שתף קטע נבחר

טראמפ: "הסוף של דאעש נראה באופק"

נשיא ארה"ב חגג את שחרור א-רקה, שהייתה בירת דאעש בסוריה, והכריז על פריצת דרך במאבק בארגון הטרור: "הסוף של החליפות האיסלאמית קרוב". טראמפ התייחס לעתידה של סוריה ועקץ את אובמה: "עשינו תוך כמה חודשים מה שעשו בכמה שנים"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי הסוף של דאעש "נראה באופק", אחרי שחרורה של העיר א-רקה, שנחשבה לבירת ארגון הטרור בסוריה. הנשיא האמריקני מסר כי כיבושה של א-רקה על ידי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים - ובסיוע הקואליציה שמובילה ארה"ב - הוא פריצת דרך במאבק העולמי נגד ארגון הטרור.

הנשיא טראמפ. "פריצת דרך קריטית" (צילום: EPA) (צילום: EPA)
הנשיא טראמפ. "פריצת דרך קריטית"(צילום: EPA)
א-רקה הייתה בשליטת דאעש מ-2014, ושוחררה אחרי ארבעה חודשי קרבות עזים. "יחד הכוחות שלנו שחררו את העיר כולה מידי דאעש. תבוסת דאעש בא-רקה מהווה פריצת דרך קריטית במבצע הבינלאומי שלנו להביס את דאעש ואת האידיאולוגיה הזדונית שלו. עם שחרור בירת דאעש ורוב השטח שהיה בשליטתו, הסוף של החליפות האיסלאמית נראה באופק", הכריז הנשיא.

 

בהודעתו התגאה טראמפ בשחרור של א-רקה ומוסול, העיר שהייתה מעוז דאעש בעיראק, והשווה בין התוצאות בשטח לאלו שהיו בתקופת ברק אובמה - שפתח את המבצע נגד דאעש בסוריה ובעיראק. "תוך כמה חודשים עשינו, יחד עם השותפות שלנו בקואליציה, התקדמות גדולה יותר נגד המחבלים המרושעים ממה שעשו בכמה שנים".


א-רקה ההרוסה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
א-רקה ההרוסה(צילום: רויטרס)
 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

טראמפ אמר כי בקרוב ייכנס המבצע נגד דאעש לשלב חדש שבו ארה"ב "תתמוך בכוחות ביטחון מקומיים, תפחית את האלימות ברחבי סוריה ותקדם את התנאים לשלום ארוך טווח כך שהמחבלים לא יוכלו לאיים שוב על הביטחון הקולקטיבי שלנו".

 

"יחד, עם בעלי הברית והשותפים שלנו, נתמוך במו"מ דיפלומטי שיפסיק את האלימות ויאפשר לפליטים לחזור בבטחה הביתה, ונפיק תקופת מעביר פוליטית שתכבד את רצונם של העם הסורי", הוסיף הנשיא האמריקני.

אישה שברחה אל החופש בא-רקה ()
אישה שברחה אל החופש בא-רקה
  

טראמפ לא התייחס לעתידו של נשיא סוריה בשאר אסד, ולא פירט מה תכלול אותה תמיכה אמריקנית בכוחות הביטחון המקומיים. דובר בבית הלבן אמר כי המדיניות האמריקנית בנוגע לאסד "לא השתנתה". גורמים אמריקנים אמרו שלאסד אין עתיד כנשיא סוריה וניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם, אמרה בחודש שעבר שסוריה לא תוכל להיות יציבה כל עוד אסד הוא הנשיא.

 

המערכה נגד דאעש בא-ראקה הייתה כשבסוריה נמשכת המלחמה בין כוחות אסד, שנתמכים על ידי רוסיה איראן וחיזבאללה, לכוחות המורדים שנתמכים על ידי מדינות זרות – כולל ארה"ב. מומחים מאמינים ששחרור א-ראקה עשוי להיות הצעד הראשון במאמץ אמריקני להשבת היציבות לאזור, אחרי שוושינגטון התקשתה להחליט על אסטרטגיה ברורה בסוריה.

 


פורסם לראשונה 21/10/2017 22:43

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים