שתף קטע נבחר

תור הזהב של הטפטים: "מקוריות זה שם המשחק"

המגמה החמה בעיצוב הבית היא שימוש בטפטים באחד או יותר מקירות הבית. אז איך להתאים את הטפט לקיר הנכון, ואיפה תמצאו את הזול ביותר? בדקנו

הטפט (Wall paper) שהיה מקובל כאפקט עיצובי לפני עשרות שנים, יוצא מהבוידם וזוכה לאחרונה לעדנה מחודשת ולמקום של כבוד בעולם העיצוב העכשווי. אז מהם סוגי הטפטים המרכזיים? הטרנדים העכשוויים? איך מדביקים? איפה ממקמים? ובעיקר, איך מתאימים את הטפט הנכון לחללים השונים? את כל התשובות הדבקנו לכם בפנים.

 

לדברי בני מורן מבעלי RENBY, הטפטים עושים את דרכם חזרה לעולם עיצוב הבית. "תערוכות העיצוב המתקיימות ברחבי העולם מצביעות על מגמה ברורה בתחום חיפויי הקירות - העיצוב הסטרילי והמינימליסטי נדחק. גודל, צורניות, צבע, מרקם ומקוריות הם שם המשחק, ובפרט שידעו ליצור סיפור ולתרגם אותו למקום עם אופי ואמירה. יותר ויותר מעצבים ויצרנים מחפשים אחר הנוסחה המחברת בין עיצוב לפונקציונאליות ובין חדשנות וקידמה, למסורת ואסתטיקה".

 

תשובתה של האדריכלות המודרנית לחלופת הטרנדים וקביעת האופנות יצרה דינאמיקה המכתיבה שינויים מהירים בעיצוב סביבת הבית. הראשונים ליהנות מכך הם קירות הבית, מאחר והחלפת החיפויים אינה מצריכה מאמץ רב.

 

מגמה זו בעיצוב הבית הובילה לתור הזהב של הטפטים. הטפטים מנערים מעצמם את התדמית המיושנת שדבקה בהם ועושים קאמבק עם היצע מפתיע ויצירתי, קל להתקנה, חדיש ופרקטי, מודרני ומשופע טקסטורות והדפסים.

 

נראה כי המודרניזם מגדיר מחדש את ענף הטפטים, אשר נמצא בדיאלוג תמידי עם מגמות עכשוויות. שכן עולם הטקסטיל, לרבות ענף הטפטים, מאפשר אינסוף רעיונות עיצוביים אשר מושפעים מאופנת הביגוד, וממגמות עיצוביות כלליות המכתיבות את הדוגמאות, ההדפסים, הטקסטורות והגוונים. "אנחנו מזהים דיאלוג מתמיד המתקיים בין אופנת העילית לבין תחום הלבשת הבית בכלל והטפטים בפרט", אומר מורן.

REMELIS  ()
REMELIS
 

תור הזהב של הטפטים

גם לדעתה של מעצבת הפנים ובעלת REMELIS רוחה תורג'מן, הטפט חוזר ובגדול. מי שנכנס בימינו לחנות הום סטיילינג לבחור טפט, מרגיש קצת כמו ילד מבולבל בחנות גלידה שלא מצליח להחליט איזה טעם לבחור. המגוון העצום כולל בין השאר טפטים מנייר, בד, קש, ויניל, מתכת, פסיפס, שעם, מתכת, במבוק ועוד. כיום מיוצרים הטפטים משילוב מגוון רחב של חומרים, היוצרים יחדיו טקסטורות מרהיבות, משתלבים בהרמוניה עם שאר פרטי העיצוב וחלל הבית כולו ויוצרים תחושת תיחום וחמימות. השימוש בטפטים החל בשנות השישים והיה נפוץ מאוד במדינות אירופה וארצות הברית.

 

בעבר היה נהוג לחפות את כל קירות הבית בטפטים, אך כיום המגמה העיצובית השתנתה במעט ולרוב מחפים קיר דומיננטי אחד שנבחר בקפידה, שהוא בעל משמעות גדולה בחלל, וישפיע באופן גורף על האווירה שתיווצר.

 

כך תבחרו את הקיר המתאים

הדבקת טפט מעולם לא הייתה פשוטה יותר - כל מה שידענו על טפטים השתנה בעשור האחרון. אם פעם הדבקנו את הטפט עם דבק מגע ונאלצנו להסיר את כל הטיח, היום ניתן להשתמש בדבק על בסיס מים שהוא קל ופשוט להסרה – לוקחים מגבת רטובה במים חמים, מרטיבים את הדבק וכך הוא נמס מהחום והלחות של המים, ומאפשר הדבקה חדשה מיד בתום ההורדה.

 

איפה ממקמים? את הטפט חשוב למקם בחלל אטרקטיבי שיוצר אפקט עוצמתי ומרשים מיד עם כניסתנו לבית. אז הנה תרגיל איך למצוא את הקיר שיעשה את אפקט ה-"וואו"' - פותחים את ציר הכניסה של הדלת, וכאשר אנו פוסעים את הצעד הראשון בחלל, תיחשף בפנינו הפינה שאליה מתחברים שני הקירות. בדרך כלל אלה הקירות עם האפקט הוויזואלי הכי דומיננטי, בהם נבחר למקם את הטפט. לעיתים נבחר למקמו בחללים בהם אנו מבלים את מרבית הזמן, למשל הקיר מול ספת הסלון עשוי להיות מעניין ובעל משמעות עיצובית.

 

איך מתאימים לחללים השונים? הטפטים מיועדים לאזורים השונים בבית, עם גישות, מטרות ומאפיינים עבור כל חלל. לחללים הציבוריים נתאים טפט שיתאים לכל דיירי הבית ויתיישב עם הסגנון העיצובי השולט, לעומת החדרים הפרטיים, בהם הוא יותאם באופן פרטני לטעמם של הדיירים, לפונקציונאליות של החדר ולשפתו העיצובית של החלל.

 

בחדרי ילדים, כאשר החלל מיועד בעיקר לשינה, נשתמש בטפט בעל צבעים מרגיעים, לעומת חדר המשחקים בו נבחר בצבעים מעוררים המעודדים חשיבה ויצירתיות. בחדרי השינה של הבוגרים נבחר בחומרים וצבעים המייצרים אווירה רכה. בכלל, לטפט תפקיד חשוב ביצירת האווירה הנכונה, ולכן יותר ויותר אנשים בוחרים בטפטים כדי להכניס עוצמה לחלל, ולייצר כיוון עיצובי בעל משמעות, אמירה רחבה ונראות אטרקטיבית.

 

מהם הטרנדים העכשוויים? הטפטים הנוכחיים כוללים שימוש רב בחומרים טבעיים. עד היום, רוב הטפטים הגיעו על תשתית של נייר עליה הדביקו או הניחו חומרים שונים, טבעיים או לא טבעיים. כיום ישנם טפטים רבים על בסיס שעם, קש, עץ, במבוק ועלים, ובעלי מאפיינים ויזואליים טבעיים, כמו דוגמאות של צמחייה ויערות המדגישים את הצבע הירוק, שלא בכדי נבחר לצבע המוביל של שנת 2017 בסצנת העיצוב העולמית.

 

סוגי הטפטים המרכזיים

טפטים דקורטיביים הם חיפויי קיר בעלי מרקמים, טקסטורות, ודוגמאות מרשימות המשדרגים כל קיר וחלל. ניתן לשלבם עם בדים תואמים לווילונות או כריות נוי לקבלת חלל מעוצב ומרשים, בכל סגנון עיצובי - מודרני, קלאסי, כפרי ועוד.

 

טפטים לחדרי ילדים - לטפט תפקיד עיקרי בהלבשת חדרי הילדים ועיצובם. על ידי בחירת טפט נכון אנו יכולים לעצב את החדר בכפוף לקונספט העיצובי שבחרנו. הטפט בחדר הילדים יכול לפתוח עולם שלם של דמיון בפני ילדנו החל מחדרי תינוקות מתוקים ועד חדרי נוער.

 

חיפוי קיר דמוי בטון - מה קורה אחרי ששמנו חיפוי בטון? אנחנו תקועים איתו לנצח גם הרבה אחרי שכבר נמאס לנו מהעיצוב ומהמראה, ורוצים משהו אחר ושונה. אז מה הפיתרון? חיפוי קיר דמוי בטון מאפשר מראה טרנדי ועכשווי מבלי לפגום בקיר, וניתן להחלפה בקלות מבלי להכניס שיפוצינק הביתה. לכן הוא נחשב לטרנד העיצובי המוביל בשנים האחרונות. הטפט יוצר תחושה של חומר אמיתי (כשהוא באיכות מספיק טובה) וכשנמאס ממנו אפשר לוותר עליו מיד ולשים חיפוי קיר אחר במקומו.

 

טפטים לתקרה - חשבתם שטפט מונח רק על הקיר? תחשבו שוב. בעזרת טפטים המונחים על התקרה, ניתן ליצור טקסטורות מעניינות ולהעניק גובה ועומק לחלל. לעיתים הטפט מתחיל מהקיר ועובר לתקרה כדי ליצור תחושת המשכיות.

 

מחירים

מלבישת הבתים רוחה תורג'מן היא מעצבת פנים מובילה, מאחוריה ניסיון עשיר בעיצוב פנים ובהום סטיילינג, מרצה בתחום העיצוב במכללת שנקר ובאוניברסיטה הפתוחה, ומשמשת כמעצבת הבית של חברת "Remelis – הבית להלבשת הבית", המתמחה בהלבשת בתים, עיצוב פנים והום סטיילינג. טווח מחירים: החל מ- 250 שקל לגליל.

 

גולדשטיין גלרי טפט מציעים מגוון רחב של טפטים לקירות. ניתן למצוא את הטרנד האקולוגי המתאפיין בשימוש בחומרי גלם מהטבע, ניתן לעצב את הבית כולו מחומרים טבעיים וממוחזרים, לדוגמא: אנונה בסלון, קוקוס ובמבוק במטבח, שעם במסדרון, ופרחי נופר בחדר השינה. ניתן גם לשלב בין בדים תאמי טפטים. הן החיפויים והן הבדים משלימים קו עיצובי אחיד ליצירת שפה עיצובית רציפה ועוד. טווח מחירים: 30 – 1,350 שקל למ"ר.


 

ELITE HOMEWEAR (עילית הלבשה לבית) מציעה בין שאר הטרנדים החדשים את הצבעוני החדש הפרח הלאומי, הטוליפ (צבעוני) של הולנד, שחוזר לפרוח בעיצוב הבית בסתיו הקרוב. החנות מציעה קולקציה רחבה שנותנת לו הרבה כבוד ומנציחה אותו בשלל עיצובים מעניינים במגוון סקאלות ועיטורים שונים. בין היתר ניתן לראות עיטורי דמשק אוריינטליים, פאטרנים אירופאיים מתוחכמים, דוגמאות הנדסיות מופשטות בסגנון מודרני ועוד מקבץ אלגנטי של דגמים שיעשירו כל חלל עיצובי בסתיו הקרוב. צורות גיאומטריות מתוחכמות להדפסי פרחים ופסים דהויים ומצללים. 35 - 1,535 שקל למ"ר.

 

RENBY - בית העיצוב Jakob Schlaepfer מציע קולקציית טפטים המבטאת חדשנות בחומר - טפטים מנייר בד כסוף בשילוב הדפסי פרחים. הדפסות על נייר בד מוכסף היוצרים אפקט בוהק, הדפסים קלאסיים ועוד. החל מ-80 שקל למ"ר.


בית WALL - בית קונספט לעיצוב קירות בהתאמה אישית ללקוחות עסקיים ופרטיים. כל טפט מעוצב בהתאמה אישית של הלקוח. ניתן לשנות ולשחק עם הצבעוניות, להוסיף את שם הילד, לשלב משפט ולהכניס אמירה אישית. מחירים: החל מ-260 שקל למ"ר.  

 (צילום: תומר בורמד) (צילום: תומר בורמד)
(צילום: תומר בורמד)

 (צילום: תומר בורמד) (צילום: תומר בורמד)
(צילום: תומר בורמד)

רשת ביתילי מציעה מגוון טפטים לעיצוב הבית מסדרת Exposed Warehouse. הטפטים בטכניקות צבע המעניקות תחושת וינטג', מעוצבים וצבעוניות גבוהה ובעלי הדפסים מורכבים וגסים. מחיר 360 שקל לגליל של 10 למ"ר.

 

רשת כרמל פלור דיזיין מציגה קולקציית טפטים רחבה מבית GRAND DECO. הקולקציה כוללת מספר סדרות שונות המציעות מענה למגוון רחב של צרכים עיצוביים ופונקציונאליים, בכל חללי פנים הבית – החל מחדר הילדים דרך חדרי השינה וכלה בחדר המגורים המרכזי. מחירים החל מ-250 שקל לגליל.


 

HeziBank מציע את המותג Devon&Devon שמתמחה בעיצוב טוטאל לוק של סביבות רחצה ולא רק, מציע קולקציית טפטים חדשה עם פרשנות עכשווית לטפטים קלאסיים וציורי קיר שהיו מקובלים באחוזות ובתי מידות אי שם בהיסטוריה של העיצוב. 32 דגמים הכוללים צורות גיאומטריות בסגנון רטרו, מוטיבים בתלת מימד, תעתועים אופטיים בהשראת ארט דקו וכמובן טקסטורות צמחיות סבוכות וססגוניות. מחיר החל מ-500 שקל למטר.  

 (צילום: סטודיו דבון) (צילום: סטודיו דבון)
(צילום: סטודיו דבון)

 (צילום: סטודיו דבון) (צילום: סטודיו דבון)
(צילום: סטודיו דבון)
 

שכטר בוטיק מציעים טפטים ייחודים לפי מטר בפרינטים של מספר מותגי יוקרה מחו"ל. הקולקציה משופעת הדפסים וצורות בהשראות מהטבע, בוטניקה ועוד. מחיר החל מ-500 שקל למ"ר.  

 (צילום: john John) (צילום: john John)
(צילום: john John)

 (צילום: john John) (צילום: john John)
(צילום: john John)
  

רשת הום סנטר מאפשרת ללקוחותיה לעצב את חללי הבית עם מגוון טפטים, מדבקות וקישוטי קיר, קנבסים מעוצבים ומדבקות וניל, תוך כדי שימוש במאגר גדול וחינמי של תמונות שעומד לרשות לקוחותיה. מחירים החל מ-18 שקל למ"ר לגליל של 5 מ"ר.


 

רוזנפלד מרכז העיצוב מציע מגוון טפטים עשויים פי וי סי במגוון דגמים. מחיר 119 שקל לגליל 10 מטר (מתאים לכיסוי 5 מ"ר של קיר).


 

בית ברעם מציע מגוון טפטים עכשיווים במחיר של החל מ-99 שקל למ"ר.


 

רשת הלואו-קוסט "זול סטוק" מציעה טפט בריקים צבעוניים במגוון צבעים – עשוי מחומר P.V.C רחיץ ונוח להדבקה על קירות לעיצוב הבית או המשרד. מחיר 20 שקל ל-77/70 ס"מ. 

  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
טפטים של עילית הלבשה לבית
מומלצים