שתף קטע נבחר

הר אדר לאחר הפיגוע: "זה הבית שלנו, נתגבר"

ביישוב שאיבד את אחד מבניו בפיגוע בעמדת הבידוק מנסים להישאר אופטימיים: "אלו האנשים ששמרו עלינו, זה לא דבר קל, אבל מה שקרה פה יכול היה לקרות גם בהרצליה"

 

 

 

בהר אדר מנסים הבוקר (ד') לחזור לשגרה לאחר הפיגוע שבו נהרג בן היישוב אור אריש יחד עם לוחם מג"ב סולומון גברייה ומאבטח נוסף, יוסף עותמאן מהכפר השכן אבו גוש.

 

השער האחורי שדרכו נכנסים פועלים ליישוב - נותר סגור, והפועלים שניסו לחפש פרנסה כבכל יום - נאלצו לחזור על עקבותיהם. זליג רבינוביץ', תושב הר אדר, סיפר על החזרה לשגרה: "ביישוב מחבקים את התושבים ותומכים בהם, בית הספר הסביר גם כן ותמך. זה הבית שלנו, אנחנו נתגבר. אנחנו עם אופטימי ונקווה שזה לא יקרה יותר".

זירת הפיגוע בהר אדר (צילום: EPA) (צילום: EPA)
זירת הפיגוע בהר אדר(צילום: EPA)

 

ל-ynet סיפר רבינוביץ': "זה אירוע קשה מאוד, בן היישוב שלנו נהרג, ובן היישוב הסמוך אבו גוש שאנחנו בקשרי רעות נהדרים, נהרג. אנחנו לעתים לא מרגישים הבדל בין אבו גוש לבין מבשרת השכנה, או לירושלים. אנחנו מכירים אישית, אני אישית מכיר והתושבים מכירים את הבחור מאבו גוש ואת הבחור מפה. הם היו האנשים שפותחים לנו את השערים בבוקר, בכניסה וביציאה, מברכים אותנו לשלום, אנשים ששמרו עלינו. זה לא דבר קל".

 

לדבריו, "אתה גר פה במקום פסטורלי, מוקף ביערות ובשקט. לקום למציאות כזו זה לא פשוט. המקום מאוד בטוח, אני מניח שהטירוף שאחז באותו מרצח הוא תולדה של שנאה ושל חינוך אולי. לא יודע איך להסביר את זה. לעשות דבר שהוא עשה - לא עושים בשום מקום. אם הוא רב עם אשתו בכפר ובא להר אדר לרצוח, זה מראה שיש פה משהו מהותי ובסיסי. עצם הטירוף של רצח מראה שהבן אדם מעורער. להגיע לפה זה כבר מראה שיש בו שנאה תהומית, משהו שהוא עמוק עמוק בתוך הבן אדם".

 

התכתבות ווטסאפ בקבוצה של תושבי הר אדר ()
התכתבות ווטסאפ בקבוצה של תושבי הר אדר

 

 

רבינוביץ' הסביר: "מה שקרה פה אתמול יכול היה לקרות גם בהרצליה פיתוח, אגב אם מדברים על מצב גיאו-פוליטי, אם אנחנו בבעיה אז הרצליה בבעיה. אין פה משהו יוצא דופן, אנחנו לא גרים באמצע השטחים".

 

בהתכתבויות ווטאספ של תושבי הר אדר נידונה סוגיית העסקת הפועלים הפלסטינים ביישוב, זאת על רקע היותו של המחבל נימר ג'מל עובד המועצה המקומית לשעבר. "רוב הפועלים לא אשמים", טען אחד התושבים. "נכון, אבל הגיע הזמן שהם בתוכם יוקיעו ויקיאו את אותם עשבים רוצחים פוטנציאליים", השיבה תושב נוספת. אחרת טענה: "בדיוק, הם לא יכולים להתנער מאחריות. שיגנו את המחבל שפגע בפרנסה של כל השכנים שלו".

 

מהרט, אביו של סולומון גברייה, אמר היום ל-ynet בסוכת האבלים שהוקמה בבית המשפחה בבאר יעקב: "סולומון היה ילד זהב, אף פעם לא התלונן, אהב את הוריו. איבדתי את ילד הזהב שלי, הוא נפצע בשנה שעברה, לא רצה לוותר ועכשיו איבדתי אותו. אין לי חיים. אני מבקש מהמדינה שתשמור על הילדים שלנו". קרוב משפחתו סאי הוסיף: "סולומון היה ילד טוב. ראיתי בבוקר חדשות, שמענו שיש שלושה הרוגים ולא ידעתי שזה הוא. אחרי שעה התחילו ההודעות וזה היה קשה מאוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
זירת הפיגוע בהר אדר
צילום: AP
מומלצים