שתף קטע נבחר

מקנא בצרפתים: טראמפ רוצה לערוך מצעד צבאי ב-4 ביולי

נשיא ארה"ב נפגש הלילה עם עמיתו הצרפתי מקרון, והביע בפניו את התפעלותו מהמצעד הצבאי שצפה בו ביום הבסטיליה. טראמפ ביקש מראש הסגל בבית הלבן לבחון את האפשרות לקיים אירוע דומה "גדול ומרשים יותר"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (יום ג') לאחר פגישתו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון כי הוא שוקל לערוך מצעד ראווה צבאי ביום העצמאות האמריקני שחל ב-4 ביולי. טראמפ ציין כי הרעיון למצעד צבאי עלה בראשו בעקבות המצעד ביום הבסטיליה שראה במהלך ביקורו הרשמי בפריז.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

טראמפ ומקרון, הלילה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
טראמפ ומקרון, הלילה(צילום: רויטרס)

לאחר פגישתם של שני המנהיגים בשולי העצרת הכללית של האו"ם בעניין, טראמפ ביקש מראש הסגל בבית הלבן, הגנרל לשעבר ג'ון קלי, לבחון את האפשרות לקיים מצעד דומה למה שראה. הנשיא האמריקני ציין כי הוא "הוקסם" מהמצעד שצפה בו ביום העצמאות הצרפתי יחד עם מקרון. טראמפ הדגיש כי הוא מעוניין במצעד גדול ומרגש יותר ממה שראה. 

 

 

הזוג טראמפ עם הזוג מקרון ביום הבסטיליה האחרון בפריז (צילום: MCT) (צילום: MCT)
הזוג טראמפ עם הזוג מקרון ביום הבסטיליה האחרון בפריז(צילום: MCT)

 (צילום: MCT) (צילום: MCT)
(צילום: MCT)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

טראמפ הוסיף: "זה היה אחד המצעדים הנהדרים ביותר שראיתי. הוא נמשך שעתיים בדיוק, והוא שידר את עוצמתה הצבאית וגדולתה של צרפת. אני מאוד מקווה שנוכל לראות אחד גדול יותר ב-4 ביולי בוושינגטון לאורך שדרות פנסילבניה, אנחנו חייבים להתעלות עליו", אמר.

 

טראמפ הוסיף כי הוא הבחין בנציגים הרבים של הכוחות המזוינים של צרפת שלבשו את המדים הרשמיים. זאת לא הפעם הראשונה שטראמפ מביע עניין במפגן צבאי, והוא ציין בעבר כי הוא מעוניין בתהלוכה דומה גם ביום השבעתו לנשיאות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
טראמפ ומקרון
צילום: רויטרס
מומלצים