שתף קטע נבחר

מצרים: נעצרו כי הניפו דגלי גאווה בהופעה

הלהקה הלבנונית "משרוע לילה", התומכת בקהילה הלהט"בית וזוכה להערצה בה, הגיעה להופעה בקהיר, ובקהל הונפו דגלים בצבעי הקשת. מנגנוני הביטחון עצרו 7 מהחוגגים. חברי פרלמנט: "הנפת הדגלים - שערורייה, מכתימים את מצרים"

כלי תקשורת במצרים דיווחו אמש (יום ב') כי מנגנוני הביטחון עצרו שבעה בני אדם אחרי שנפוצו תמונות שבהן הם תועדו מניפים את דגל הגאווה בהופעה של הלהקה הלבנונית "משרוע לילה" שנערכה בקהיר לפני ימים אחדים.

הנפת הדגלים בהופעה במצרים ()
הנפת הדגלים בהופעה במצרים

בעיתון "אל-יום א-סאבע" נטען כי השבעה נעצרו בגין "הסתה לפריצות", התנהגות מופקרת והפצת הומוסקסואליות. "ננקטו כל ההליכים המשפטיים נגדם", אמרו לעיתון גורמים הבקיאים בפרטים. "הם הועברו לטיפול פרקליטות המדינה, והיא תפתח כעת בחקירה נגדם".

 

תמונותיהם של השבעה עוררו דיון ער ברשתות החברתיות במצרים. הפעילה הפוליטית מהאניור אל-מסרי, למשל, צידדה בזכותם של אנשים לבטא את רעיונותיהם: "האומץ שלהם להכריז על נוכחותם ראוי לשבח", כתבה.

 

מנגד היו לא מעטים שהביעו התנגדות נחרצת להנפת הדגל וטענו כי העצורים ודומיהם מנסים לשנות את מנהגי הערבים והמצרים. היו גם מי שדרשו שלא לאפשר בעתיד ללהקה הלבנונית שהופיעה באותו הערב להיכנס למצרים. הלקה "משרוע לילה" ידועה כתומכת בזכויות הקהילה הלהט"בית, ורבים ממעריציה הם להט"בים. מסיבה זו בוטלו בעבר הופעות של הלהקה בירדן.

גם חברי פרלמנט מצרים התערבו היום בעניין. חבר הפרלמנט מוחמד סלאח חליפה, המכהן כסגן יו"ר סיעת "א-נור" הסלפית, שלח לראש הממשלה שריף איסמעיל ולשרי התרבות והתיירות הודעה על שהתרחש. הוא תהה במכתבו מי העניק ללהקה היתר "לקיים הופעה שצעירים וצעירות משתתפים בה באופן שפוגע בערכים שעליהם התחנכו המצרים".

 

חבר הפרלמנט מוסטפא בכרי, החבר גם בוועדה לענייני חוקה וחקיקה, כינה את מה שאירע בהופעה "שערורייה במלוא מובן המילה". הוא טען שמדובר בניסיון להכתים את מצרים ואת "הנוער המכובד שלה". הוא אמר לעיתון "אל-יום א-סאבע": "מדובר בניסיון להטעות את הציבור ולגרום לו לחשוב שהצעירים המצרים הידרדרו, במיוחד לנוכח העובדה שכמה מדינות במערב מפעילות על מצרים לחץ להכיר בנישואים של הומוסקסואלים ולאפשר אותם".


פורסם לראשונה 25/09/2017 23:15

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים