שתף קטע נבחר

אחרי חודשיים: נמצאו חלקי גופתה של העיתונאית שנרצחה בצוללת

משטרת דנמרק עדכנה כי מצאה בים את ראשה ורגליה של קים וול השבדית, שיצאה באוגוסט לסקר צוללת שבנה פיטר מדסן בקופנהגן - ולא חזרה. מדסן, שנאשם ברצח, טוען כי זו הייתה תאונה ומכחיש כי ביתר את גופתה

קים וול. יצאה לסקר צוללת ולא חזרה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
קים וול. יצאה לסקר צוללת ולא חזרה(צילום: EPA)

משטרת דנמרק הודיעה היום (שבת) כי נמצאו ראשה ורגליה של העיתונאית השבדית קים וול, שמתה לפני כחודשיים בנסיבות מסתוריות בצוללת שבנה בעצמו פיטר מדסן הדני. דובר מטעם המשטרה אמר לעיתונאים בקופנהגן כי שרידיה של וול נמצאו במים כבר אתמול, וכי לא נמצאו כל שברים בגולגולתה - אף שמדסן טוען כי מותה נגרם בשל מהלומה חזקה שקיבלה בטעות בראשה מדלת הצוללת.

 

וול בת ה-30 הצטרפה לסיור בצוללת שבנה מדסן בן ה-46 לטובת הכנת כתבה. השניים יצאו לסיור בערב ה-10 באוגוסט, ולמחרת בבוקר טבעה הצוללת. חיל הים הדני הספיק להציל את מדסן, שאמר בתחילה שהוא הוריד את וול בקופנהגן כבר בערב ההפלגה. אך כמה ימים אחר כך נמצא הטורסו של העיתונאית במים לאחר שגופתה בותרה והוצמדו לה חלקי מתכת כדי שתשקע.

מכחיש שביתר את הגופה. פיטר מדסן (צילום: AP) (צילום: AP)
מכחיש שביתר את הגופה. פיטר מדסן(צילום: AP)

האזור שבו נמצאו חלקי גופתה של וול (צילום: EPA) (צילום: EPA)
האזור שבו נמצאו חלקי גופתה של וול(צילום: EPA)

הממציא הדני פיטר מדסן נאשם ברציחתה של העיתונאית השבדית, עבירה הנושאת עונש מאסר של חמש שנים עד מאסר עולם. ההערכה היא שהוא גם הטביע במכוון לאחר המקרה את הצוללת שבנה.

 

אך מדסן מצדו הכחיש שוב ושוב שרצח אותה. בבית המשפט בקופנהגן בחודש שעבר הוא טען שהיא נהרגה מפגיעת דלת הצוללת בראשה. כבר כשנעצר טען מדסן שמותה של וול הוא כתוצאה מתאונה בצוללת. הוא אמר בעדותו בבית המשפט שהוא יצא מתוך הצוללת, עמד על הסיפון והחזיק את הדלת לקים כדי שתצא אחריו. אז, לפי מדסן, הרעיד את הצוללת גל כתוצאה משיט של ספינה סמוכה. הדלת, שמשקלה 70 ק"ג, החליקה מידו.

התמונה האחרונה. וול ומדסן בצוללת בערב שבו נעלמה העיתונאית (צילום: AFP) (צילום: AFP)
התמונה האחרונה. וול ומדסן בצוללת בערב שבו נעלמה העיתונאית(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

 

"איבדתי את האחיזה והדלת נסגרה", אמר וסיפר שהדלת שנסגרה הפילה את וול לרצפת הצוללת. "הייתה בריכה של דם במקום שבו נפלה", אמר. הוא הוסיף שהשליך את גופתה של העיתונאית השבדית לים. "לא רציתי גופה בצוללת שלי", אמר.

 

מדסן הכחיש שביתר את הגופה, שנמצאה כאמור בים ליד קופנהגן ללא ראש וידיים. הוא טען שהשליך את הגופה "בשלמותה" לים, כמה שעות אחרי מותה. "הייתי בהלם וזה היה הדבר הנכון לעשות", סיפר. לדבריו, את השעות שחלפו בין המוות להשלכת הגופה הוא העביר בשינה. "הייתי עייף ותשוש", אמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים