שתף קטע נבחר

המועמדת של טראמפ למחלקה לביטחון המולדת: "לא משחקת משחקים"

הנשיא הודיע כי קירסטן נילסן, סגנית ראש הסגל בבית הלבן, היא המועמדת לתפקיד שאמון על ביטחון הפנים וההתגוננות מפני טרור ואסונות טבע. בוושינגטון משבחים את ניסיונה העשיר, אך מקורבי טראמפ מודאגים מעזיבתה של האחראית על המשמעת והסדר באגף המערבי

בדרך לעוד מינוי נשי בבית הלבן? נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (ה') על מינויה של היועצת הבכירה קירסטן נילסן לתפקיד המזכירה לביטחון לאומי. נילסן בת ה-45 תחליף בתפקידה את ג'ון קלי, שקודם לתפקיד ראש הסגל בבית הלבן. במסגרת התפקיד צפויה נילסן להיות אחראית על התגוננות מפני טרור בשטח ארה"ב והתמודדות עם אסונות טבע. טרם ידוע מי יחליף אותה בתפקידה.

 

בהצהרה הרשמית על המינוי פירט טראמפ על הרקע הביטחוני של נילסן וכתב: "מדובר במועמדת הראשונה לתפקיד שעבדה בעצמה במחלקה לביטחון המולדת. נילסן מחזיקה בניסיון עשיר בתחום האסטרטגיה, הסייבר וניהול משברים". בתקופתה במגזר הפרטי, עסקה נילסן בייעוץ לממשלות ולחברות פרטיות בעניין התגוננות מפני מתקפות סייבר.

 

עם כניסתו לתפקיד של קלי כמזכיר לביטחון המולדת בתחילת דרכו של הממשל הנוכחי, נילסן מונתה לראש הסגל במחלקה, ועם קידומו לבית הלבן היא עברה לשרת כסגניתו. קלי מתמקד בתפקידו בסינון המידע שמגיע לידי הנשיא ובניהול לוחות הזמנים שלו, בעוד שנילסן אמונה על השלטת הסדר בכל האגף המערבי. 

"נוקשה ומומחית בתחומה". קירסטן נילסן (צילום: AP) (צילום: AP)
"נוקשה ומומחית בתחומה". קירסטן נילסן(צילום: AP)
 

יד ימינו של ראש הסגל והמזכיר לביטחון המולדת לשעבר ג'ון קלי (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
יד ימינו של ראש הסגל והמזכיר לביטחון המולדת לשעבר ג'ון קלי(צילום: רויטרס)

מינויה תלוי כמובן באישור הסנאט האמריקני, אך ג'ון קלי שמתפקד כאיש החזק בבית הלבן שכנע את הנשיא לבחור בה אחרי חודש של איתור מועמדים ראויים. ב"ניו יורק טיימס" דווח כי נילסן ידועה במסדרונות הממשל האמריקני כמומחית למדיניות ובתור "אחת שלא משחקת משחקים".

 

גורמים בכירים בבית הלבן ומקורבים לנשיא טראמפ הביעו דאגה מעזיבתה של נילסן שידועה בשל סגנונה הנוקשה. לטענת הגורמים, "קידומה יותיר חלל שיהיה קשה מאוד למלא אחר כך". גורמים המעורים בחיפושיו של הנשיא אחר מזכיר חדש סיפרו כי בין המועמדים המובילים היה גם חבר הקונגרס הרפובליקני מייקל מקול שמכהן כיו"ר הוועדה לביטחון המולדת.

 

"נילסן היא שם דבר בתחום הביטחון. היא לא זקוקה אפילו לתקופת הסתגלות", שיבח אותה מייקל אלן שעבד עמה בתקופתו של הנשיא ג'ורג' בוש הבן. "היא מנהלת ומבצעת מנוסה שיורדת לעובי הקורה בכל עניין ויודעת כיצד לפעול", הוסיף. מנהלה לשעבר בתקופת בוש, פרנסיס טאונסנד, אמר: "היא קשוחה ומאוד ראויה לתפקיד. נילסן הרוויחה את אמונו של הנשיא ביושר".

 

הקריירה הביטחונית של נילסן החלה אחרי מתקפת הטרור המשולבת ה-11 בספטמבר, כשהסתקבלה לאגף אבטחת התחבורה במחלקה לביטחון המולדת. בתקופתה בממשל בוש הייתה אחראית לגיבוש תוכניות אסטרטגיות בתגובה לתקריות מקומיות, ולקחה חלק בצוותי החשיבה שהוקמו בעקבות הוריקן "קתרינה". "קירסטן לא תנצל את מעמדה החדש", סיפר עמיתה לשעבר טום רידג', "היא פטריוטית אמיתית שמתמקדת במשימותיה".

 

עם זאת, כמה מנציגי המפלגה הדמוקרטית הביעו חשש ממינויה של נילסן בשל קרבתה לטראמפ ולראש הסגל ג'ון קלי. "אני מאוד מודאג מעברה בממשל בוש ומהחלק שלה בהתנהלות בהוריקן 'קתרינה'", אמר חבר הקונגרס בוני תומפסון.

 

ביחס לביקורת הקשה בעקבות ההרס העצום בפוארטו ריקו ובאיי הבתולה בהוריקנים האחרונים, ציין תומפסון: "נדמה שהמחלקה לביטחון לאומי וגם הנשיא עצמו לא הפנימו דבר מניסיון העבר. המחלקה לא יכולה להרשות לעצמה להיות פיון של הבית הלבן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים