שתף קטע נבחר

הנכים בסוכת הנשיא: "אנחנו במצוקה נוראית"

נציגי הארגונים המתנגדים להסכם הקצבאות שנחתם מול הממשלה ביקשו להיפגש עם ראובן ריבלין, המארח אזרחים במשכנו. חמישה מהם נכנסו לפגישה איתו ואמרו לאחר מכן: "אנחנו ממשיכים במאבק ומחריפים אותו". ריבלין: "אנו עושים כל שאפשר על מנת שהנכים יקבלו סיוע ראוי"

 

הנשיא ריבלין ונציגי הנכים (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
הנשיא ריבלין ונציגי הנכים(צילום: אוהד צויגנברג)
כ-30 נציגים של ארגוני נכים המתנגדים להסכם הקצבאות שנחתם מול הממשלה הגיעו הבוקר (יום ב') לסוכה בבית הנשיא בירושלים, שבה מארח ראובן ריבלין אזרחים מכל הארץ, וביקשו לקבל ממנו תמיכה. על רקע מחאתם ודרישתם להשוואת קצבאות הנכות לשכר מינימום התפרצו כמה מהם וקראו: "כבוד הנשיא, באנו לדבר איתך. תיפגש איתנו, גם אנחנו בני אדם".

 

בתחילה ענה להם הנשיא ריבלין ש"היום אני מקבל בסוכה את כל אזרחי ישראל. אפשר לקבוע זמן אחר". אולם לאחר מכן נכנסו חמישה נציגים לפגישה איתו.

 

לאחר הפגישה נמסר מבית הנשיא: "מדינת ישראל, ממשלת ישראל וראש הממשלה בראשה, מבינים לגמרי כי הנושא החברתי ובמרכזו חייהם של הנכים וצרכיהם, הם בנפשה של מדינת ישראל. אני שב ואומר תמיד כי חברה שלא דואגת לחסרי הישע שלה אינה ראויה להקרא חברה, ואני יודע כי אנו כחברה עושים כל שאפשר על מנת לוודא שהנכים יוכלו לקבל את הסיוע הראוי".

 

הנשיא אמר שהוא נכון לסייע בכל שידרש מול העוסקים הרלוונטיים בנושא והוסיף: "אני עוסק בנושא כבר 30 שנה כמשרת ציבור. אני חושב שמעולם לא היינו קרובים יותר לשיפור בנושא".

 (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)

 (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)

עופר סופר, מוביל קבוצת "צוות לעניין", שהשתתף בפגישה, אמר: "הנשיא נתן לנו את מילתו שהוא יפעל בנושא. הוא אמר שהוא ידבר על זה בכנסת, וגם עם השרים שמגיעים אליו לפגישות, ושהוא יעלה את זה בכל שבוע. אנחנו ממשיכים במאבק ומחריפים אותו. הוא נתן לנו את ברכתו ואמר שהוא תומך במאבק שלנו. הוא גם אמר שהוא יודע שיש התקדמות, ושעוד מעט נראה את זה".

 

לאורך התקופה האחרונה חסמו נציגי ארגוני הנכים צמתים בכל רחבי הארץ וגרמו לעומסי תנועה רבים. לפני כשבועיים נחתם הסכם עם הממשלה שלפיו קצבתם של כל הנכים בעלי 100% אי כושר השתכרות תוגדל לכ-4,000 שקל בחודש בארבע פעימות, מינואר 2018 ועד ינואר 2021. אלא שלא כל הארגונים מסכימים לכך.

 (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)
 

 

בין הנציגים שהגיעו לסוכה היו מארגון "הנכים הופכים לפנתרים", מארגון נכי הפוליו ועוד. דובר ארגון "הנכים הופכים לפנתרים", לביא נאור, אמר אחרי שיצא מהפגישה: "הסברנו לנשיא את המצוקות של הנכים, וביקשנו ממנו להתערב בנושא הקצבאות. באנו לומר לו שהתאגדנו לקבוצה גדולה מאוד שהולכת להשפיע. אנחנו מגבשים מתווה חלופי ונציג אותו בקרוב. הנשיא בירך אותנו בחג שמח, אמר שהוא יתמוך בנו ויעזור עד כמה שאפשר ויעביר את המסר שלנו לראש הממשלה ולשרים".

 

יו"ר ארגון נכי הפוליו, יהודה דורון: "הגענו הנה כמה ארגונים כגוף אחד. יש הרבה נכים שלא נתנו להם להיכנס. המטרה שלנו הייתה לבוא ולדבר עם הנשיא, שאנחנו מכירים אותו כיו"ר כנסת שמאוד תמך בכל המאבקים שלנו. באנו לבקש ממנו להתערב. זו בושה מה שקורה. נילחם עד חורמה כדי שכל הנכים יקבלו סיוע. אנחנו יוצאים למאבק ולא מפסיקים".

 

בתוך כך הפגינו בשעות הצהריים כ-15 נכים מתחת לביתו של שר הפנים אריה דרעי. המפגינים מחו על כוונתו של השר לדרוש את ביטול תקנות הנגישות ממשרד המשפטים, המחייבות את הרשויות המקומיות להנגיש את המרחב הציבורי. אבי עובדיה, מנכ"ל עמותת "אחווה", מסר: "ראשי הרשויות לוחצים על דרעי לבטל את הסנקציה הפלילית נגד ראשי הערים. הנכים מנצלים את פסיקת בג"ץ האחרונה שאין צורך ברשיון להפגנה מהמשטרה מול אנשי ציבור".

 

יהודה דורון, יו"ר ארגון נכי הפוליו: "אם דרעי חושב שהוא יבצע מחטף כשכל ארגוני הנכים האקטיביסטיים נלחמים להעלאת קצבת הנכות אז הוא טועה טעות מרה. אנחנו לא ניתן לאף אחד לבטל את תקנות הנגישות ונעמוד על כך שהחוק ייאכף במלואו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
נציגי הנכים בסוכת הנשיא
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים