שתף קטע נבחר

צילום: רויטרס

פיגוע בהר אדר סמוך לירושלים: שוטר מג"ב ושני מאבטחים נרצחו

פועל פלסטיני שמחזיק בהיתר עבודה בשטחי איו"ש עורר חשד בקרב אנשי ביטחון בעמדת בידוק שממנה נכנסים פועלים פלסטינים ליישוב הסמוך לירושלים. המחבל שלף אקדח וירה. התוצאה קשה: שלושה נרצחו, בהם לוחם מג"ב סולומון גברייה ועוד גבר נפצע קשה. השר ארדן: "לבחון את סוגיית ההיתרים"

 

עמדת הבידוק  (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
עמדת הבידוק (צילום: אוהד צויגנברג)

שני מאבטחים ישראלים ולוחם מג"ב נרצחו הבוקר (ג') בפיגוע ירי שביצע מחבל באזור הר אדר שבהרי יהודה סמוך לירושלים. פרמדיקים של מד"א טיפלו בשלושה, שנפצעו אנוש, אך מותם נקבע בזירה. שניים מההרוגים הם סמ"ר סולומון גברייה, בן 20 מבאר יעקב, ויוסף עותמאן מאבו גוש. ישראלי נוסף בן 32 נפצע קשה ופונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם מסרו כי לא נשקפת סכנה לחייו. המחבל, שהחזיק בהיתר עבודה בשטחי איו"ש, נורה וחוסל.

 

האירוע התרחש בזמן כניסת פועלים פלסטינים מהשטחים ליישוב דרך עמדת הבידוק בכניסה האחורית אליו המכונה שער בידו. שני מאבטחים היו בעמדה ומולם היו שוטר ושוטרת של מג"ב במרחק של כ-10 מטרים מהם. המחבל היה אחרון ושלף את נשקו. במקביל, ירו לוחמי מג"ב לעברו וחיסלו אותו. המחבל הוא בן 37 מבית סוריכ והחזיק בהיתר עבודה חוקי למרחב התפר באזור יהודה ושומרון. משב"כ נמסר כי למחבל, אב לארבעה, אין עבר ביטחוני. כוחות הביטחון שללו הימצאות של מחבלים נוספים. כוחות צה"ל ומג"ב הטילו כתר על המרחב שבו נמצא הכפר שממנו יצא המחבל.

האקדח ששימש את המחבל (צילום: משטרת ישראל) (צילום: משטרת ישראל)
האקדח ששימש את המחבל(צילום: משטרת ישראל)

 

 

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)

 

 (צילום: TPS) (צילום: TPS)
(צילום: TPS)

לזירה הגיע מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, ומפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי. "המחבל היה לבוש באופן חריג ועורר את חשדם של אנשי הכוח המאבטח. התגובה המהירה של לוחמת ולוחם ושל מאבטח מהג'יפ מנע אסון גדול יותר. אין פרופיל למחבלים. זה יכול להיות כל אחד שהחליט שנמצא לו ומכלה את זעמו בפיגוע", אמר אלשיך.

  

לגבי אפשרות שיעצרו את כניסת הפועלים הפלסטינים ליישובים ישראלים אמר אלשיך: "אנחנו צריכים לבדוק את זה. כל גופי הביטחון יבדקו וצריך לראות שאנחנו לא מקבלים החלטות קיצוניות". מפקד המחוז הלוי אמר: "מדובר במעבר שאליו מגיעים עובדים בכל בוקר. המחבל נחשד על-ידי הרבש"צ והמאבטחים ובשלב הבידוק הראשוני שלו הוא שלף אקדח וירה מטווח מאוד קצר".

 

גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגיע לזירה ואמר כי תהיה בחינה של האישורים הניתנים לפועלים פלסטינים, אבל הבהיר: "לא צריך לקפוץ למסקנות חפוזות. לא הייתה התרעה נקודתית ואנו נמצאים בעידן של טרור שאולי קוראים לו טרור יחידים, אבל הוא בא מרקע של הסתה וטרור אידיאולוגי שמבוסס על איסלאם קיצוני. זה מחבל עם היתר עבודה. זה רק מוכיח שהסכסוך דתי ולא טריטוריאלי".

 

השר ארדן, המשמש גם כממלא מקום שר הביטחון, נכנס בהמשך להערכת המצב בבניין המועצה בהר אדר. משם ימשיך לישיבת הממשלה לעדכן את הממשלה בפרטי הפיגוע והמסקנות.

השר ארדן (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
השר ארדן(צילום: אוהד צויגנברג)

 

 

 

תושבי הר אדר התבקשו לאסוף את כל הפועלים שכבר נכנסו ולרכז אותם במתנ"ס היישובי. בקרב הפועלים, כך מספרים התושבים, יש כעס עצום על אותו מחבל: "מה הוא עשה לנו ומה יהיה עכשיו עם העבודה שלנו?".

 

ראש מועצת הר אדר חן פיליפוביץ' אמר לאחר הפיגוע: "ליישוב נכנסים מאות פועלים בכל בוקר. זה אירוע חריג וקשה ואנחנו נפיק לקחים. אני רוצה למסור מסר מרגיע: אנחנו נמשיך לעבוד ולשמור על הסביבה הרגועה והטובה".

 

לא חלף זמן רב אחר הפיגוע וחמאס בירך עליו: "הפיגוע בירושלים הוא פרק חדש באינתיפאדת אל-קודס. זה מדגיש כי כל הנסיונות לייהד (את העיר) לא מצליחים בשטח. ירושלים היא ערבית-מוסלמית. תושביה וצעירים יפדו אותה עד הסוף ברוחם ובדמם".

 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הגיב לפיגוע: "בשעות קשות אלו ליבנו עם משפחות הנרצחים ואנו נושאים תפילה להחלמת הפצוע. מתקפת הטרור האכזרית מוכיחה שוב את החזית היומיומית שעמה מתמודדים כוחות הביטחון הנושאים כיום במשימה החשובה ביותר - השמירה וההגנה על ביטחון אזרחי ישראל. אנו נמשיך ונכה בטרור ונשיג את כל המבצעים והמסייעים לו".


פורסם לראשונה 26/09/2017 07:31

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
עמדת הבידוק בהר אדר
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים