הקרובה ילמדו 5,800 תלמידים ממזרח ירושלים בתוכנית לבגרות ישראלית. מדובר בעלייה של 14% מהשנה שעברה. כמו כן, העירייה השיקה תוכנית מרוכזת לשוויון הזדמנויות ולצמצום פערים במערכת החינוך במזרח העיר בהשקעה של 25 מיליון שקל ובה שעות העשרה, תגבור ומרכזי למידה, שתחל לפעול בכל בתי הספר העל יסודיים ובחלק מבתי הספר היסודיים במזרח העיר במסגרת של יום לימודים ארוך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שער נעול בבית הספר בשועפט
מומלצים