שתף קטע נבחר

וי כחול על הצ'ק-אין: ווטסאפ נכנסת לתחום התעופה

חברת KLM ההולנדית היא הראשונה להשיק חשבון עסקי רשמי באפליקציית ההודעות הפופולארית, שבאמצעותו יוכלו הנוסעים לבצע שלל פעולות וכן לקבל מידע ועדכונים על הטיסה שלהם

 

 

עולם התעופה מגיע לווטסאפ: חברת התעופה ההולנדית KLM השיקה השבוע שיתוף פעולה עם פלטפורמת ההודעות הפופולארית - ובמסגרתו היא מציעה כעת שלל שירותים לנוסעיה באמצעות האפליקציה.

 

על-פי הודעת החברה, הנוסעים יוכלו לאשרר כרטיסי טיסה שהוזמנו, לבצע צ'ק אין מוקדם לטיסה ולקבל את כרטיסי העלייה למטוס וכן עדכונים על פרטי הטיסה - הכול באמצעות התכתבות עם חשבון הווטסאפ הרשמי של KLM. השירותים יוצעו בעשר שפות שונות.

האם אפשר להתכתב איתם גם באמצעות אימוג'ים? (צילום: KLM) (צילום: KLM)
האם אפשר להתכתב איתם גם באמצעות אימוג'ים?(צילום: KLM)

שיתוף הפעולה החדש, הראשון מסוגו בתחום התעופה, הוא חלק משורה של שיתופי פעולה ראשוניים שנעשים בין ווטסאפ לבין עסקים מתחומים שונים, במסגרת בחינת אפשרויות השימוש באפליקציה הייעודית של החברה עבור עסקים - והשירותים השונים שיוענקו דרך הפלטפורמה ללקוחות.

 

"השותפות הייחודית עם ווטסאפ מדגישה את מעמדנו כחברה חלוצית בתחום התעופה", מסר נשיא KLM, פיטר אלברס. "אנחנו רוצים להיות היכן שהלקוחות שלנו נמצאים, ולאור העובדה שיש לווטסאפ מיליארד משתמשים - אנחנו חייבים להיות שם.

החברה ההולנדית שעושה שינויים על מנת לשמור על רלוונטיות (צילום: KLM) (צילום: KLM)
החברה ההולנדית שעושה שינויים על מנת לשמור על רלוונטיות(צילום: KLM)
 

עם חשבון מאושר רשמית, אנחנו מציעים ללקוחות מסביב לעולם דרך אמינה לקבל את המידע על הטיסות שלהם ולפנות אלינו עם שאלות בכל שעות היממה. זהו צעד משמעותי באסטרטגיית המדיה החברתית שלנו".

 

הצעד הזה מגיע לאחר שהחברה ההולנדית פיתחה רק לאחרונה גאדג'ט חדש, שמטרתו לסייע לנוסעיה להתמצא באמסטרדם, לתת להם טיפים לגבי אתרים שונים בעיר וגם להזהיר מפני מקומות בהם ישנם כייסים.

תג מזוודה קולי: הגאדג'ט החדש של החברה (צילום: KLM) (צילום: KLM)
תג מזוודה קולי: הגאדג'ט החדש של החברה(צילום: KLM)

מדובר במכשיר שמע קטן שניתן לחבר אותו כתג למזוודה, לתרמיל גב או לשרשרת צוואר, הפועל באמצעות GPS. הפעלה שלו במהלך טיול בעיר, רגלי או רכוב על גבי אופניים, תאפשר למשתמשים לקבל טיפים ייחודיים למקום בו הם נמצאים. כדי למקסם את החוויה התיירותית, הציבה חברת התעופה ברחבי העיר רמקולים שיוכלו לספק סיוע קולי נוסף למבקרים.

 

צעד נוסף הנראה כפונה במיוחד לקהל הצעיר מטעם החברה נראה לפני שנה כאשר KLM הודיעה כי תחל להגיש בירה של "הייניקן" מהחבית במהלך הטיסה. עד היום לא הוגשה בירה מחבית במהלך טיסות בשל לחץ הגז שנמצא בחביות, אך כעת הודיעו שעגלת שירות מיוחדת שתהיה למעשה בר בירה על גלגלים, תיכנס לשימוש ממש בקרוב.

בירה מרעננת או בלאדי מרי קלאסי? מי ינצח בתחרות האווירית (צילום: KLM) (צילום: KLM)
בירה מרעננת או בלאדי מרי קלאסי? מי ינצח בתחרות האווירית(צילום: KLM)

לא רק KLM מתקדמת

ביולי האחרון דיווחנו כאן לראשונה כי חברת התעופה הלאומית של צרפת אייר פראנס השיקה חברת תעופה חדשה בשם JOON. חברת הבת הצרפתית נועדה במיוחד לצעירים, כפי שמגדירה אותה החברה האם, ומכוונת לדור המילניאלים (דור המילניום או דור ה-X, אם תרצו), כלומר ללקוחות צעירים בטווח הגילים 35-18 שטסים הרבה, בעיקר לפריז וממנה.

לוגו החברה הצעירה והחדשה JOON ()
לוגו החברה הצעירה והחדשה JOON
 

בהצהרה לתקשורת הסבירה חברת התעופה כי JOON תציע חוויית טיסה חדשנית, טכנולוגית ומיוחדת עבור הנוסעים הצעירים, "הנהנתנים והמחוברים לענף".

 

מדוע דור מסוים צריך חברת תעופה משל עצמו? אייר פראנס מסבירה כי דור המילניום זקוק לכך משום ש"מדובר באנשים אופורטוניסטיים במובן החיובי של המילה, מכיוון שהם יודעים ליהנות מכל רגע ותמיד מחפשים חוויות איכותיות שיוכלו לחלוק אותן עם אחרים". עוד הבהירה החברה כי לא מדובר בחברת לואו-קוסט.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מטוס KLM. מעכשיו גם בווטסאפ
מומלצים