שתף קטע נבחר

שוחד ומרמה במשטרה: אישום נגד בכיר שרקח עסקאות עם "דן"

כתב אישום נגד בכיר בחברת התחבורה הציבורית ונגד בכיר במשטרה חושף כי חברת התחבורה "מימנה" מתנדבים למשטרה. אלה נמנעו ממתן דו"חות לנהגים ודיווחו על עומסי תנועה לנהגי אוטובוסים, ובתמורה קיבלה המשטרה הסעות פרטיות במחירים מוזלים

 

סנ"צ שחר ישראלי (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
סנ"צ שחר ישראלי(צילום: מוטי קמחי)

פרסום ראשון: כתב אישום נגד קצין משטרה בגין קבלת שוחד מתאר כיצד חברת "דן" הפכה לחברת הסעות פרטית של המשטרה במחירים מוזלים.

 

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש השבוע כתב אישום נגד סנ"צ שחר ישראלי, ששירת באגף התנועה במרחב ירקון, ונגד קזיס מצליח, בכיר בחברת "דן", בחשד לעבירות על טוהר המידות. על פי האישום, כפי שנחשף ב-ynet - חברת "דן" "מימנה" מתנדבים למשטרה, ואלה נמנעו ממתן דו"חות לנהגים ודיווחו על עומסי תנועה לנהגי אוטובוסים, ובתמורה קיבלה המשטרה הסעות פרטיות במחירים מוזלים.

אוטובוס דן. ארכיון (צילום: עמית מגל) (צילום: עמית מגל)
אוטובוס דן. ארכיון(צילום: עמית מגל)
 

את כתב האישום הגישה המחלקה לחקירות שוטרים, ומפורטים בו עשרות אירועים שבהם על פי החשד ביצעו המתנדבים, שהיו תחת פיקודו של ישראלי, עבודות ועבירות לטובת "דן". עשרה מתנדבים היו למעשה עובדים של "דן", אך במקום ללכת למקום עבודתם היו מתייצבים מדי בוקר במשטרה, מקבלים ניידת ויוצאים לשטח - כשמי ששילם את שכרם הייתה "דן".

קזיס מצליח (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
קזיס מצליח(צילום: מוטי קמחי)

 

קזיס מצליח, בכיר בחברת "דן", שגם נגדו הוגש אישום, הוא שעודד את העובדים בחברה להפוך למתנדבי משטרה, שלח אותם לקורסים ודאג למימון שכרם. חלק חשוב מתפקידם של המתנדבים היה להתריע בפני אנשי "דן" על בעיות בדרך וכמובן - להתעלם מעבירות תנועה של נהגי החברה. אם לא די בכך, גם שוטרי תנועה אחרים במחוז תל אביב שיתפו פעולה עם המתנדבים והודיעו להם על עבירות תנועה שביצעו נהגי האוטובוס.

 

כתב האישום מתייחס ברובו לטובת ההנאה שקיבלה משטרת ישראל עצמה מחברת "דן". כך עולה שבמשך יותר מעשר שנים סיפקה "דן" למשטרת ישראל - באישורו של קזיס - אוטובוסים פרטיים לטובת טיולים של יחידות משטרתיות במחירים מגוחכים והרבה מתחת למקובל בשוק. כך נכתב: "חברת 'דן', באישור קזיס, אישרו את שירותי ההסעה הפרטיים למשטרת ישראל חרף העובדה שעל פי ההסכם של 'דן' עם מדינת ישראל, במסגרתו אף מועבר לחברה תשלום מהמדינה, חל עליה איסור לספק שירותי הסעה פרטיים, ובאפשרותה לספק שירותי הסעה ציבוריים בלבד". אך ההסעות נרשמו על חברת הבת של "דן", "יונייטד", כדי לעקוף את האיסור.

 

"נציגי 'דן' נהגו לרשום בהזמנה, בכזב, את הנסיעה ככזו שהוזמנה מראש מחברת 'יונייטד' וככזו שבוצעה, הלכה למעשה, על ידי חברת 'יונייטד', באמצעות נהגיה וכלי הרכב שלה, תוך שהם מכתיבים את מחיר הנסיעה, תאריך הנסיעה ואת יעדה", נכתב בכתב האישום.

 

אם לא די בכל אלה, קזיס אף דאג כי אשתו של הקצין הבכיר תועסק ב"דן" ואף הגן עליה מפני פיטורים.

עו"ד בני כץ ()
עו"ד בני כץ
 

עו"ד נתי שמחוני (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
עו"ד נתי שמחוני(צילום: יריב כץ)
 

עו"ד רונן יצחק מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה מסר: "כתב האישום משקף מערכת יחסים מושחתת בין קצין משטרה בכיר לבין אחד ממנהלי חברת האוטובוסים. במשך שנים נהגו נהגי 'דן' להתנדב מדי יום ביומו במשטרת התנועה, שעה שמשכורתם משולמת על ידי חברת 'דן' עבור ימי ההתנדבות במשטרה.

 

"כך נוצר מצב של ניגוד עניינים בין החובות החלות עליהם כמתנדבים באגף התנועה במשטרה לבין האינטרס של חברת 'דן', המשלמת את משכורתם. כך למשל בחלק מהמקרים ביקשו המתנדבים מעמיתיהם השוטרים לוותר לנהגי אוטובוס של 'דן' על רישום דו"ח או נמנעו מרישום דו"חות לנהגים שביצעו עבירות תנועה".

 

עו"ד בני כץ שמייצג את סנ"צ ישראלי, מסר בתגובה: "כתב האישום טרם התקבל במשרדנו. אך  אין ספק שעם הצגת הראיות בניהול הוכחות יגיע בית המשפט למסקנה המתבקשת - זיכוי מוחלט".

 

עו"ד נתי שמחוני ממשרד הרצוג פוקס נאמן שמייצג את קזיס מצליח: "מר קזיס מעולם לא נתן שוחד לסנ"צ ישראלי. הפרקליטות - לאחר שבחנה את הדברים כהווייתם - חתמה על הסדר טיעון המייחס לו עבירה של הפרת אמונים בלבד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
סנ"צ שחר ישראלי
צילום: מוטי קמחי
מומלצים