שתף קטע נבחר

סאנגיונג רודיוס דור שני (2013-2017)

מיניוואן שבעה מושבים מרווח המצוייד במנועי טורבו דיזל ותיבות הילוכים של מרצדס

קבוצה: מיניוואנים

דגמים: 5 דלתות, 7 מקומות ישיבה

טווח מחירים: מ-77 אלף שקל ל-2013 ועד 216 אלף שקל לחדש (מחירון לוי יצחק)

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

תעודת זהות: מבוסס על הפלטפורמה של הרודיוס דור ראשון, ומצויד במנועים ותיבות הילוכים של מרצדס.

פרטים טכניים: מנוע טורבו דיזל, 2.0 ליטר (155 כ"ס) בשידוך לתיבת 5 הילוכים ו-2.2 ליטר (178 כ"ס). עם תיבת 7 הילוכים. הנעה אחורית בשניהם.

זיהום אוויר: 196-205 גרם C02 לק"מ, קבוצת זיהום 15 מ-15. דווקא המנוע הגדול מעט פחות מזהם, אבל זה לא תירוץ לנתונים כאלה ב-2017.

בטיחות: לא נבחן במבחן ריסוק ומצויד רק ב-4 כריות אוויר. יש ABS ובקרת יציבות, אבל גם על מערכות בטיחות אקטיביות אין מה לדבר.

שמירת ערך: ירידה ממוצעת של 15% לפי לוי יצחק. אין הרבה יחידות בשוק, ובגלל היתרונות עבור משפחות גדולות מגלים הסחירות טובה.

מה לבדוק לפני שקונים: רכבים עם קילומטראז' גבוהה מאוד יכולים להיות פליטים משוק המוניות, לקוח גדול של הרודיוס. היתרון של המכלולים הוותיקים של מרצדס מתבטא באמינות טובה.

למי הוא מתאים: כל מי שצריך רכב 7 מקומות שיש לו גם תא מטען אמיתי.

למה כן: פחות מכוער מהדור הראשון ומציע מרווח ראוי לשבעה נוסעים ולמטען. צריכת דלק טובה ביחס למקובל לעומת מיניוואנים אחרים בממדים האלה שמצוידים עם מנועי בנזין גדולים וצמאים. גם הביצועים והנוחות טובים.

למה לא: חוץ מהעיצוב והבטיחות, התנהגות הכביש מגושמת ואתגר חנייה בערים צפופות. המנוע והגיר מרצדס, אבל איכות בתא הנוסעים לא.

למחפשי מציאות: קיה קרניבל החדש או טויוטה סיינה יעניקו איכות חיים משופרת, אבל במחיר של צריכת דלק כמעט כפולה. מיניוואנים 7 מקומות אחרים יחייבו אתכם להשתמש בגגון בכל נסיעה משפחתית ברכב מלא.

השורה התחתונה: הגודל כן קובע.

ציון: 3 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
סאנגיונג רודיוס
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים