שתף קטע נבחר

מתנדבי הסוכנות חילקו תרופות לנפגעי רעידת האדמה במקסיקו

תשעה מתנדבים של פרויקט TEN של הסוכנות היהודית סייעו לאזור מוכה האסון בעקבות הרעש העוצמתי שפקד את מקסיקו וגבה את חייהם של עשרות מקומיים. "התגובות של המקומיים מדהימות. זו זכות גדולה לעזור להם"

 

בסוף השבוע שעבר פקדה רעידת אדמה בעוצה של 8.1 בסולם ריכטר בדרום מקסיקו. הרעש זרע הרס רב וגרם למותם של 96 תושבים והרס את בתיהם של אלפים רבים. תשעה ישראלים שמתנדבים בפרויקט "TEN" של הסוכנות היהודית סייעו בחלוקת  ציוד רפואי לנפגעי הרעש. בנוסף, המתנדבים חילקו כאלף חבילות מזון ומים בעיר חוג'יטן שבדרום המדינה, אחת הערים שניזוקה באופן החמור ביותר ברעש.

 

מחלצים מחפשים ניצולים במדינת אואחאקה מקסיקו (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מחלצים מחפשים ניצולים במדינת אואחאקה מקסיקו(צילום: EPA)

 

רומי גרנט (21), בתם של צופית ואברם גרנט, אשר מתנדבת בפרויקט של הסוכנות היהודית, מספרת כי "חוג'יטן פשוט נחרבה. כל בית שלישי קרס. קיבלנו סלי מזון וחילקנו אותם לאנשים שאיבדו את כל רכושם בין לילה. יש בעיר מחסור במזון, אין פה מים ואין חשמל. הייאוש של האנשים הוא מאוד גדול".

מנזקי רעש האדמה  (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מנזקי רעש האדמה (צילום: EPA)

 

"התגובות של המקומיים הן מדהימות", מספרת גרנט. "מה שהכי עצוב באסונות טבע הוא שאין איך להיערך לזה. רואים את ההרס בכל מקום. האנשים אסירי תודה על הסיוע שהם מקבלים מאיתנו. זו זכות גדולה לעזור להם".

 

פרויקט "TEN" של הסוכנות היהודית מפעיל מרכזי התנדבות בינלאומיים באזורי פריפריה בארץ ובמדינות עולם שלישי. במסגרת הפרויקט מתנדבים צעירים יהודים מארץ ומהעולם ומסייעים לאוכלוסייה המקומית. בין היתר, מתנדבים הפעילים בבתי יתומים ובבתי חולים מקומיים. הפרויקט שולח מתנדבים לגאנה, מקסיקו, אוגנדה ודרום אפריקה, ובעתיד צפויים לקום מרכזי התנדבות גם בפרו ובבורמה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
טיפול בנפגעי הרעש במקסיקו
צילום: EPA
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים