שתף קטע נבחר

ספטמבר היה חם מהממוצע, הגשם יחזור בסוכות

מסיכום השירות המטאורולוגי עולה כי החודש החולף היה חם מהממוצע - אבל לא באופן יוצא דופן. גשם של ממש לא ירד, אבל התחזית לחג צופה גשם מקומי בצפון ובמרכז. עד אז צפויה דווקא התחממות ניכרת

ספטמבר חם מהמוצע. פריחת חצבים בחוף אשקלון (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
ספטמבר חם מהמוצע. פריחת חצבים בחוף אשקלון(צילום: רועי עידן)

חודש ספטמבר 2017 שהסתיים שלשום (שבת) היה חם מהממוצע, אבל לא באופן יוצא דופן. כך נמסר מהשירות המטאורולוגי. מסיכום שהשירות פרסם אמש עולה כי חלקו הראשון של החודש היה חם וכלל גל חום בהרים ובפנים הארץ, ואילו בחלקו השני הייתה התקררות. סופו של החודש אף היה קריר מהממוצע. גשם של ממש, עם זאת, לא ירד במהלך החודש.

 


 

הטמפרטורות בספטמבר היו גבוהות מהממוצע ברוב האזורים בחצי מעלה עד מעלה ביום ובלילה. בצפון הארץ הן היו גבוהות מהממוצע במעלה עד מעלה וחצי, ובצפון הגולן אף בשתי מעלות ויותר בשעות היום.

 

עוד נמסר כי קיץ 2017 (יוני-ספטמבר) בכללותו היה חם מהממוצע, אולם היו קיצים חמים ממנו - במיוחד בשנים האחרונות. חודש יולי עצמו היה חם בצורה יוצאת דופן, בעוד שיתר חודשי הקיץ היו אומנם חמים מהממוצע אולם לא במידה חריגה.

 

התחזית: הלילה ומחר התחממות, גשם בסוכות

הלילה (א') מזג האוויר צפוי להיות בהיר ונוח. מחברת החיזוי "מטאו-טק" נמסר כי רכס מעל מזרח הים התיכון גורם להתחממות באזורנו.

 

הטמפרטורות החזויות הלילה ומחר: קריית שמונה 34-19, קצרין 31-18, צפת 29-18, טבריה 37-21, נצרת 31-20, חיפה 31-22, תל אביב 32-21, ירושלים 30-19, אשקלון 31-21, עין גדי 36-27, באר שבע 36-20, ערד 32-18, מצפה רמון 31-18, אילת 38-25.

 

היום תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות וייעשה חם ויבש מהרגיל לעונה. אחר הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך מישור החוף.

 

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר, תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות והן ישובו להיות רגילות לעונה.

 

ביום רביעי יהיה מעונן חלקית עד בהיר עם טמפרטורות רגילות לעונה. בערב חג הסוכות צפוי להיות קריר בהרים ובנגב, ונוח בשאר אזורי הארץ.

 

ביום חמישי - חג הסוכות - מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עם ירידה קלה בטמפרטורות, והן תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה. בצפון הארץ ובמרכזה צפוי גשם מקומי.

 

למטיילים באירופה - אפיק מעל מערב היבשת גורם שם למזג אוויר גשום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי עידן
ספטמבר חם
צילום: רועי עידן
מומלצים