שתף קטע נבחר

ליצן הפחיד נערה וזה הסתיים בהתקף חרדה

"ביום ההולדת של בתי נער מהשכונה חבש מסיכה של ליצן וקפץ מתוך השיחים. אחת הנערות נבהלה עד עמקי נשמתה והאירוע הזה ייצרב בנו לנצח. בבקשה מכם - שמרו את המסכות לפורים. אתם לא יודעים את מי תפגשו ועד כמה הנפש שלו עדינה". דריה כנף רוצה לשים סוף לתופעה המיותרת

הליצנים האלו, הסרטונים מעפולה ומבאר שבע, ההפחדות האלו של ה"נוער של היום" - זה בדיוק מה שקרה לנו, אצלנו בחצר הבית, ביום חמישי האחרון, וזה היה אחד הדברים הקשים והמפחידים שעברנו. בשל פרטיות הנערה שזה קרה לה, לא אכנס לפרטים הקטנים, אבל בגדול מאוד אספר שביום ההולדת של בתי, שחגגה עם ילדי הכיתה, בוצע על ידי נער מהשכונה מעשה קונדס, בסגנון סרט האימה "זה".

 

הנער חבש מסיכה של הליצן המפחיד מהסרט, שם מוזיקה מפחידה וקפץ מתוך השיחים החשוכים על חבורת ילדים, וביניהם בתי וחברותיה. אחת הנערות בחבורה שלא ידעה כמובן שמדובר בנער מהשכונה נבהלה עד עמקי נשמתה, ובאותו רגע קיבלה התקף חרדה. התקף קשה מאוד.

 

קראו עוד על התופעה:

בן 13 נעצר עם מסכת דרקולה וסכין

תופעת "הליצנים המפחידים": נערים וילדים נעצרו ונחקרו ברחבי הארץ

 

בעלי ואני טיפלנו בה דקות ארוכות מאוד, עד שהוריה הגיעו, וגם לאחר מכן, ואני מאמינה ש"החוויה" הזו, תיצרב בנו לנצח: בי, בבעלי, בילדים שלי שראו את הכול בלייב, בחברות של אותה נערה שצפו בה קורסת ללא אפשרות לסייע לה, בשכנים ששמעו את זעקות השבר, ובוודאי שבאותה נערה ובבני משפחתה.

 

שמרו את המסיכות לפורים

אני כותבת את הדברים האלו רק בשביל לבקש: כל מי שיש לו ילד עם מסיכה של ליצן, כל מי שחושב שזה "סתם שטויות" או "נורא מצחיק", כל מי שיודע שחבר שלו מתכנן תעלול שכזה בערב סוכות: בבקשה מכם, בטלו את התכנית, ועכשיו. בבקשה מכם, שמרו את המסיכה לחג פורים. בבקשה מכם, אל תקחו אחריות על נפש אחרת. אתם לא יודעים את מי תפגשו, עד כמה עדינה הנפש שלו וכיצד הוא יחווה את ההפחדה הזו.

 

חשוב לי להגיד שהילד הזה הוא לא ילד רע בעיניי. לא הוא ולא הוריו חלילה. אני בכלל לא מאמינה במושג "ילד רע". אני מאמינה שהטרגדיה במקרים כאלו היא משותפת, ושגם ההורים של הילד שעשה מעשה קונדס חשים רגשות קשים, והיו רוצים להחזיר את הגלגל לאחור.

 

לכתבות וטורים נוספים - היכנסו לפייסבוק הורים של ynet

 

הילדים מפחדים

אספר גם שבעקבות סרטונים שונים שעוברים בווטאספ, הודעות מאיימות באינסטגרם ש"מחבלים מתחפשים לליצנים", התראות חוזרות ונשנות בסגנון "תיזהרו ראיתי ליצן בשדות!", בעקבות כל אלו הילדים שלי ויתר ילדי השכונה לא מוכנים לצאת החוצה בחושך, עד יעבור זעם.

 

הם שואלים אותנו "מתי זה ייגמר" כאילו מדובר במלחמה, ואני באמת חושבת שערב חג זו אחלה הזדמנות לעצור את "המלחמה" הזו. לעשות תשובה עם עצמנו, להחזיר את המסיכות לבוידעם עד שיגיע פורים ולמצוא דרך אחרת להתרגש.

 

הכותבת היא עורכת דין ואימא לשלושה ילדים

 

תופעת הליצנים והפחדת ילדים. צפו:

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דלית שחם
דריה כנף "אל תגידו שזה סתם שטויות"
צילום: דלית שחם
מומלצים