שתף קטע נבחר

"פרישת ארה"ב מאונסק"ו - כמו ליגת האלופות בלי ספרד ואנגליה"

השגריר כרמל שאמה-הכהן הבהיר כי בחירתה של דיפלומטית יהודייה לראשות הארגון לא תשנה אוטומטית את היחס של ישראל אליו: "המבחן שלה בעינינו יהיה לשנות את הכיוון של הספינה המרוסקת". על פרישתה הדרמטית של ארה"ב - ובעקבותיה אולי ישראל: "הקמפיין שלנו הצליח"

 

רק יומיים לאחר הודעתה הדרמטית של ארצות הברית בשבוע שעבר כי תפרוש מארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם (אונסק"ו) בעקבות "יחס מוטה כלפי ישראל" – החלטה שגררה בחינת מהלך דומה מצד ישראל – נבחרה אודרי אזולאי, יהודייה ושרה התרבות לשעבר של צרפת, לתפקיד המזכ"לית. עם זאת הבהיר היום (א') שגריר ישראל לאונסק"ו כרמל שאמה-הכהן בראיון לאולפן ynet כי בחירתה של אזולאי, מעודדת ככל שתהיה עבור ישראל, עדיין אינה משנה את עמדתה של ירושלים כלפי הארגון.

 

"עמדת ישראל כלפי הארגון נקבעת על פי מה שקרה בשטח, ובעיקר ההחלטות האנטי-ישראליות ואנטי-יהודיות שהארגון הזה אימץ בשנים האחרונות", הסביר שאמה-הכהן. "עמדת ישראל הנגזרת כרגע, אחרי ההחלטה של ארה"ב לפרוש מהארגון, קיבל ראש הממשלה (בנימין נתניהו) את ההחלטה להורות למשרד החוץ להכין גם את העזיבה של ישראל את הארגון, וזה לא משנה מי נבחר למנכ"ל".

אזולאי (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אזולאי(צילום: רויטרס)

 

 

אזולאי, בת 45, היא יהודייה ממוצא מרוקני. רבים בישראל בירכו על בחירתה של אזולאי, שגברה על המועמד הקטארי חמאד בן עבדול עזיז אל-קווארי ברוב של 30 קולות מול 28. אזולאי תהיה אמונה על השבת האמון ובניית התקציב החדש של הארגון, שנפגע אנושות בשנים האחרונות בשל בלימת העברת הכספים מצד ארה"ב לאחר צירופה של הרשות הפלסטינית לאונסק"ו. עם זאת גורמים בקהילה היהודית העריכו כי דעותיה של אזולאי כלפי ממשלת נתניהו אינן מעודדות.

 

"זה מחמם את הלב", אמר השגריר שאמה-הכהן על בחירתה של אזולאי. "המבחן שלה, והוא לא קל, הוא לשנות את הכיוון של הספינה המרוסקת הזאת שהגיעה באמת לשפל חסר תקדים, במיוחד כלפי ישראל. אנחנו מאחלים לה בהצלחה".

השגריר כרמל שאמה הכהן ()
השגריר כרמל שאמה הכהן

אך בחירתה של אזולאי או פרישתה של ארה"ב בכל זאת לא ישנו אוטומטית את פעילות הארגון. "עכשיו יש לנו נשק כבד שהונח על השולחן, אסור לנו לוותר עליו", הוסיף השגריר. "הלחץ שמפעילה הנטישה של ארה"ב שווה ערך לאינסוף קמפיינים של מדינת ישראל שיכולה לנהל בסבבי הצבעה, ועכשיו שיתבשלו במיץ של עצמם.

 

"הפרישה של ארה"ב היא זעזוע אדיר, זה הותיר את כל הארגון בהלם. כל הקמפיין העולמי שעשינו בהובלת ראש הממשלה בסוף גרם לכך שהבשילה ההחלטה בארה"ב לפרוש, עם כל המשמעויות של כך. בלי ארה"ב, זה כמו שתהיה ליגת האלופות בלי הליגה האנגלית והספרדית. הם חייבים להחזיר את ארה"ב לשולחן הנהלת הארגון, לתקציב הארגון, וההחזרה של ארה"ב לא יכולה להיעשות ולא תיעשה בלי רפורמה אמיתית שמנקה את הפוליטיזציה נגד ישראל. הקמפיין שלנו השיג את שלו".

 

הבוקר אמר ראש הממשלה נתניהו בישיבת ממשלה: "בסוף השבוע הנחיתי את משרד החוץ להיערך ליציאת ישראל מאונסק"ו, ארגון שהפך לבמה להחלטות אנטישמיות למעשה. אנו מקווים שהארגון ישנה את דרכו אך איננו תולים תקוות בכך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים