שתף קטע נבחר

פצוע הפיגוע: "אור המאבטח הציל את חיי"

ממיטת האשפוז בבית החולים, תחת השפעת התרופות, סיפר רכז הביטחון של הר אדר כי המאבטח שנרצח הוא שהציל אותו. "הוא סיפר שאור הציל את החיים שלו ואמר גם, 'אני רוצה ללכת ללוויה של החברים שלי'", העידו בני משפחתו של עמית שטיינהרט

 


עמית שטיינהרט. מצבו הוגדר בינוני ()
עמית שטיינהרט. מצבו הוגדר בינוני

במרכז: יוסף עותמאן, משמאל: עמית שטיינהרט ()
במרכז: יוסף עותמאן, משמאל: עמית שטיינהרט

אור אריש, המאבטח שנרצח בפיגוע בהר אדר, הוא שהציל את חייו של רכז הביטחון של היישוב, עמית שטיינהרט (33). כך הוא העיד בעצמו בבית החולים שבו אושפז במצב בינוני, לאחר שנורה גם הוא בידי המחבל. "הוא סיפר שאור הציל את החיים שלו ואמר גם, 'אני רוצה ללכת ללוויה של החברים שלי', אמרנו והסברנו לו שכרגע הוא מטופל בבית החולים". כך העידו בני משפחתו.

 

שטיינהרט השתתף בחילופי הירי שהובילו לחיסול המחבל, לאחר שרצח את לוחם מג"ב גברייה סולומון (בן 20) והמאבטחים יוסף עותמאן (25) ואור אריש (25). הוא נותח בבית החולים הדסה עין כרם ויצא מכלל סכנת חיים. מצבו הוגדר בינוני. פרופ' אלון פיקרסקי, מנהל המחלקה הכירורגית בהדסה, סיפר: "הפצוע נפגע מקליע בכתף ומקליע במותנו. הכדור פגע בטחול ובסרעפת, ולאחר שטיפלנו באיברים הללו, צוות אורתופדים הוציא את הקליעים. הוא יציב לחלוטין, נושם בכוחות עצמו ומתאושש כעת ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה. בהחלט היה לו מזל גדול". 

 

 

 

אחיו, אחותו, הוריו ואשתו של שטיינהרט יושבים לצדו משעות הבוקר. הם סיפרו כי כבר לאחר שהגיע לבית החולים ביקש לדעת ולהתעדכן במצב חבריו. "בהתחלה הוא לא היה מפוקס, תרופות ההרגעה טשטשו אותו ומבחירה העדפנו שלא לספר", אמר מיקי שטיינהרט, אחיו של עמית. "שעתיים אחרי הניתוח הוא רצה לדעת בדיוק את האמת ואנחנו נאלצנו לספר. הוא היה בהלם, בשוק והגיב באופן מאופק".

 

בהודעת מג"ב נמסר כי "לוחמת ולוחם מג"ב ורכז הביטחון, שזיהו את האירוע, הגיבו במהירות ובנחישות, ירו לעברו ונטרלו את המחבל".  

 

שטיינהרט מתגורר בשנים האחרונות בהר אדר עם אשתו ובתם בת השנתיים. בעבר שירת כקצין ביחידה מסווגת של חיל האוויר. בשירותו הצבאי עבר תאונת עבודה וריסק את יד ימין ונאלץ לעבור שיקום ארוך, שנמשך כמעט ארבע שנים.  

 

הוא סיפר כי במהלך הטיפולים לשיקום ידו הפגועה התוודע לעולם הרפואה הטבעית ולכן מיד עם שחרורו מצה"ל התחיל בלימודי נטורופתיה. בזכות הלימודים, הסביר שטיינהרט, חזר להשתמש בידו הפגועה למרות המגבלות: "יחד עם הטיפולים שעשיתי ואלו שנעשו לי הצלחתי להשתחרר מהדיכאון ששקעתי בו לאחר התאונה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים