שתף קטע נבחר

"הרצאה לטובה" - למען ילדי הפליטים

עמותת "אליפלט" המסייעת לילדי פליטים, בשיתוף מרכז ענב לתרבות פותחים סדרה מיוחדת של הרצאות ואירועי תרבות. כל ההכנסות קודש למען הילדים

שורה ארוכה של מרצים ואנשי תרבות התגייסו לטובת סדרה מיוחדת של הרצאות שיתקיימו במרכז ענב לתרבות לאורך ספטמבר ואוקטובר, מטעם עמותת "אליפלט". בתכנית: קובי מידן מספר על לאונרד כהן, אסף הראל על כתיבה טלוויזיונית, איתי אנגל עם מבט מבפנים על דאע"ש, אתגר קרת, פרופ' יורם יובל על האושר, אוהד נהרין ותומר הימן ("מיסטר גאגא") ונדב איל על משבר הפליטים באירופה. ההכנסות יוקדשו לטובת פעילות העמותה.

 

"אליפלט מאמינה כי לכל ילד מגיעה ילדות. וחיבוק", מסבירים מתנדבי העמותה הפועלים בתוך "מחסני הילדים" בדרום ת"א, בהם מתו בשש השנים האחרונות 17 תינוקות, בני קהילת מבקשי המקלט מאריתריאה וסודן.

 

   (צילום: רונן ברקה) (צילום: רונן ברקה)
(צילום: רונן ברקה)

"מדי יום שוהים במקומות אומללים אלה 3,000 תינוקות ופעוטות בתנאים המסכנים את חייהם והתפתחותם. אליפלט מפעילה גם מועדוניות טיפוליות-חינוכיות המוענקות ללא תשלום לילדים המצויים בסיכון התפתחותי ורגשי גבוה במיוחד. מועדוניות אליפלט מעניקות לילדים משמורת חמה ומפתחת, ומסייעות להצלחתם במערכת החינוך המקומית".

 

לאחרונה, ובעקבות חוק הפיקדון המחייב את ההורים להפריש 20% מהכנסתם הדלה ממילא, הוחרף מאוד מצבם של הילדים. סדרת ההרצאות נועדה לסייע לעמותה בגיוס משאבי חירום לפתיחת מועדונית נוספת לגילאי 3, ולתגבור הסיוע במזון חיוני להתפתחותם התקינה של הפעוטות.

 

   (צילום: רונן ברקה) (צילום: רונן ברקה)
(צילום: רונן ברקה)

 

אליפלט היא עמותה א-פוליטית המונעת מחמלה ואחריות לגורל הילדים. לעמותה 250 מתנדבים הבאים מכל קשת החברה הישראלית. הפעילות הענפה מבוססת על התנדבות ומתבצעת הודות לתרומות מאזרחים ומחברות שבוחרים להושיט יד לילדים חסרי הישע. על פעילותה זו זכתה אליפלט ב-2016 בפרס זכויות האדם של הרפובליקה הצרפתית, וב-2015 ב"אות הנשיא למתנדב" וב"פרס יגאל אלון למעשה מופת אזרחי".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ינאי יחיאל
אתגר קרת
צילום: ינאי יחיאל
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים