שתף קטע נבחר

עירום סוריאליסטי: מאחורי הקלעים של "געגוע"

מהכפילה הסודית של נטע ריסקין ("רק בדיעבד סיפרנו לה עליה") ועד הסצנה שלא הייתה אמורה לפתוח את הסרט: הבמאי שבי גביזון חוזר לקולנוע אחרי עשור של היעדרות עם סרטו החדש "געגוע", ומספר לגולשי ynet על הסודות מאחורי הקלעים. צפו

הבמאי שבי גביזון ("חולה אהבה בשיכון ג'", "שורו") חוזר לקולנוע אחרי עשור של היעדרות עם סרטו החדש "געגוע" בכיכובם של שי אביבי, אסי לוי, נטע ריסקין ועוד. במרכז הסרט עומד אריאל בלוך (אביבי) תעשיין אמיד בן 55 שנפגש עם אהובתו רונית (לוי), מלפני עשרים שנה. במפגש היא מספרת לו שני דברים: הראשון, יש לו בן - הוא מקסים והוא דומה לו. הידיעה השנייה, שמגיעה ממש בתחילת הסרט, תשנה את חייו ותוציא אותו למסע בעיר עכו בעקבות בנו.

 

במאים נוספים מספרים על סרטיהם ב-ynet :

אלון גור אריה על "מבצע ביצה"

ארז תדמור על "נמל בית"

רונן בן טל על "תיקון"

 

"סצנת המפגש לא הייתה אמורה לפתוח את הסרט", אומר גביזון למדור "הערות הבמאי" של ynet לרגל יציאת הסרט לאקרנים. "היה לי תסריט של 100 עמודים. במהלך הצילומים מנהלת התסריט אמרה שהתסריט ארוך מדי אבל אני אמרתי לה 'אל תדאגי, זה מתקזז'. בסוף כשהגענו לחדר העריכה גילינו שאורך הסרט הוא שעתיים וחצי. המקום שהכי טוב לקצץ בו הוא ההתחלה, כך שבעצם הורדנו עשרים דקות מתחילת התסריט והתחלנו בסצנה הלא נכונה".

 

 

גביזון ואביבי על הסט של "געגוע"  ()
גביזון ואביבי על הסט של "געגוע"

אחת הסצנות היפות בסרט (ובקולנוע הישראלי בכלל) היא בעצם פנטזיה שבה מככבת דמותה של נטע ריסקין, המורה לצרפתית שבנו של אריאל מאוהב בה. בפנטזיה היא יושבת על בניין בית הספר ומאוננת בעוד שהבן והאב צופים בה יחדיו. "בנינו מקט ועליו היא (ריסקין) ישבה. היא צולמה מלמטה והם היו במקום אחר, כך הלבשנו את הדבר הזה אחד על השני. זה היה אתגר הנדסי ואני זוכר שאחר כך אמרו לי שאפשר היה לעשות את זה בדרך יותר קלה. אבל אני שמח שזה יצא ככה, כי זה אולד סקול ונראה אמיתי - זה לא בנוי ממחשב".

 

ביקורת סרט - "געגוע": לחבק את שי אביבי

"געגוע" זכה בפרס בפסטיבל ונציה

 

 

הסצנה המדוברת עם נטע ריסקין  (צילום: איתן ריקליס) (צילום: איתן ריקליס)
הסצנה המדוברת עם נטע ריסקין (צילום: איתן ריקליס)

"נטע מאוד פחדה מהסצנה הזאת, באופן טבעי. היה לה גם ניסיון רע עם סצנות שעירום כרוך בהן. היא הייתה מאוד חשדנית ואני כל הזמן הרגעתי אותה. הסברתי לה שאין לי כל כוונה לגרות או לפתות ולא לייצר שום דבר פרונוגרפי. היא הציבה לי אינספור סייגים שהסכמתי אליהם. כשצילמנו היא כבר הייתה רגועה. אבל אני לא אשקר - חששנו מאוד, אז ליתר ביטחון שמרנו כפילה. היא לא הייתה בסט אלא בבית, וחיכתה לטלפון אם נטע לא תוכל לעמוד בזה. לא סיפרנו את זה לנטע, רק בדיעבד".

    

 לעוד סיפורים מאחורי הקלעים של "געגוע", צפו בווידאו שבתחילת הכתבה

 

  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים