שתף קטע נבחר

"תמיד ידעתי שאחזור להתנדב, זה כיף אדיר"

איברהים עיסא מתנדב כל שנה במשך שבוע שלם במחנה הקיץ של בוגרי עמותת איל"ן, המיועד לבוגרי העמותה להם נכויות שונות. "בכל פעם מחדש אני חוזר ב'היי' ולוקח לי זמן להתאושש מכמות הכיף האדיר והאנרגיות החיוביות שבמחנה", בטור אישי הוא משתף

שמי איברהים עיסא, בן 27, גדלתי ולמדתי בחיפה עד גיל 25, והיום אני גר בלב תל אביב ועובד בחברת הייטק בכפר סבא. מאז ומתמיד התחברתי למקצועות ריאליים וידעתי שאמשיך בתחום וכיום אני עובד כמהנדס תוכנה. אבל מאידך, תמיד התחברתי גם לאנשים ועניין אותי לעבוד עם אנשים.

 

ההתנדבות הראשונה שלי הייתה בגיל 16 במעון "הלב הקדוש" בחיפה, שם ערכתי פעילויות עם ילדים ונוער להם מוגבלויות קשות. החיבור היה טבעי בעבורי וכעבור כשנה התחלתי לעבוד שם וערכתי פעילויות פנאי בשעות שלאחר בית הספר. כשניגשתי ללימודים גבוהים עוד בסיום הסמסטר הראשון בטכניון, השתתפתי במחנה הקיץ של אותו המעון בחיפה, אך מאז נאלצתי להתרכז בלימודים.

 

תמיד ידעתי שאחזור להתנדב, מי שמתחיל לא יכול לסיים, זה כיף אדיר. לפני כשנה בשיחה מקרית עם חבר'ה מהעבודה גיליתי את מחנה הקיץ של עמותת איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים). רכז המחנה היה אחד העובדים בחברה בה אני עובד וכששאל אותי אם אני מוכן להתנדב במחנה, התשובה הייתה די קלה ומידית בעבורי. ברור שכן! דבר נפלא נוסף שנחשפתי אליו הוא שהחברה בה אני עובד מאוד מעודדת אנשים לצאת ולהתנדב ואף לא מחייבת אותי בימי החופשה בהם יצאתי למחנה הקיץ של העמותה (שבוע שלם!).

 

 

    ()

 

ההשתתפות חשפה אותי לעולמות ולאנשים מדהימים

מחנה הקיץ היה כיף ענק, לא האמנתי שעברו שנים ולא ידעתי שהמחנה קיים. ההשתתפות בשנה שעברה חשפה אותי לעולמות ולאנשים מדהימים ואף נקשרתי לחלק מהחניכים ומהחונכים כך שלא היה לי צל של ספק שאשתתף במחנה גם השנה.  

 

מחנה הקיץ של עמותת איל"ן מיועד לצעירים בגילאים 21-35 הסובלים מנכות מוטורית. המחנה מתקיים במשך שבוע שלם, בכל פעם במיקום אחר, השנה הוא התקיים בוויצ"ו נחלת בנימין בראשון לציון, במהלכו המשתתפים חווים פעילויות מגוונות הכוללות: טיולים, טיפולים אלטרנטיביים, הופעות, פעילויות ספורט אתגריות וסדנאות העצמה.

 

המחנה מאפשר התנסות ביצירת קשרים חברתיים שלרוב המשתתפים אין הזדמנות לחוות במסגרות אחרות. כמו כן, בימי המחנה ניתנת אפשרות למשפחות לקחת פסק זמן מעבודת הטיפול היומיומית בילדיהם הנכים. המחנה מופעל כולו על טהרת עבודת מתנדבים שמידי שנה מתפנים מעיסוקיהם למען הנכים. הם מתגייסים לטיפול פיזי בנכים ולהפעלת המחנה במהלך שבוע אינטנסיבי במיוחד, במסירות ובאהבה.

 

המחשבה על זה שבזכותך השבוע הזה קורה, שווה הכל

רוב הצעירים המשתתפים, גם המתנדבים וגם הנכים, מקפידים להגיע בכל שנה מחדש. רוב המתנדבים מתייחסים לשבוע הזה כאל שבוע חופש יותר מאשר שבוע התנדבות ועבודה. כך גם אני. בכל שנה אני יוצא למספר חופשות קבועות שאני ממש אוהב: חופשת סקי, חופשה במידברן וחופשת שבוע מחנה הבוגרים של עמותת איל"ן, משלושתן אני חוזר בהיי ולוקח לי זמן להתאושש מכמות הכיף האדיר והאנרגיות החיוביות.

 

    ()

 

אומנם ההתנדבות כוללת גם דברים שאולי להרבה אנשים יישמעו קצת לא פשוטים, כמו עזרה בשירותים ובמקלחת, להקים ולשבת, אבל רק המחשבה על זה שבזכותך ובזכות חבריך המתנדבים השבוע הזה קורה, שווה הכל. לא רק לי יש את החופשות שאני אוהב כל שנה, אלא גם להם וזה קורה בזכות המתנדבים. ההערכה והאהבה האין סופית שאנחנו מקבלים בחזרה שווה את הכל!

 

כל בוקר במחנה נפתח בארוחת בוקר מפנקת והמשיך לפעילות כיפית שונה, עד הערב. יצאנו ביחד להופעה של יהודה פוליקר ושלמה ארצי, היינו בים המון, ערכנו תצוגת אופנה מגניבה ואף הבאתי תלבושות יפות עבור המשתתפים, רקדנו במסיבת אוזניות, אכלנו, שרנו, צחקנו ובעיקר בילינו יחד מכל הלב והנשמה.

 

אין לי ספק שאעשה זאת גם בשנה הבאה. זו חוויה אדירה ומעצימה, זכיתי לחוות שבוע שלם של אהבת חינם, עזרה, נתינה, סיפוק וכיף גדול.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים