שתף קטע נבחר

דניאלה ריף זכתה באליפות העולם באיש הברזל

הטריאתלטית השווייצרית ניצחה בפעם השלישית ברציפות והשלימה הישג מדהים במרוץ המפרך בהוואי בפער של כמעט תשע דקות מהמקום השני. גברים: יאן פרודינו נפצע ואיבד את התואר, פטריק לאנגה ניצח

דניאלה ריף היא אולי לא שם מוכר כמו סרינה וויליאמס או סימון ביילס, אבל היא ללא ספק אחת מהספורטאיות האיכותיות בעולם כיום. ריף השווייצרית (30) זכתה הלילה (בין שבת לראשון) בהוואי בפעם השלישית ברציפות באליפות העולם באיש הברזל, טריאתלון מפרך הכולל 3.86 ק"מ שחייה, 180 ק"מ רכיבה על אופניים וריצת מרתון לקינוח.

 

איש הפלדה: יאן פרודינו הוא הספורטאי האולטימטיבי

 

ריף לא הוליכה את המרוץ בשני שלביו הראשונים (שחייה ואופניים), במרתון לעומת זאת היא כבר ברחה ליתר המתחרות ויצרה לעצמה פער מבטיח. בסופו של דבר היא ניצחה בהפרש של כמעט תשע דקות, 8:50:47 שעות לעומת 8:59:38 שעות שקבעה לוסי צ'רלס הבריטית בהופעת הבכורה שלה באליפות העולם. "זה הכי קשה שהייתי צריכה להילחם בשביל הניצחון", אמרה ריף הנרגשת בסיום.

 

פעם שלישית ברציפות. דניאלה ריף  (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
פעם שלישית ברציפות. דניאלה ריף (צילום: גטי אימג'ס)
 

רצים באליפות העולם של איש הברזל (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
רצים באליפות העולם של איש הברזל(צילום: גטי אימג'ס)

 

אם ריף תצליח לזכות בתואר גם בשנה הבאה, היא תשווה את שיא הזכיות הרצופות של פאולה ניובי-פרייזר שזכתה באליפות העולם ארבע פעמים ברציפות בין השנים 1991-1994. עם זאת, בטבלת הזכיות הכללית אף אחת עדיין לא מאיימת על ניובי-פרייזר לה שמונה זכיות.

 

במרוץ הגברים, יאן פרודינו הגרמני (36) ניסה אף הוא לזכות בתואר בפעם השלישית ברציפות אך נכשל, בעיקר בעקבות פציעה בהמסטרינג במהלך המרתון. פרודינו נאלץ לצעוד את הקילומטרים הראשונים של המרתון. למרות הפציעה, פרודינו הפגין ספורטיביות מרשימה והתעקש לסיים את המרוץ.

 

מאוכזב, אך סיים את המרוץ. יאן פרודינו  (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
מאוכזב, אך סיים את המרוץ. יאן פרודינו (צילום: גטי אימג'ס)

קבע שיא מסלול חדש. פטריק לאנגה  (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
קבע שיא מסלול חדש. פטריק לאנגה (צילום: גטי אימג'ס)

 

הוא עשה זאת בזמן של 9:15:44 שעות ודורג 35. מי שהוכתר לאלוף העולם הוא בן ארצו של פרודינו, פטריק לאנגה (31), שבקילומטרים האחרונים של הריצה עקף את ליונל סנדרס הקנדי וקבע 8:01:40 שעות, שיא מסלול חדש. "חלמתי על זה מאז שאני ילד", אמר לאנגה אחרי שחצה את קו הסיום, "הייתי צריך להילחם קשה מאוד בשביל זה".

 

שלב השחייה בתחרות (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
שלב השחייה בתחרות(צילום: גטי אימג'ס)

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'ס
דניאלה ריף
צילום: גטי אימג'ס
מומלצים