שתף קטע נבחר

אוסטרליה: סבתא בת 51 הביאה לעולם ילד חמישי

30 שנה אחרי ההריון הראשון ואחרי ארבעה ילדים ו-10 נכדים, לין קופר בת ה-51 תושבת אוסטרליה ובן זוגה בן ה-34 אוחזים בתינוק טרי

בשבילה הגיל הוא רק מספר: תושבת אוסטרליה בת 51 הביאה לעולם ילד חמישי, עם בן זוגה הצעיר ממנה ב-17 שנים.

 

צפו בדיווח ערוץ הטלויזיה 9news Australia

 

 

לפני 30 שנה הרתה לין קופר לראשונה, וכעת בגיל 51 היא עשתה זאת שוב בפעם החמישית, ובאורח פלא באמצעות הביציות שלה. היא הרתה לבעלה בראד בן ה-34 והביאה לעולם את האריסון התינוק. בתה מיה נולדה לזוג לפני שלוש שנים וחצי.

 

הזוג קופר נפגשו באינטרנט לפני יותר מעשור. לקופר כבר היו שלושה ילדים ממערכת יחסים קודמת. בראד ולין אמרו כי עוד ילדים לא היו על סדר יומם.

 

עם זאת, לאחר שנישאו, אמר בראד שהעלה לראשונה את הרעיון להביא ילדים יחד. "היא הייתה מוכנה לנסות", אמר בראד לערוץ news9 האוסטרלי.

 

המשפחה המאושרת ( ) ( )
המשפחה המאושרת

 

לין ידעה אז, כשהיא בת 47, שמדובר יהיה באתגר לא פשוט. בשל גילה המתקדם, רוב מומחי ההפריות סירבו לשתף פעולה עם התוכנית. לאחר שהצליחו למצוא גינקולוג שמוכן לטפל, החלו הזוג בסיבוב ראשון של טיפולי הפריה, לאחריו הרתה לין ללא בעיות מיוחדות.

 

שנתיים אחר כך, הזוג קופר החליט להביא לעולם אח למיה הקטנה. לאחר סיבוב אחד של הפריה חוץ גופית, באמצעות הביציות שלה, הצליחה לין להרות שוב. "הרופאים היו מופתעים ולא האמינו", היא אמרה.

 

המשפחה כוללת כעת את בני הזוג קופר, חמישה ילדים ו-10 נכדים. "את זקנה רק אם את מרגישה זקנה", אמרה האם המאושרת.

 

מומחה: הריון בגיל מבוגר - מסוכן לאם ולעובר

"בעידן של הקפאת ביציות, הקפאת עוברים או הריונות מתרומת ביצית אנו עדים לכך שגיל ההיריון כל פעם עולה יותר ויותר צפונה, גם בעשור השביעי", מסביר הפרופ' אייל שיינר, מומחה לגינקולוגיה מהמרכז הרפואי סורוקה.

 

"הריונות בגיל מבוגר ללא ספק קשורים בשיעור יתר מובהק של סיבוכים לאם ובהם סוכרת, עליית לחץ דם, פקקת ולילוד הכוללים פגות על כלל סיבוכיה. היריון מהווה מבחן מאמץ פיזיולוגי לגוף, ויש לזכור שלמשל העומס על הלב עולה ב 50 אחוזים כבר מתחילת ההיריון. לצערי לא זרות לנו כותרות כמו ״לא ידעתי שלידה בגיל 70 עלולה לסכן את חיי״.

 

עד איזה גיל אם כן בטוח להיכנס להריון? פרופ' שיינר: "זאת כבר ממש סוגייה אתית כבדה. אני תמיד חרד כשאני מוצא במחלקתי יולדות בעשור השישי לחייהן.

אין ספק שילדים זה שמחה אך יש לבחור בקפידה את המטופלות. יש ליידען כי הטיפולים אינם פשוטים, אך גם ההיריון עצמו עלול להסתבך ולהיות כרוך באשפוז ממושך. מובן שכאשר ישנה תחלואת רקע הכל עלול להיות מסובך יותר. ועל כל אלה צריך לזכור את הילד שיגדל עם הורים מבוגרים, על כל המשתמע מכך".


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לין ובראד קופר. גיל זה רק מספר
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים